Vekt +/-, uke for uke

• Trådstarter Trådstarter Baaabyyy2018
  • Opprettet Opprettet
Veide meg nettopp, etter småspising i mange uker og ikke minst tur til USA, så var jeg spent! Men neida, vekten står på samme plass som før jeg ble gravid den. :)

Jeg har gått ned 2 kg jeg... Men har vært ekstremt kvalm og spist halve porsjoner i 4 uker nå da. Håper det kommer seg snart. 11+0 idag :)

Her har jeg gått opp 2kg (8+5), tross kvalme dagen lang! :depressed:
Blir bare enda værre om jeg ikke spiser, så her må jeg spise ofte og AKKURAT det jeg har lyst på der og da! xsmile5

Var på vekta i dag. 63,9kg. Mistet 5 kg på 4 uker.

Pga kvalme, ikkje etter ønske!!

Last edited:
Vil ikke lage kvalme her nå altså:)
Men det viktigste er vel ikke å gå ned i vekt?
Er vel viktig å legge på seg når man er gravid, og få en frisk baby:)
Er så mye hysteri med å ikke legge på seg, og få små babyer!
For meg er det viktig å gå ned i vekt for å få et bedre og friskere svangerskap. Her har vi alle ulike forutsetninger vet du ;) og ingen har som har snakket om str på baby...

Jeg er i uke 8, og gått ned 4 kg. Og siden det allerede har blitt diskusjon her inne (noe som burde være unødvendig), så føler jeg at jeg må forsvare meg og si at dette er i samråd med og oppfølging fra helsepersonell. Jeg er overvektig og bør helst ikke legge på meg i svangerskapet.

Jeg er i uke 8, og gått ned 4 kg. Og siden det allerede har blitt diskusjon her inne (noe som burde være unødvendig), så føler jeg at jeg må forsvare meg og si at dette er i samråd med og oppfølging fra helsepersonell. Jeg er overvektig og bør helst ikke legge på meg i svangerskapet.
Så flink du har vært :) håper på å gå ned litt selv. Fikk et hopp i vekta i uke 4 hvor jeg gikk opp 1.5 kg på en uke. Men går det sakte men sikkert ned igjen nå til tross for intens kvalme hvor jeg hele tiden må spise noe for å holde det under sjakk + null ekstra aktivitet :(

Jeg har heldigvis ikke kastet opp, men har ikke klart å få i meg mye mat for kvalmen har vært så intens.. Men håper det blir bedre nå som vi nærmer oss uke 12 :happy:

Her er jeg litt usikker på hvor mye jeg har gått opp. Vekta er den samme som før svangerskapet, men jeg har ikke trent noe særlig siden jeg ble gravid. Så jeg antar at jeg har blitt lettere pga mindre muskelmasse, men så tyngre igjen pga dårlig kosthold og lite bevegelse, og da evt den naturlige oppgangen man skal ha når man er gravid. 10+6 i dag.

8+6 og opp 2 kg. Konstant sulten! Veier allerede 10-12 kg for mye, så jeg syns ikke det er noe gøy.

8+1 og opp 1 kg

Nå gikk jeg på vekta og fikk helt sjokk. Jeg er normalvektig og har gått opp 3 kg og er 8+5 i dag :eek: Har ikke veid med siden 4 uker før jeg ble gravid, og da hadde jeg en feire med litt for mye spising så det spørs hvor stor innvirkning den ferien hadde.

Etter jeg ble gravid har jeg spist fornuftig og ikke hatt en eneste utskeielse. Matmengden er den samme som alltid, muligens litt mindre enkelte dager på grunn av kvalme. Får satse på det var ferien som gjorde største innhugget på vekta, for det er demotiverende å gå så mye opp når man lever sunt :)

9+6 og har nesten gått opp 2,5kg. Har sluppet unna kvalmen, men blir veldig uvel med en gang jeg blir sulten, og blir oftere sulten, så spiser nok mer enn før :)

12+1 og opp 2 kg. For meg hjelper det også å spise når jeg er kvalm. I tillegg til at jeg har vært en del mer stillesittende enn normalt. Men forhåpentligvis endrer det seg når kvalmen slipper.

Back
Topp