~ Vekstkontroll ~

Gikk det bra i dag? :)

Det gikk bra på kontroll:) jenta vår er litt over gjennomsnittet stor, reknet til og være litt i overkant av 4kg ved termin.. Så det er ikke bekymringsverdig i den forstand:)

Men meget misfornøyd med legen vi kom til! Hun så ikke på henvisninga eg hadde med fra JM i det heletatt, hun tok ingen prøver for utenom UL. Så tror eg skal ringe jordmor i morgen og høre litt.. Og hun pratet meget gebråkent norsk, og da vi ba henne forklare ting eller gjenta ting hun sa som vi ikke forsto lo hun bare til oss.. :-/ synes dette var en kjempe ekkel tur på sykehuset! Føler meg på en måte mer bekymret nå, enn eg var før eg dro dit..

Fikk iallefall ny kontroll om noen uker da, for og følge med at hun ikke blir større enn nå forventet <3
 
Det gikk bra på kontroll:) jenta vår er litt over gjennomsnittet stor, reknet til og være litt i overkant av 4kg ved termin.. Så det er ikke bekymringsverdig i den forstand:)

Men meget misfornøyd med legen vi kom til! Hun så ikke på henvisninga eg hadde med fra JM i det heletatt, hun tok ingen prøver for utenom UL. Så tror eg skal ringe jordmor i morgen og høre litt.. Og hun pratet meget gebråkent norsk, og da vi ba henne forklare ting eller gjenta ting hun sa som vi ikke forsto lo hun bare til oss.. :-/ synes dette var en kjempe ekkel tur på sykehuset! Føler meg på en måte mer bekymret nå, enn eg var før eg dro dit..

Fikk iallefall ny kontroll om noen uker da, for og følge med at hun ikke blir større enn nå forventet <3
Uff... Hva med utslaget på urin, ble ikke det sjekket? Mengde fostervann?
Hva med forhøyet BT og ødem? Ikke nevnt?
Isåfall skjønner jeg at du er misfornøyd og fremdeles utrygg. Jeg hadde ringt JM
:)
 
Uff... Hva med utslaget på urin, ble ikke det sjekket? Mengde fostervann?
Hva med forhøyet BT og ødem? Ikke nevnt?
Isåfall skjønner jeg at du er misfornøyd og fremdeles utrygg. Jeg hadde ringt JM
:)

Spurte om utslaget på nitritt da lo hun bare og mumlet at det kunne være tilfeldig?! Skjønte ikke den helt eg da!

Spurte om vi ikke skulle ta noe annen tester, nei sa hun bare da. At det ikke trengtes. Satser jo på at hun vet hva hun driver med, men allikevel dårlige forklaringer og nervøs lell!

Var normal mengde fostervann :)
 
Det gikk bra på kontroll:) jenta vår er litt over gjennomsnittet stor, reknet til og være litt i overkant av 4kg ved termin.. Så det er ikke bekymringsverdig i den forstand:)

Men meget misfornøyd med legen vi kom til! Hun så ikke på henvisninga eg hadde med fra JM i det heletatt, hun tok ingen prøver for utenom UL. Så tror eg skal ringe jordmor i morgen og høre litt.. Og hun pratet meget gebråkent norsk, og da vi ba henne forklare ting eller gjenta ting hun sa som vi ikke forsto lo hun bare til oss.. :-/ synes dette var en kjempe ekkel tur på sykehuset! Føler meg på en måte mer bekymret nå, enn eg var før eg dro dit..

Fikk iallefall ny kontroll om noen uker da, for og følge med at hun ikke blir større enn nå forventet <3
Bra du fikk ny kontroll! Håper du kommer til noen andre neste gang. Alt for mange utenlandske leger i det norske helsevesenet, og selv om mange av dem er flinke, er mange av dem dessverre ikke skikket til å jobbe med det de gjør. Kjenner så alt for godt til frustrasjonen med å komme til noen som snakker gebrokkent og at man nærmest må gjette hva de sier. Hjelper ikke akkurat når man er der for å bli betrygget. Snakk med jm du! :)
 
Bra du fikk ny kontroll! Håper du kommer til noen andre neste gang. Alt for mange utenlandske leger i det norske helsevesenet, og selv om mange av dem er flinke, er mange av dem dessverre ikke skikket til å jobbe med det de gjør. Kjenner så alt for godt til frustrasjonen med å komme til noen som snakker gebrokkent og at man nærmest må gjette hva de sier. Hjelper ikke akkurat når man er der for å bli betrygget. Snakk med jm du! :)

Sant, de vet sikkert hva de gjør tenker eg. Men som bekymret mor trenger eg informasjon eg kan forstå og en smule forståelse.. Begge kontrollene eg har vært på nå har vært til 2 forskjellige utlendinger som eg ikke har skjønt hva sa, kjenner eg begynner og bli irritert egentlig. At hun lo hver gang eg spurte om noe av det som bekymret meg var det verste synes eg!

