Vekt snik

Jeg er vel ikke den du spør siden minste er født mars 12. Men hun har ennå ikke bikket 15 kilo. Ca 95 cm. Hun er litt under snittet på høyde og vekt men ikke overhode ikke spinkel, bare veldig nett. Storesøster virker mye tynnere. Mai 10, 115 cm og ca 20 kilo. Poenget er vel at det er store forskjeller ute og går og at det jevner seg ut over tid. Husker begge mine hadde veldig liten vektøkning mellom 1 og 2,5. Kanskje bare ett kilo, men de strakk seg veldig i høyden.

Setter pris på alle svar jeg ;) Dere med barn født før 2014 har jo erfaring med denne aldersgruppen :) Nett var en bra beskrivelse, det er min også! Litt slank, men synes ikke han er for tynn :) Veldig smidig og kontrollert i bevegelsene er han også
 
Jeg har en april -14 skatt. Hun er akkurat passert 9 kg og 76 cm lang. Så ikke store tassen. Bruker 80 i klær. Broren er en helt normalstor 4 åring. Han er akkurat begynt å bruke 110 i klær. Var ved siste måling her hjemme 103, men tror han har strekt seg en del etter det. Veide han i dag og han er 16 kg.

Begge var rett over 3 kg ved fødsel.

Da er hun litt eldre og større enn min, men omtrent proporsjonert likt da :) Godt at det ikke bare er jeg som har en liten en ;)
 
Jeg har en april -14 skatt. Hun er akkurat passert 9 kg og 76 cm lang. Så ikke store tassen. Bruker 80 i klær. Broren er en helt normalstor 4 åring. Han er akkurat begynt å bruke 110 i klær. Var ved siste måling her hjemme 103, men tror han har strekt seg en del etter det. Veide han i dag og han er 16 kg.

Begge var rett over 3 kg ved fødsel.
Omtrent som min 4åring han er 102 cm og 16 kg (på sist kontroll) :p han var bare 2,5 kg og 45cm når han ble født da :)
 
Min februar-14-gutt.var 4392 g og 52 cm v fødsel, er 15 kg og noenog90 cm.(vet ikke nøyaktig)
 
Har sneket litt rundt på 2014 forumene i dag, og ser at mange av 2014 barna veier 11-15 kg. Noe som høres helt normalt ut. Og de jeg kjenner med 2014 barn veier også omkring der og ser friske og sunne ut. Skjønner jo at høyden har litt å si, men min på 8 kg virker ikke tynn (slank ja, men ikke tynn). Men er jo et stykke unna 11-15 kg :p Hvor store er 2014 barna? (Ikke dra i gang en vekt debatt, det er ikke poenget her. Er bare litt fascinert over hvor ulike barna er :) )
Kos deg med "travlesize" på barnet☺ Så lenge hun er frisk og vokser normalt er det ingenting å bekymre seg for.

Lillebror hos oss var over 20kg når han ble 2 år. Det er tungt uansett hva man skal, og vanskelig i for bilstol. Nå er han 5 år og heldigvis ikke så mye tyngre. ..
 
Kos deg med "travlesize" på barnet☺ Så lenge hun er frisk og vokser normalt er det ingenting å bekymre seg for.

Lillebror hos oss var over 20kg når han ble 2 år. Det er tungt uansett hva man skal, og vanskelig i for bilstol. Nå er han 5 år og heldigvis ikke så mye tyngre. ..

Takk takk :) Han er gutt, men likevel perfekt og liten ;)
 
Back
Topp