Vekt....:/

op 11 kg, er 27+4

26+5, 3.6kg.. men sikkert mye mer nå fremover! Føler jeg vokser hver dag!

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

24 + 3 opp 8 kg :/
Men lurer litt, dere som bare har gått opp noen få kg, er dere litt store fra før? Eller gått ned mye i starten? Hadde selv gjsnitt bmi, trener og spiser sunt men føles som vekten øker veldig fort:-( er vell vanlig med ca 12-14 kg vektoppgang totalt?

Jadda! 29+3 og har gått opp 14 kg så langt. Var under gjennomsnittlig normalvektig i utgangspunktet så tar det jammen ikke så tungt. Sikker på at halvparten er i pupper, rumpe og lår! :D Kebæm!

Men lurer litt, dere som bare har gått opp noen få kg, er dere litt store fra før? Eller gått ned mye i starten? Hadde selv gjsnitt bmi, trener og spiser sunt men føles som vekten øker veldig fort:-( er vell vanlig med ca 12-14 kg vektoppgang totalt?

Det kommer veldig an på hva kroppen din bestemmer at den trenger av fettlagre til eventuell amming. Ofte kan du ikke noe for hvor mye du legger på deg! Du må iallefall aldri sammenlikne deg med andre, og heller ikke med BMI-målere. Det er ekstremt individuelt hvor mye som er "mye" å legge på seg :) Det er bare når en i utgangspunktet er overvektig eller har diabetes o.l. at en skal ta ekstra forhåndsregler i graviditeten. Ellers legger du på deg med god samvittighet. :)

Jeg er 25 uker imorgen, og ligger 2 kg under vekta jeg hadde rett før jeg ble gravid. Synes det er veldig greit å ikke ha gått opp enda, da jeg med 1.mann gikk opp 24 kilo, og med 2.mann var det vel 8-10 kilo..

Tror ikke du skal bekymre deg. Snittet er som du sier 12-14 kg så du er jo på 'rett kurve'. Har sett et sted en veiledende oversikt der gjennomsnittet har lagt på seg 8,2 kg før uke 25. Men det er jo store individuelle variasjoner og jeg streber ikke etter å være å gjennomsnittet men tar det min kropp gir meg med et sunt kosthold. Alt avhenger jo av hvor mye vann man lagrer, hvor mye ekstra blodomløp man får og hvilke fettreserver kroppen synes er nødvendig. Jeg stoler på at jordmor sier ifra og så lenge hun ikke gjør det så er jeg fornøyd.

Tror uansett symfysemål er viktigere enn vekt da det er et bedre (men fortsatt imperfekt) mål på om barnet vokser som det skal.

Kan være at ikke alle som har gått opp "mye" har lyst til å skrive det her ;) Derfor kan det virke veldig unormalt for oss som har gått opp en del. Og så har det sikkerr en sammenheng med startvekta å gjøre også :) Og så er det bare de som er heldige og går opp lite ;) Jeg er 28+4 og har gått opp 15 kg!! Spiser/drikker kun søtt i helgene og går tur hver dag. Gjør det jeg kan ift vekta, og synes det er leit å gå opp så mye. Men prøver å ikke tenke så mye på det. Har heller fokus på at kroppen min er i veldig god form og at jeg klarer å være i farta :)

Jeg ligger under startvekt enda, men jeg gikk fra 66 til 59 på seks uker og :) har veldig stor mage, men er foreløpig bare der jeg har lagt på meg. Ligger på 64 kg nå :) regner med en del oppgang mot slutten :)

venter prins i august

1,5kg opp her... Pluss 2 til på kvelden :o

Sent from my iPad using BV Forum

Back
Topp