Vektøkning

29+3 i dag.
Opp 5 kg fra startvekt, og opp 11 kg fra laveste vekt.

27+2 i dag, og gått opp 8,5kg. Det er for mye, fordi jeg er svært overvektig fra før. Men ingen katastrofe.

Da gikk jeg på vekten, og er +10kg i uke 31+3:) kunne jo vært verre, men har litt overskudd så burde ikke legge på meg så veldig mye mer :p

Ule 29, +11 kg. En del mer en jeg skulle ønske, men siden jeg nå har fått påvist svangerskapsdiabetes håper jeg vekta holder seg ganske i ro de siste 10-12 ukene. Sist svangerskap gikk jeg opp 17kg, og i løpe av 3 mnd etter fødselen var 14 av de bort igjen:)

Jeg har ikke veid meg. Hverken før eller underveis i svangerskapet. Men regner med jeg har gått opp i henhold til de mål som er forventet. Magen vokser ihvertfall og baby trives :joyful:

Blir du ikke veid på svangerskapskontroller heller?

Nei, har ikke blitt det en eneste gang. JM spurte om jeg hadde veid meg selv og da sa jeg at det hadde jeg ikke. Hun sa at det var heller ikke nødvendig å veie meg.

Nei, har ikke blitt det en eneste gang. JM spurte om jeg hadde veid meg selv og da sa jeg at det hadde jeg ikke. Hun sa at det var heller ikke nødvendig å veie meg.

Jøss, så rart. De noterer stadig vekta mi i svangerskapsjournalen min.

Jøss, så rart. De noterer stadig vekta mi i svangerskapsjournalen min.
Jeg syns også det er rart. Selv om man er normalt slank, så er det standard å følge med på vektoppgangen i svangerskapet.

Jeg har ikke gått opp mer enn 2-3 kg denne gangen hittil tror jeg. Usikker på hva jeg veide før svangerskapet. Jeg er nå i uke 30.
Gikk ikke opp sist svangerskap heller, Maks 5-7 kg sist gang.
Min sønn veide 3000 kg akkurat når han ble født.
Nå venter jeg en jente og fikk beskjed på ultralyden at hun veier 1,9 kg og det er var riktig i forhold til uka jeg var i.

Ja, helt klart. Jeg har aldri hørt at det ikke har blitt gjort.

Også inforhold til svangerskapsforgiftning tror jeg, da rask vektoppgang kan være et tegn på stor økning av vann i kroppen.

Hentet fra NHI idag:
"Svangerskapsforgiftning eller preeklampsi er en tilstand der den gravide, på grunn av sykdom i morkaken, får forhøyet blodtrykk og proteiner i urinen. Ofte ses i tillegg hevelse (vann) i bena, og noen kan ha forstyrrelser i blodlevringen"

Hentet fra lommelegen.no idag:
"Svangerskapsdiabetes gir sjelden symptomer. Kun få gravide opplever de vanlige symptomene på diabetes; ekstrem tørste, hyppig vannlatning og vekttap."

Begge deler overvåkes ved å ta urinstix og svangerskapsforgiftning blodtrykk i tillegg.

Back
Topp