Vekt/vektoppgang

Er 30+2, og ligger på 60,5kg. Så ikke noe forandring fra uke 27.
 
Vet du; akkurat i disse månedene som gravid, så gidder jeg ikke la vekt bli en bekymring. Så lenge jeg er forholdsvis sunn (i det daglige i hvert fall) og rører meg hver dag; så får det bli som det blir. Jeg la på meg 17 kg i begge mine forrige svangerskap, og guttene mine var helt gjennomsnittlige (3600 og 3700g).

Bekymring for vekt og kropp er nok til stede de resterende ukene og månedene av livet. [emoji6]

Høres fornuftig ut!
 
30+4 vekta har holdt seg lik i tre uker. Opp 13 kg, så plutselig opp 2 kg på to dager. :( Håper det går vekk, at det er mye vann i kroppen i dag. Klarer desverre ikke å la være å bekymre meg for vekta.
 
Etter å ha stått stille en stund peker vekten oppover igjen. I tillegg til at baby vokser har det nok en sammenheng med at kvalmen er tilbake = mer småspising for å døyve den. 31+1 og snart opp 18 kilo.
 
30+4 vekta har holdt seg lik i tre uker. Opp 13 kg, så plutselig opp 2 kg på to dager. :( Håper det går vekk, at det er mye vann i kroppen i dag. Klarer desverre ikke å la være å bekymre meg for vekta.

Det er helt naturlig at det går litt opp og ned. Kjenner meg igjen i at det ikke er akkurat gøy, men trøster meg med at det er for en kort periode. Jeg er mest bekymret for å få en diger baby, eller en mer komplisert fødsel, men på ultralydundersøkelsene har babyen vært akkurat på gjennomsnittet. Så man må jo bare satse på det beste!
 
Det er helt naturlig at det går litt opp og ned. Kjenner meg igjen i at det ikke er akkurat gøy, men trøster meg med at det er for en kort periode. Jeg er mest bekymret for å få en diger baby, eller en mer komplisert fødsel, men på ultralydundersøkelsene har babyen vært akkurat på gjennomsnittet. Så man må jo bare satse på det beste!

Jeg bekymrer meg også mest for å få en diger gutt som faktisk skal ut uansett str :p Liker ikke å legge på meg så mye, men hvem gjør det. Prøver å ikke bry meg så veldig, det viktigste er at lillegull har det bra. :)
 
31+4 og 9 kg opp (med tvillinger). Føler selv at det kun er magen og dobbelthaka som har vokst! Magen har straks en omkrets på en meter, så jeg er diger! :) Regner med å gå opp mye mer nå de nærmeste ukene, har ikke lov til å bevege meg mer enn det som er ytterst nødvendig...
 
Jeg bekymrer meg også mest for å få en diger gutt som faktisk skal ut uansett str :p Liker ikke å legge på meg så mye, men hvem gjør det. Prøver å ikke bry meg så veldig, det viktigste er at lillegull har det bra. :)

Helt enig! Så lenge han i magen har det bra, skal jeg prøve å ta alle kiloene med et smil.
 
Har gått litt opp og ned pga sykdom her, men forrige veiing (en uke siden) hadde jeg gått opp 10 kg til sammen [emoji122]
Er 33+0 i dag, og har fortsatt 4 kg igjen til der jeg var med de to forrige. Da endte jeg opp på 72 kg, 18 kg opp med nr 1 og 14 med nr 2.
Målet mitt er å ligge mellom 60 og 70 til vanlig, men det sliter jeg dessverre med :/
Er vel ikke noen hjelp i å ha høyt kolesterol heller, så kan jo ikke stappe innpå hva som helst heller.
 
Last edited:
Jeg har nå gått opp 18 kilo, 32+2. Føler meg ikke tung i kroppen og trener aktivt, så stresser ikke så veldig over tallet. Men det er klart jeg skvetter litt når tallet på vekten popper opp.
 
Varierer litt fra gang til gang. Men vipper for tiden 500 gram opp og ned fra startvektå. Så er rimelig i 0 enda, men har MYE for mye vekt fra før av. 30 uker nå
 
Opp 9 kg fra startvekt nå, 33+4. Med første gikk jeg opp 23 (!!!) kg, var full av vann og fikk ikke på meg hverken mine eller samboerens sko. Det var rett og slett jævlig. Med nr 2 gikk jeg opp 12 kg.
 
32+4, ned en kg fra de to kiloen som jeg la på meg på et par dager for to uker siden. Så 14 kg opp fra startvekt. Prøver å tenke at så lenge lillegull har det bra så er det greit. :)
 
31+3 her:) hadde hyperhemesis i begynnelsen av svangerskapet. Gikk da ned 10 kg, og har lagt på meg 1 kg etter det:) synes selv at dette er veldig lite, men så lenge lillegutt i magen har det bra er jeg fornøyd:)
 
På startvekt ennå i uke 30+2.. Har svangerskapsdiabetes denne gangen også, så de kan være en av årsakene til at jeg ikke har lagt på meg. Baby har det fint,og legger på seg slik hun skal
 
Uke 33+1 og opp ca 3 kg av de 7 kg jeg gikk ned i starten. Vipper litt opp og ned. Er mye dårlig. Kvalm og i tillegg dårlig i magen.
 
Back
Topp