Venter på tlf fra JM nå :)
 
Da har eg snakket med JM :)
Hun synes dette hørtes rart ut ja. At målingene med UL og resultater der var bra! Men at det skulle blitt tatt flere tester. Måtte ringe laboratoriet her på legekontoret og ordne med time for nye blodprøver (fastende BS og B%)
Har ny time til JM kommende mandag for og følge med BT og ta ny urinprøve mtp. nitritt utslag. Så skal hun vurdere om eg eventuelt må henvises på nytt. Elsker jordmora mi, hun er så snill og behjelpelig når eg er usikker! :)

Må eg en tur til på sykehuset kommer eg nok til og kreve en som er norsk så eg slipper og komme heim i uvisshet igjen..
 
Hehe, ser det nesten for meg. Man kan jo få inntrykk av at de ikke forstår deg hvis de bare ler! Det er i hvert fall min erfaring.
Min frøken ble i dag målt til å være 3310g. Fremdeles 86 percentil, og han forklarte det som at hun er større enn 86% jentebabyene og mindre enn 14%. Så da var jeg inne på noe.
Det morsomme var at han plutselig nå mente at hun vil bli 3,8kg og ikke 4, slik de har sagt tidligere. Til tross for at hun følger egen kurve og ligger på sammen percentil.
 
Hehe, ser det nesten for meg. Man kan jo få inntrykk av at de ikke forstår deg hvis de bare ler! Det er i hvert fall min erfaring.
Min frøken ble i dag målt til å være 3310g. Fremdeles 86 percentil, og han forklarte det som at hun er større enn 86% jentebabyene og mindre enn 14%. Så da var jeg inne på noe.
Det morsomme var at han plutselig nå mente at hun vil bli 3,8kg og ikke 4, slik de har sagt tidligere. Til tross for at hun følger egen kurve og ligger på sammen percentil.

Ja var den følelsen eg fikk, i tillegg følte eg innimellom at hun lo av meg! Ubehagelig..
Fikk ikke høre noe om disse målingene med percentil eg da, ble det skrevet opp på papiret du fikk med etter kontrollen? Evt under hvilken forkortelse?:)

Så bra at hun ikke er større enn forventet da iallefall:) kjenner eg gruver meg litt til og presse ut en baby i overkant av 4kg!! :p meen, nå har det blitt målt feil før ;p
 
Fikk målt vekst i dag her også. Har tidligere fått høre at hun vil være rundt 3,5 om hun kom til termin. I dag fikk jeg høre at hun vil være rundt 4 kg og kanskje litt over. Veldig spent på om dette stemmer, synes jo det høres mye ut. Var vanskelig å ta gode mål i dag, da hun ligger langt ned i bekkenet.
 
Fikk målt vekst i dag her også. Har tidligere fått høre at hun vil være rundt 3,5 om hun kom til termin. I dag fikk jeg høre at hun vil være rundt 4 kg og kanskje litt over. Veldig spent på om dette stemmer, synes jo det høres mye ut. Var vanskelig å ta gode mål i dag, da hun ligger langt ned i bekkenet.

Synes det høres mye ut eg og.. Men er jo de som føder 5kg babyer også:) vi får trøste oss med det.
Hvor langt er du på vei og skal du på flere kontroller?:)
 
Synes det høres mye ut eg og.. Men er jo de som føder 5kg babyer også:) vi får trøste oss med det.
Hvor langt er du på vei og skal du på flere kontroller?:)
Med tanke på at storesøster var under 3 kg, så høres det fort mye ut. Jeg er 36+2 nå og skal på kontroll igjen om to uker. Har du flere kontroller også?
 
Med tanke på at storesøster var under 3 kg, så høres det fort mye ut. Jeg er 36+2 nå og skal på kontroll igjen om to uker. Har du flere kontroller også?

Er førstegangs eg så vet jo egentlig ikke hva eg snakker om når det kommer til akkurat det og føde ut barnet :p
Ble satt opp på ny kontroll rundt uke 39, men håper på og få en før da eg er i uke 35 nå og har baby som er regnet ut til og bli i overkant av 4kg allerede..
 
Er førstegangs eg så vet jo egentlig ikke hva eg snakker om når det kommer til akkurat det og føde ut barnet :p
Ble satt opp på ny kontroll rundt uke 39, men håper på og få en før da eg er i uke 35 nå og har baby som er regnet ut til og bli i overkant av 4kg allerede..
Ikke sant. Legen mente at størrelsen ikke var noe problem uansett. Har jo hørt at de kan bomme en del på disse målene også. Satser på at hun kommer litt før termin i alle fall :)
Håper du får en ekstra kontroll da:)
 
Har hørt av jm at barn nr 2 er generelt større enn nr 1. Samt gutter er gjerne litt større også.
Min gutt nr 1 var 3650 og det gikk helt fint assa :) så 4 kg går nok greit. Får kjøre på med alt av smertelindring da ;)
 
Back
Topp