Vekt snik

Min født i juni 2013 er 11 kg nå. Jeg var 17 kilo da jeg startet på barneskolen, så tenker hun blir som meg.
I barnehagen nå ser jeg hun er slankere enn de fleste barn, men er like energisk og har det fint. Hun følger sin egen kurve som hele tiden har vært under den rød streken.
 
Mars 14, 11.4 kg.

Vi kjempe mye med vekta de først 8 mnd, så jeg er kjempe glad for at hun veier det hun veier.

Var 3485g 52 cm ved fødsel, men nede i 2990g etter tre dager.
 
Kommer an på om det er gutt eller jente. mi på snart 2 år som veier 14,2 kg ligger over gjennomsnittet ja, men fremdeles innenfor normalen. Hun regnes ikke som overvektig! For øvrig kan man ikke bare se på kilo man må jo se på lengden også...
Ingen har da skrevet at hun er overvektig? Mener bestemt at verken jeg eller noen andre har skrevet det.
 
Jente, mars 2014 her, veier 11,3 kg og er 82,5 lang :)
 
Da mi var ett år veide hun 9930 og var 78,2 lang.
Nå er hun 3,5 år og veier rundt 15kg og er litt over en meter lang.
 
Nei men dere skriver at det ikke er normalt og det er det jo.

Normalt vil jo si at de fleste veier det og det gjør de ikke. Det er min definisjon på normalt. De ligger innenfor normalen ja, men de fleste veier da ikke 15 kilo som 1 år? Ingen i denne tråden har sagt noe om overvekt, ingen har snakket noe negativt om de som veier over eller under gjennomsnittet.
 
Normalt vil jo si at de fleste veier det og det gjør de ikke. Det er min definisjon på normalt. De ligger innenfor normalen ja, men de fleste veier da ikke 15 kilo som 1 år? Ingen i denne tråden har sagt noe om overvekt, ingen har snakket noe negativt om de som veier over eller under gjennomsnittet.
Ok. Da misforstod jeg. Hvis dere mener normalt er gjennomsnittlig så henger jeg med.
 
Jeg var bare litt sjokkert over at du hadde kommet over så mange 2014 barn på 15 kilo jeg. :p
Hvor lang er din gutt da? Som voksene så bærer jo barn også vekt og lengde ulikt. Så man ser kanskje ikke at det er så stor forskjell :)

Han er 75 cm kort ;) haha, liten fyr altså :p
 
Hihi. Er fint med de små, man får brukt klærne godt før de er over i ny størrelse :D

Godt poeng ;-) 74-tøyet passer utmerket! De andre på samme alder er på 86/92 nå :p Bunaden hans fra 17 mai passer nok til jul tenker jeg (størrelse 68/74)
 
Bare så det ikke skal bli noe negativ stemning her :) Synes det er spennende å høre hvor store andre er (noen kan være født små og skyte i været f.eks), høre andres erfaringer. Ikke noe negativt om man er over eller under snitt. Man kan jo være dame på 160 cm og 50 kg ellee mann på 190 og 85 kg - som voksen - begge deler ansees som normalt (dog under og over snitt). Så er jo klart at det må være forskjell på barna også når de skal ende opp i så ulik størrelse senere ;)
 
Mi er vel rundt 8 hun også. Lang og slank. Kom 2.5 mnd før hun da.

Oi, det var tidlig! Hvor gammel er hun? Man korrigerer vel for at de er tidlig født? I alle fall til 2 år? Liten da hun ble født da sikkert?
 
Oi, det var tidlig! Hvor gammel er hun? Man korrigerer vel for at de er tidlig født? I alle fall til 2 år? Liten da hun ble født da sikkert?
14 mnd. Nei ikke så lita til å komme så for tidlig. 1300gr og 42 cm ♡
 
Bare så det ikke skal bli noe negativ stemning her :) Synes det er spennende å høre hvor store andre er (noen kan være født små og skyte i været f.eks), høre andres erfaringer. Ikke noe negativt om man er over eller under snitt. Man kan jo være dame på 160 cm og 50 kg ellee mann på 190 og 85 kg - som voksen - begge deler ansees som normalt (dog under og over snitt). Så er jo klart at det må være forskjell på barna også når de skal ende opp i så ulik størrelse senere ;)
Ja, det er jo store individuelle forskjeller, også er det forskjellen på hva som er innenfor normalen og hva som er gjennomsnittlig :) syns ikke din har noe lav vekt om man ser på høyden. Min var ca 9 kilo da han var 75 cm (men var da 8 mnd gammel). Nå er han 90 cm og en plass mellom 12-13 kilo :)
 
Har en tidlig februargutt. Han er 93 cm og 15,2 kg.
3230 gram og 33 c/r da han ble født.

Har fulgt sin kurve siden han i det hele tatt begynte å legge på seg da han var nesten tre mnd.
 
Har ikke barn født i 2014, men jeg har en på 7 år som veide 7,2 kg og var 72 cm lang da hun var 1 år. Nå som 7 åring er hun 113 cm og veier 15/16 kg. Hun kommer nok aldri til å bli noen kjempe som voksen, noen må jo være i den nedre delen av skalaen og ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg har en april -14 skatt. Hun er akkurat passert 9 kg og 76 cm lang. Så ikke store tassen. Bruker 80 i klær. Broren er en helt normalstor 4 åring. Han er akkurat begynt å bruke 110 i klær. Var ved siste måling her hjemme 103, men tror han har strekt seg en del etter det. Veide han i dag og han er 16 kg.

Begge var rett over 3 kg ved fødsel.
 
Jeg er vel ikke den du spør siden minste er født mars 12. Men hun har ennå ikke bikket 15 kilo. Ca 95 cm. Hun er litt under snittet på høyde og vekt men ikke overhode ikke spinkel, bare veldig nett. Storesøster virker mye tynnere. Mai 10, 115 cm og ca 20 kilo. Poenget er vel at det er store forskjeller ute og går og at det jevner seg ut over tid. Husker begge mine hadde veldig liten vektøkning mellom 1 og 2,5. Kanskje bare ett kilo, men de strakk seg veldig i høyden.
 
Back
Topp