Vekt/vektoppgang

34+4 og +20kg. Ble litt i overkant av 20kg sist også og de raste av på sykehuset. Hadde blitt mager av kun 5-10kg vektoppfang totalt, så godt vi er forskjellige:happy:
 
35+0 og opp 18 kg Forsøker virkelig å passe kostholdet, men går opp uansett føler jeg. Dette er 4. Barnet, og jeg har heldigvis tidligere gått opp like mye med alle og gått raskt ned igjen til startvekt. Er 174 høy.
 
33+2 og -4 kg fra startvekt.
Men nå lever jeg på ganske streng diett Pga svangerskapsdiabetes :/
 
jeg trooor jeg har gått opp mellom 5-7 kg nå. føles som halvparten har kommet etter uke 35, er 37 i dag.. Er det virkelig vanlig å bli helt bunnløs de siste ukene? føler jeg spiser som en hest og hvis jeg ikke spiser blir jeg jo bare kvalm :( i det minste er det mat og ikke snop jeg har lyst på da..
 
jeg trooor jeg har gått opp mellom 5-7 kg nå. føles som halvparten har kommet etter uke 35, er 37 i dag.. Er det virkelig vanlig å bli helt bunnløs de siste ukene? føler jeg spiser som en hest og hvis jeg ikke spiser blir jeg jo bare kvalm :( i det minste er det mat og ikke snop jeg har lyst på da..
Aner ikke hva som et vanlig, men jeg er motsatt. Spiste som en gal i begynnelsen, ble kvalm bare blodsukkeret sank litt. :p Vekta har nesten stått stille de siste fem ukene. Har lagt på meg over dobbelt så mye som deg da, du kan jo legge på deg mange kilo og fortsatt være innenfor normalen. :)
 
Idag er jeg 40+1 og har gått opp 20kg :p med førstemann nesten 30kg :O men det var en ekstremt varm sommer og jeg hadde mye vann! Veide i utgangspunktet 49kg da jeg ble gravid denne gangen så det var kanskje like greit med noen kilo? Dessuten gikk jeg fort ned sist med amming og trening/sunn mat :-D
 
Nå er det fire uker siden fødsel, og jeg har gått ned 12 av 18 kg. Men jeg er så sulten absolutt HELE tiden! Kommer jo til å gå opp i vekt igjen om jeg fortsetter sånn[emoji85]
 
10 dager siden fødsel, har gått ned ca 5-6 kg. Håper det fortsetter! Men jeg er også mye sulten pga amming. Har innført sukkerstopp for å hindre at jeg propper i meg kjeks om natten :)
 
3 dager siden fødsel, ned 8 kg. Så da er det 7 igjen, men jeg er fortsatt ikke ekstra sulten pga ammingen. Regner med det begynner snart, når fikk dere økt matlyst? Har også innført delvis sukkerstopp, Smågodt og melkesjokolade er ikke lov, men sjokolade over 70% kakao er lov og litt godt som gjester tar med er lov. :)
 
Veide 99,7 kg rett før fødsel, vekt før graviditeten var 76 kg. Så gikk opp en god del i svangerskapet.
Nå 12 dager etter fødsel veier jeg 87 kg. Så har gått ned 12 kg. And still counting..Hurra :thumleft
 
Jeg gikk opp 28 kilo i løpet av graviditeten. I løpet av de elleve dagene som har gått siden fødsel er cirka 17 kilo borte. Stresser ikke med saken, men gleder meg til jeg kan begynne å trene igjen :).
 
I slutten av første trimester erklærte jeg til mannen at jeg trodde jeg kom til å ende på 60 kg, dvs 15kg opp fra førgravid vekt. Endte på 15,2 kg opp uten å gjøre noe for å havne akkurat der, så det var morsomt :p Har mistet ca 11-12 kg nå (18 dager siden fødsel), og føler fasongen er omtrent som den var før graviditeten, det er kjekt og overraskende :) puppene er en hel del større enn de var, og magen naturlig nok fortsatt litt løs i skinnet. Planen er trilleturer med samboeren (keisersnitt, så skyver ikke vogn i motbakke), spise fornuftig og søtsaker helst kun i helg (må gjøre slutt på sjokoladecravingen fra graviditeten), men det er egentlig mer for å komme i form og for at frøkna skal få sunn melk enn for å gå ned i vekt - tror ikke jeg vil helt ned i førgravidvekt før etter at jeg er ferdig å amme.
 
11 dager siden fødsel og har 3kg igjen før jeg er på samme vekt som før graviditeten.
 
Gikk opp 5kg i svangerskapet og hatt fått ned 7 kg [emoji7] 7 uker siden ks nå [emoji4]
 
Gikk opp 10kg i svangerskapet, og var nede på startvekt ca 2,5 uke etterpå. Ikke gjort noe spesielt for det, spist som normalt, og drukket mye vann. Tørst av ammingen.
 
Back
Topp