Vekt! Hvor mye har du gått opp i vekt?

Mange tror de kan si hva de vil til gravide :p det "teller" liksom ikke når noen er gravid.. Har ei på jobb som stadig sier "syns du blir større hver gang jeg ser deg" og kaller meg trulte osv.. Tror ikke det er vondt ment, men er litt irriterende at folk tror det er greit å kommentere andres kropp. Man gjør jo ikke det til andre som ikke er gravide. Menmen, stolt av magen min jeg så gidder ikke bry meg :) har bare gått opp 7 kilo og er 29 uker så synes ikke det er så voldsomt.

Sent from my iPad using BV Forum
Hun mener det sikkert bare godt:) Men har fatt noen "upassende" kommentarer jeg og. Jeg har gatt opp et kilo mer enn deg og er 22 uker. (Septemberbarn)

34+6 og opp 6 kg

36+6 - 8 kg opp!

Sent from my iPad using BV Forum

35+4 og opp 14 kg nå.
Er faktisk veldig fornøyd i og med at jeg gikk opp 22 kg totalt sist, men føler meg fortsatt som en hval.....:-/

Sent from my iPhone using BV Forum

Uke 38 og opp 11 kilo. Helt greit og har ikke bekymret meg så mye for vekten denne gangen.
Med første gikk jeg opp 36 kilo :/
Det var mer heftig å få av igjen etterpå.. :p

12 kg er i uke 35+4 :)

Er 39+5 i dag og har ikke veid meg siden 36 uker. Bare min jordmor som ikke veier regelmessig? Har ikke vekt hjemme så aner ikke hva mer jeg har gått opp utover de 9 kiloene 36+2 eller no'...

Er 39+5 i dag og har ikke veid meg siden 36 uker. Bare min jordmor som ikke veier regelmessig? Har ikke vekt hjemme så aner ikke hva mer jeg har gått opp utover de 9 kiloene 36+2 eller no'...
Det skal jo egentlig veies på hver kontroll, pga økt vekt kan påvise begynnende svangerskapsforgiftning, svangerskapsdiabetes og om man samler ekstreme mengder vann i kroppen. Men kan jo hende at du har en erfaren jordmor som kontrollerer ved behov?

Hun har jobbet i 30 år. Hun sjekker urin, ødemer og blodtrykk hver gang. Det er og tydelig på kroppen min at jeg ikke har gått opp for mye eller for raskt til at det skal indikere svangerskapsforgiftning. Jeg er glad så lenge jeg slipper, formen min er toppers :)

38+6 - 9,5kg opp!

Jeg veier meg aldri hos jordmor :) Jeg veier meg hjemme, for min egen del. Hun ser det an, det er bare 3 ganger hun har registert vekt, og det er den vekten jeg har målt hjemme :) Hun mener jeg har fin vektoppgang, derfor sjekker hun ikke oftere (med mindre store forandringer med tanke på ødem) :) Hun skrev på oftere da jeg var førstegangsfødende :)

Uke 36, 17 kg opp. Vært aktiv og spist sunt, så stresser ikke med vektoppgangen! Dette er virkelig verdt alle kiloene :)

Jeg veier meg aldri hos jordmor :) Jeg veier meg hjemme, for min egen del. Hun ser det an, det er bare 3 ganger hun har registert vekt, og det er den vekten jeg har målt hjemme :) Hun mener jeg har fin vektoppgang, derfor sjekker hun ikke oftere (med mindre store forandringer med tanke på ødem) :) Hun skrev på oftere da jeg var førstegangsfødende :)
Jeg har ikke vekt hjemme, så må gjøre det hos JM med klær og mat og alt ;)

Spurte om å få veie meg i dag og har ikke gått opp siden uke 35. Ca 9-10 kg opp totalt, 39+6 i dag.

blææ, lå lenge på 10kg, men så kom vannet fra helvete og nå er jeg 20kg tyngre. de siste 10kg har kommet over de siste 5 ukene... 38+5 idag!

Back
Topp