Jeg ble sendt på sykehuset pga sf-mål som var flatet ut. Fikk beskjed om at jeg skulle tilbake igjen om 2 uker for å sjekke at utviklinga gikk som det skulle..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Har ikke vært på noen annen ul kontroll enn oul jeg.. så her aner jeg ikke hvor stor han er.. jordmor/lege vil ikke henvise meg siden sf målene er normale.. (mamma fødte store barn, så har spurt)..Synes så mange er på vekstkontroller Hva er grunnen til at man får det?
Var på ultralyd selv i uke 32 og fikk da beskjed at babyen var +2,4%. Men det var ikke grunn nok til å følge med videre i svangerskapet. Begynner jo å lure når jeg leser om dere med mindre avvik, men som fortsatt følges opp... Kanskje jeg må etterspørre kontroll?
Er det sf-målene som viser store avvik??
De sier mine mål er normale å, selvom jeg synes du hopper litt Må vel bare stole på at legene og jordmødrene vet bestHar ikke vært på noen annen ul kontroll enn oul jeg.. så her aner jeg ikke hvor stor han er.. jordmor/lege vil ikke henvise meg siden sf målene er normale.. (mamma fødte store barn, så har spurt)..
Jepp.. må nok det.. får se på fredag hos jordmor hvordan ståa erDe sier mine mål er normale å, selvom jeg synes du hopper litt Må vel bare stole på at legene og jordmødrene vet best
Så merkelig, da er det virkelig forskjell fra sted til sted.. :-/Mi er målt til å vær 10% over, og eg blir ikkje fulgt opp. Håpe så inderlig at eg føder snart (39+4)
Jeg får oppfølging pga en form for sv.diabetes Og det er nå di siste ukene at bebis legger mest på seg..
Var iallfall det jeg fikk forklart på fr.stad sykehus
Synes så mange er på vekstkontroller Hva er grunnen til at man får det?
Var på ultralyd selv i uke 32 og fikk da beskjed at babyen var +2,4%. Men det var ikke grunn nok til å følge med videre i svangerskapet. Begynner jo å lure når jeg leser om dere med mindre avvik, men som fortsatt følges opp... Kanskje jeg må etterspørre kontroll?
Er det sf-målene som viser store avvik??
Det er en god idé ;-)Jeg kan forhåpentligvis svare mer på dette etter min kontroll i uke 36.
Jeg skal også til Fredrikstad, samme sted som lisabet86, og min baby er jo omtrent like stor som Trylletrollet, rundt 2% over gjennomsnittet, basert på vekten.
Da vet vi jo nå at Fredrikstad muligens tenker igangsetting ved 1,4 % og sv. diabetes. Min baby er større, men jeg har ikke sv. diabetes, så kan jo da finne ut om det er diabetes eller størrelsen som avgjør. Om legen ikke sier noe, kan jeg jo også spørre! Ikke for at jeg vil igangsettes, men fordi jeg lurer.
Det er ennå en liten stund til da, men har time før påske!
Hva het legen du var hos, lisabet86?
Nei, har ikkje fått påvist det allefall...Så merkelig, da er det virkelig forskjell fra sted til sted.. :-/
Har du sv.diabetes? Er iallfall derfor jeg får oppfølging, bebis kan legge på seg mer/fortere pga det.
Jeg har fått time hos en annen. Fått ny lege hver kontroll, enda jeg ble "lovet" samme.Det er en god idé ;-)
Legen jeg var hos i dag ( og skal til oppfølging hos ) heter Dr. Anmah Hawwa, ho er dansk
Helt greit for megJeg har fått time hos en annen. Fått ny lege hver kontroll, enda jeg ble "lovet" samme.
Men de bør jo uansett ha samme retningslinjer for igangsetting ved samme sykehus, så kan jo høre selv om det ikke er samme lege!
Jeg sier jo ikke noe om at "en med avvik på 1,4% som var hos dr..... kanskje blir satt i gang...". Men kan spørre litt generelt om igangsetting og store barn, siden min ligger over.
Det er godt å høreJeg hadde et avvik på 20%, hadde sv.dia og legen anslo en fødselsvekt på ca 4 kg 2 uker før termin. Mini veide 3735 g. Så de behøver ikke bli så store