Vektøkning !

Jeg også veier meg hjemme samme dagen jeg skal på kontroll, så fører jm det inn på arket på kontrollen. Grunnen til det er at vekta hennes å min er litt forskjell å jeg vil følge det jeg har veid hjemme fra før jeg ble gravid, føler det blir mer rett ( vanskelig forklart men :p )

Gått opp 200 gr på 1 mnd nå. Så er egentlig veldig fornøyd med det. Er opp 12,5 kg fra startvekt nå da, uke 31+3, kan godt bare fortsette sånn :)

Gått opp 10 kg :)

På kontroll på mandag (29 + 0) hadde jeg gått opp 10 kg fra hva jeg veide før jeg ble gravid.

10 kg opp fra uke 11 (ganske så stille på vekta fra 24 til 28) :-) Er nå 29+1 og veier meg kun hos lege/jordmor, da vi ikke har vekt hjemme:-)

Jeg er fortsatt 8 kg under startvekta mi nå i uke 29+1. Gikk ned 12 kg fra uke 6 til uke 11, så sånn sett har jeg jo gått opp 4 kg da. Jeg hadde gått opp litt mer, men plutselig gikk jeg ned tre kg på to uker igjen. Jordmor synes det er positivt at jeg ikke går opp så mye fra startvekt, men hun virket litt skeptisk når jeg plutselig hadde gått ned. Symfysemålet er bittelitt over linja, men innenfor det grønne på grafen, så det er tydelig at lille får i seg det h*n skal ha uansett :-) <3

Uke 30+5 og 5,2 kg fra startvekt, 0,1kg på to uker, litt lite synes jeg, men håper det går litt mer opp no fremover :)

Fra kontrollen hos legen i uke 9+noe (husker ikke eksakt hvor langt jeg var akkurat nå) og til kontrollen hos jm i uke 27+5, så har jeg gått opp snart 14 kg... Har lett for å legge på meg i utgangspunktet, og med et bekken som har streika en stund, så har det blitt mye stillesitting! Men jm er absolutt ikke misfornøyd med vektoppgangen min, for jeg følger kurven min fint på SF-mål, har fint blodtrykk og bra blodprosent:-) Og etter glukosebelastningstesten på tirsdag, så kan svangerskapsdiabetes utelukkes også!;) Trøster meg med at jeg vet hvordan jeg skal få av kiloene etter fødsel, så at jeg legger på meg en del nå har ikke så mye å si, så lenge lille ikke tar skade av det!:-)

Jeg er 27+3 og har gått ned 8 kg men gått opp 2 igjen så ligger på minus 6 kg totalt :)

Totalt 8kg! De siste fire har bare rast på, så håper ikke det fortsetter i det tempoet når jeg har 13uker igjen:/

Sist jeg målte vekten (fast hver fullgåtte uke om morningen som da for meg er lørdag) så har jeg totalt lagt på meg 7,8kg uke 33+0. Men er usikker på om det stemmer da jeg skiftet vekt i mellomtiden.. Men det er eventuelt 1 kg i forskjell den gamle kan ha visst for mye. Spent på hva vekten sier i morgen..

34 uker i går og 4,7 kilo totalt. Akkurat samme vekt som da jeg var hos jm drøyt to uker før. Håper jeg klarer gå opp litt til i helga, jm igjen på tirsdag

33 uker og har gått opp 12,5 kg:-) Ligger under i forhold til sist svangerskap og kun gått opp 3,5 kg siden uke 24, tenkte nesten at det var litt lite...

Sist jeg målte vekten (fast hver fullgåtte uke om morningen som da for meg er lørdag) så har jeg totalt lagt på meg 7,8kg uke 33+0. Men er usikker på om det stemmer da jeg skiftet vekt i mellomtiden.. Men det er eventuelt 1 kg i forskjell den gamle kan ha visst for mye. Spent på hva vekten sier i morgen..
Da var den økt med totalt 8,2 kg :p fant ut at jeg bare kunne veie meg i dag da jeg er vekkreist i helgen

Back
Topp