Vektøkning

Jeg hadde gått opp 15 kg dagen før fødsel i uke 37. Da jeg veide meg når jeg kom hjem hadde jeg gått ned 7kg. Var nok en del vann og selvfølgelig baby(3kg) etc :happy: Tipper jeg hadde endt på 20kg om jeg hadde gått til termin:joyful: Uansett tenker jeg at vekta ikke er krise når man ammer går man fort ned igjen. (Gjorde hvertfall det sist):D

helt enig! Hadde ikke gått opp like med første (ble vel ca 15-16 kg) men var tilbake til utgangspunktet før permisjonen var over. Bare veldig rart å se et helt nytt tall først på vekta :hilarious:
 
+21 kg, ca halv kg siste to ukene, mye mindre enn venta. Regner med babyene tar det de trenger fra meg, håper jeg ❤️
 
Da jeg kom hjem fra sykehuset 3 dager etter fødsel var jeg gått ned 7 kilo. Nå 2,5 uker senere er jeg gått ned ca 2 kilo til. Håper jeg stabiliserer meg her og ikke går ned mer, for jeg er allerede lettere enn før graviditeten. Merker at fullamming koster en del ekstra kalorier :hilarious:
 
Da jeg kom hjem fra sykehuset 3 dager etter fødsel var jeg gått ned 7 kilo. Nå 2,5 uker senere er jeg gått ned ca 2 kilo til. Håper jeg stabiliserer meg her og ikke går ned mer, for jeg er allerede lettere enn før graviditeten. Merker at fullamming koster en del ekstra kalorier :hilarious:
Like viktig for mor å huske å spise som for baby ♥️ Ha litt snacks fremme tilgjengelig der du pleier å amme osv :D

Jeg slet veldig med å få i meg nok når jeg ammet første, så må ha fokus på det denne gang ♥️♥️
 
gikk på vekten i dag....den viste 26 kg opp fra startvekt... er "bare" 38+1, hvor skal dette ende??? lurer på hvor mye av det som er vann, for jeg er ganske hoven over alt
 
gikk på vekten i dag....den viste 26 kg opp fra startvekt... er "bare" 38+1, hvor skal dette ende??? lurer på hvor mye av det som er vann, for jeg er ganske hoven over alt

Er ikke sikkert du går opp så mye de siste ukene, kan stabilisere seg og noen går jo også litt ned. Og om det blir er par kg til opp spiller det kanskje ikke så stor rolle sammenlagt? Jeg har også mye hevelser og tipper det er mye vann. Har gått opp ca. 20 kg, og regner med jeg lander omtrent her siden hun skal ut på onsdag :) er 37+6 i dag. Husk at det viktigste er at babyen har det fint, vekten kan vi håndtere seinere ❤️
 
Er ikke sikkert du går opp så mye de siste ukene, kan stabilisere seg og noen går jo også litt ned. Og om det blir er par kg til opp spiller det kanskje ikke så stor rolle sammenlagt? Jeg har også mye hevelser og tipper det er mye vann. Har gått opp ca. 20 kg, og regner med jeg lander omtrent her siden hun skal ut på onsdag :) er 37+6 i dag. Husk at det viktigste er at babyen har det fint, vekten kan vi håndtere seinere ❤️
Ja du har helt rett :Heartblue baby har det fint og jeg regner med jeg klarer å gå ned når jeg blir litt mer mobil.. blir mye stillesitting når bekkenet krangler:happy090
 
Ja du har helt rett :Heartblue baby har det fint og jeg regner med jeg klarer å gå ned når jeg blir litt mer mobil.. blir mye stillesitting når bekkenet krangler:happy090

Samme her! Jeg er egentlig i en del aktivitet med rolige turer med hunden, men det blir gjerne 20-30 minutter og jeg hadde et veldig høyt aktivitetsnivå før jeg ble gravid, så til sammenligning er det veldig labert og da er det ikke rart vekten øker. Men satser på at mulighetene og motivasjonen for aktivitet og trening øker når babyen er ute, det er vår og bedre vær osv❤️
 
40+2 og opp 14 kg til sammen. Hadde vært deilig å slippe å gå opp mere enn 15 kg.
 
Fødte for 2 uker siden i dag. Gikk opp ca 10kg under graviditeten, fødte uke 38+2 etter igangsetting og allerede nå gått ned 12 kg nå så langt. Syntes jeg har gått ned litt for fort egentlig.
 
Oppsummerte min vektreise her i dag:
+20 kg 38+0 (dagen fødselen startet)
Av disse 20 kom 6 av de de siste to ukene da jeg samlet ekstremt mye vann i kroppen

De fleste av kiloene har bare rent av (eller blitt tisset ut) nå etter fødsel.
2 uker etter fødsel har jeg gått ned 17 kg og har kun 3 kg igjen til startvekt. Tenker dette sier mer om mengden vann enn noe annet:nailbiting: og jeg må si… det er helt magisk å endelig kjenne igjen anklene sine igjen:hilarious:

Den siste uken har jeg gått ned 1-1,5 kg i døgnet. nå synes vekten endelig å ha stabilisert seg litt, hvilket er veldig greit!
 
Oppsummerte min vektreise her i dag:
+20 kg 38+0 (dagen fødselen startet)
Av disse 20 kom 6 av de de siste to ukene da jeg samlet ekstremt mye vann i kroppen

De fleste av kiloene har bare rent av (eller blitt tisset ut) nå etter fødsel.
2 uker etter fødsel har jeg gått ned 17 kg og har kun 3 kg igjen til startvekt. Tenker dette sier mer om mengden vann enn noe annet:nailbiting: og jeg må si… det er helt magisk å endelig kjenne igjen anklene sine igjen:hilarious:

Den siste uken har jeg gått ned 1-1,5 kg i døgnet. nå synes vekten endelig å ha stabilisert seg litt, hvilket er veldig greit!

Helt utrolig hvordan kroppen fungerer! Nyt å ha fått kroppen din tilbake :)
 
Veide meg for første gang etter fødsel/ks i dag og har gått ned 5,2 kg. Det er 4 dager siden. Hadde egentlig håpet at det var mer, men får håpe at det justerer seg greit i tiden framover. Klarte å lande på 21 kg opp i svangerskapet. Har et håp om at det er en del væske som vil forsvinne når jeg blir mer mobil, men ærlig talt er jeg usikker på hvor mye det utgjør og ser at mye ligger på hofter/lår, og det forsvinner vel bare ikke på et blunk :shifty:
 
Veide meg for første gang etter fødsel/ks i dag og har gått ned 5,2 kg. Det er 4 dager siden. Hadde egentlig håpet at det var mer, men får håpe at det justerer seg greit i tiden framover. Klarte å lande på 21 kg opp i svangerskapet. Har et håp om at det er en del væske som vil forsvinne når jeg blir mer mobil, men ærlig talt er jeg usikker på hvor mye det utgjør og ser at mye ligger på hofter/lår, og det forsvinner vel bare ikke på et blunk :shifty:
Vil nok miste en del mer etterhvert og spess om du ammer.
 
Back
Topp