Vekt +/-, uke for uke

• Trådstarter Trådstarter Baaabyyy2018
  • Opprettet Opprettet
Er 10+1 i dag og har lagt på meg 2 kg ila graviditeten..

6+3 idag. Og har gått opp 1.2 kg.. Jeg er overvektig så hadde håpet å kunne gå litt ned se første mnd. Men ser dårlig ute. Prøver å spise så sunt som mulig og bevege meg i håp om at jeg ikke går opp så altfor masse dette svangerskapet. Gikk opp nesten 30 kg sist gang :O

6+3 idag. Og har gått opp 1.2 kg.. Jeg er overvektig så hadde håpet å kunne gå litt ned se første mnd. Men ser dårlig ute. Prøver å spise så sunt som mulig og bevege meg i håp om at jeg ikke går opp så altfor masse dette svangerskapet. Gikk opp nesten 30 kg sist gang :O
Jeg gikk opp nesten 30 jeg også. Og er overvektig. Det skal ikke skje igjen :o jeg er superstreng med meg selv nå. Får se hvor lenge jeg klarer det..

Så flink du er :) jeg var superstreng helt til kvalmen ankom. Har planer om å pushe meg over til superstreng igjen :p

Ferdig med uke 10 nå og -2,5 kg. Godt kvalmen er godt for noe ;)

Vil ikke lage kvalme her nå altså:)
Men det viktigste er vel ikke å gå ned i vekt?
Er vel viktig å legge på seg når man er gravid, og få en frisk baby:)
Er så mye hysteri med å ikke legge på seg, og få små babyer!

Vil ikke lage kvalme her nå altså:)
Men det viktigste er vel ikke å gå ned i vekt?
Er vel viktig å legge på seg når man er gravid, og få en frisk baby:)
Er så mye hysteri med å ikke legge på seg, og få små babyer!
Er vel ingen her som har satt seg mål om å gå ned heller vel? Jeg for min del synes det er betryggende og se hvordan andre ligger an og at det faktisk er vanlig å gå litt ned i begynnelsen. Sist graviditet synes jeg det var gøy mot slutten, når kiloene bare balla på seg og lese om forskjellene til alle :D om man tar seg nær av å lese om vekt er det jo bare å ikke åpne tråden :-)

Edit: så MÅ man huske at alle har forskjellige forutsetninger og forskjellige graviditeter! Ja, man burde kanskje skrive litt mer utfyllende om man gir uttrykk for å være glad for at man går ned i vekt, men jeg er så naiv at jeg velger da å tro at den personen sliter litt med overvekt i utgangspunktet.

Er vel ingen her som har satt seg mål om å gå ned heller vel? Jeg for min del synes det er betryggende og se hvordan andre ligger an og at det faktisk er vanlig å gå litt ned i begynnelsen. Sist graviditet synes jeg det var gøy mot slutten, når kiloene bare balla på seg og lese om forskjellene til alle :D om man tar seg nær av å lese om vekt er det jo bare å ikke åpne tråden :)

Edit: så MÅ man huske at alle har forskjellige forutsetninger og forskjellige graviditeter! Ja, man burde kanskje skrive litt mer utfyllende om man gir uttrykk for å være glad for at man går ned i vekt, men jeg er så naiv at jeg velger da å tro at den personen sliter litt med overvekt i utgangspunktet.

Det var jo derfor jeg skrev som jeg gjorde, vil ikke lage noen diskusjon av det. Men har selv hat spiseforstyrrelse, og vet hvor lett det er for de som har det og går inn i et svangerskap og "dette" utpå igjen. Derfor jeg synes man skal være litt obs med slike tråder. Var bare for å være hyggelig, sånn at alle kanskje tenker seg om to ganger før de skriver:)

Må presisere her at det absolutt viktigste for meg er å være sunn og få en frisk baby! Så lenge alt går fint spiller det ingen rolle hvor mye jeg legger på meg til slutt.

Tråden heter jo +/- uke for uke, så regner med de fleste som velger å kommentere skjønner at det vil bli mer + enn - etterhvert. Men jeg hadde ikke forventet å gå ned noe i det hele tatt, og ble betrygget av at mange andre her også skriver at de har gått ned litt i begynnelsen. Og ja, jeg har et par kg ekstra å gå på, uten å være direkte overvektig, så ønsker å unngå den helt store vektøkningen i graviditeten hvis jeg kan unngå det, men jeg ville aldri finne på å la det gå utover den lille der inne.

Har stabilisert vekta, så nå står jeg på -1,5kg fra utgangspunktet :) kryper nok fort oppover np som kvalmen ikke er like intens!

Jeg vil ikke tråkke noen på tærne nå, men klarer ikke la vær å kommentere. Hvis man "faller utpå" igjen og fortsetter med spiseforstyrrelser når man har blitt gravid syns jeg man må oppsøke hjelp. Den lille i magen har virkelig ikke godt at en mor som slanker seg. Men, at man slutter med godteri, kjeks, potetgull og brus/saft, og derfor går ned noen kilo, så er det en super innstilling som man helt sikkert burde ha begynt med før. Om man går ned pga kvalme så er jo det uheldig, men forhåpentligvis går det snart over.

Jeg har ikke veid meg siden jeg kommenterte for noen uker siden, så nå gleder jeg meg til å sjekke når vi kommer hjem fra bryllupsreise om to uker ❤️

Den uken her har jeg vært så kvalm så føler jeg har småsist hele dagen for å holde kvalmen unna :/ og desverre svært lite av det er sunt. Så når jeg i utgangspunktet legger på meg bare av å lukte på en sjokolade så er jeg redd hva dette har å si for vekta :/ :O :p

Den uken her har jeg vært så kvalm så føler jeg har småsist hele dagen for å holde kvalmen unna :/ og desverre svært lite av det er sunt. Så når jeg i utgangspunktet legger på meg bare av å lukte på en sjokolade så er jeg redd hva dette har å si for vekta :/ :O :p
Kvalmen forsvinner snart og da er det lettere å spise sunt.

+ 0,5kg. 8+4 på vei. Litt overrasket over at jeg ikke har gått ned - vært så veldig dårlig, men da har ikke all maten kommet opp igjen likevel. Det er jo bra.

For å være helt ærlig, så har jeg et anstrengt forhold til kropp og vekt, så jeg tør ikke veie meg i frykt for å bli lltt smågærn om jeg har gått opp.
Får vente til kontrollene setter igang, men har nok gått opp noe, spiser jo hele tiden..

Back
Topp