Uke 25+5 og gått opp 7 kg fra vekten før graviditeten. Ikke jordmor eller lege spør om vekt og bare lurer på om jeg veier hjemme. Synes ikke på meg at jeg har gått opp enda.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så rart, det skal jo inn på helsekortet...Uke 25+5 og gått opp 7 kg fra vekten før graviditeten. Ikke jordmor eller lege spør om vekt og bare lurer på om jeg veier hjemme. Synes ikke på meg at jeg har gått opp enda.
Ja skriver det opp selv så det kommer med. Gjorde det sist også.Så rart, det skal jo inn på helsekortet...
28+5 i dag og opp 14kg. Fra å være aktiv med trening 5 dager i uken å spise sunt til nesten null treningen og masse mere mat så merkes det godt! Fikk meg et lite sjokk i dag da vekta viste så mye så skal prøve å skjerpe meg så godt jeg kan å bevege meg mere, blir vel kanskje mere tid til det nå når jeg har trappa ned jobben. Gikk vel opp 16-17 kg med jenta mi sist gang tror jeg men da var vekta veldig lite i fokus i forhold til nå. Ble litt skuffa men samtidig vet jeg jo at man skal legge på seg også, kom bare så plutselig..og med masse hormoner i sving i tillegg er det lett å føle seg litt nedstemt
28+5 i dag og opp 14kg. Fra å være aktiv med trening 5 dager i uken å spise sunt til nesten null treningen og masse mere mat så merkes det godt! Fikk meg et lite sjokk i dag da vekta viste så mye så skal prøve å skjerpe meg så godt jeg kan å bevege meg mere, blir vel kanskje mere tid til det nå når jeg har trappa ned jobben. Gikk vel opp 16-17 kg med jenta mi sist gang tror jeg men da var vekta veldig lite i fokus i forhold til nå. Ble litt skuffa men samtidig vet jeg jo at man skal legge på seg også, kom bare så plutselig..og med masse hormoner i sving i tillegg er det lett å føle seg litt nedstemt
![]()
Ja du sier noe der, og vet jo så godt at man ikke skal stresse så mye med det..bare så lett å glemme med alle disse hormon tankeneHvis du i utgangspunktet et en aktiv og sunn person så et nok det der heeelt uproblematisk!Kos deg med graviditeten og nyt. Kroppen fikser opp etterpå. Dessuten er det aller aller viktigste at man føler seg vel. Så ikke tenk så mye på vekta
Mitt råd! Er bare en bitteliten periode av livet dette
![]()

Med ditt utgangspunkt er det vel mye som tyder på at du kan gå greit med igjen etterpå, så prøv å ikke stresseJa du sier noe der, og vet jo så godt at man ikke skal stresse så mye med det..bare så lett å glemme med alle disse hormon tankene![]()
Ser den altså! Får vel bare prøve å fokusere på at så lenge barnet har det bra og vokser så skal det gå bra dette svangerskapet også. Utrolig hvor mye man grubler og stresser til tider og vi alle er forskjellige det kommer nok god tid for min del etter babyen er ute med å jobbe av kiloene igjen..skulle gjerne fått noen av mine kilo om det hadde gått an og kan tenke meg at det ikke er noe kjekt motsatt heller.Med ditt utgangspunkt er det vel mye som tyder på at du kan gå greit med igjen etterpå, så prøv å ikke stresse
Lettere sagt, enn gjort, jeg vet
Jeg stresser periodevis med vekta selv
Mitt problem er motsatt da, at jeg går så lite opp, men ikke gøy det heller