Vekstkontroll

Spennende :-) Jeg skal på siste vekstkontroll i morgen. Gleder meg!

I dag skal vi på vekstkontroll kl 12!
Både gruer og gleder meg på en måte, så det har ikke blitt en god natt med søvn akkurat, så nå ga jeg opp :p
Men lille gutt har vært veldig aktiv i helgen, faktisk mer enn normalt, så er spent på hva di finner ut av :)

Wish me luck ♡ :)
Lykke til!
Håper det går bra! :-)

Jeg skal på neste vekstkontroll neste mandag. Kjenner det er lenge å vente :( jeg ikke gjør annet enn å gå rundt å tenke på det.
Føler det blir mye når man i løpet av 7 dager skal både til JM, fastlege, Manullterapeut, ernæringsfysiolog og vekstkontroll. Hadde vært lettere om de kunne ta alt på sykehuset samme dag. Da kunne jeg kanskje ha slappet av litt.
Huff, det høres veldig slitsomt ut :-( Føler med deg! Enig i at ting ville blitt lettere om di kunne tatt allt på ett sted/samme dag ja... Ønsker deg masse lykke til ♡ :-)

Tusen takk for lykkeønskninger og god støtte :-)

Oppdatering:
Lillegutt veier nå 2800 gr, noe legen sa var helt perfekt og kun 1.4% over "normalen".
Så skal tilbake på kontroll 7 april, for jeg skulle "slippe" å føde en stor baby på overtid, så di skal da vurdere om jeg skal settes i gang. Men kommer så klart ann på hvor stor han er om 14 dager :-)
Fikk også påvist uvi, så da blir det en 7 dagers kur på meg nå :-)
Ganske så fornøyd, hjerte slo bra og masse med liv ♡ ♡ ♡
Hode ligger så langt ned i bekkenet at ho hadde litt problemer med å få målt det :-P

Tusen takk for lykkeønskninger og god støtte :)

Oppdatering:
Lillegutt veier nå 2800 gr, noe legen sa var helt perfekt og kun 1.4% over "normalen".
Så skal tilbake på kontroll 7 april, for jeg skulle "slippe" å føde en stor baby på overtid, så di skal da vurdere om jeg skal settes i gang. Men kommer så klart ann på hvor stor han er om 14 dager :)
Fikk også påvist uvi, så da blir det en 7 dagers kur på meg nå :)
Hode ligger så langt ned i bekkenet at ho hadde litt problemer med å få målt det :p
Så fint at alt var bra! :-)
Hvor langt er du på vei nå?
Min ligger også litt over gjennomsnittet, men ikke fått beskjed om noe igangsetting.
Hvor går grensen for det, siden 1,4% er jo forholdsvis lite over?
Positivt at hodet ligger langt ned da! :-)

Så fint at alt var bra! :-)
Hvor langt er du på vei nå?
Min ligger også litt over gjennomsnittet, men ikke fått beskjed om noe igangsetting.
Hvor går grensen for det, siden 1,4% er jo forholdsvis lite over?
Positivt at hodet ligger langt ned da! :-)
Er 36+1 nå, veit ikke helt hvor grensen går. Men bebis legger jo på seg mer jo lenger di er i magen, så legen på sjukehuset ville ikke at jeg skulle gå over termin :-)
Derfor jeg skal på ny kontroll 38+2 for å se hvor stor han er blitt til da ;-)

I dag skal vi på vekstkontroll kl 12!
Både gruer og gleder meg på en måte, så det har ikke blitt en god natt med søvn akkurat, så nå ga jeg opp :-P
Men lille gutt har vært veldig aktiv i helgen, faktisk mer enn normalt, så er spent på hva di finner ut av :-)

Wish me luck ♡ :-)
Hvordan gikk det?:)

Hvordan gikk det?:)
Så skal tilbake på kontroll 7 april, for jeg skulle "slippe" å føde en stor baby på overtid, så di skal da vurdere om jeg skal settes i gang. Men kommer så klart ann på hvor stor han er om 14 dager :-)
Hode ligger så langt ned i bekkenet at ho hadde litt problemer med å få målt det :-P

Bra alt var som det skulle :) Jeg fikk beskjed om at jenta mi var 2500 g i uke 36+1, skal på ny UL når jeg er 38+3 (fredag) Spent på resultatet da ;)

Synes så mange er på vekstkontroller:D Hva er grunnen til at man får det?

Var på ultralyd selv i uke 32 og fikk da beskjed at babyen var +2,4%. Men det var ikke grunn nok til å følge med videre i svangerskapet. Begynner jo å lure når jeg leser om dere med mindre avvik, men som fortsatt følges opp... Kanskje jeg må etterspørre kontroll?

Er det sf-målene som viser store avvik??

Var på ultralyd selv i uke 32 og fikk da beskjed at babyen var +2,4%. Men det var ikke grunn nok til å følge med videre i svangerskapet. Begynner jo å lure når jeg leser om dere med mindre avvik, men som fortsatt følges opp... Kanskje jeg må etterspørre kontroll?

Jeg stusset over det samme! Min er estimert til å være 16% over... Og jeg har sv.dia! Derfor blir jeg fulgt opp! Min bebis ligger an til å bli over 4 kg til termin, mens flere av de som har skrevet her nå får bebiser som er laaaangt mindre!! Merkelig at de er stresset når det er så lite % syns jeg! Men da kommet det sikkert an på hvor man blir fulgt opp tenker jeg! ;)

Hvilken uke er du i?

Jeg stusset over det samme! Min er estimert til å være 16% over... Og jeg har sv.dia! Derfor blir jeg fulgt opp! Min bebis ligger an til å bli over 4 kg til termin, mens flere av de som har skrevet her nå får bebiser som er laaaangt mindre!! Merkelig at de er stresset når det er så lite % syns jeg! Men da kommet det sikkert an på hvor man blir fulgt opp tenker jeg! ;)
Bra det er flere som stusser:D Hos deg er det jo litt mer enn bare en baby litt over gjennomsnittet, så er vel naturlig at du får oppfølging;) Det kan jo være tilfelle hos de andre å, bare derfor jeg lurte:):)

Jeg får oppfølging pga en form for sv.diabetes :-) Og det er nå di siste ukene at bebis legger mest på seg..
Var iallfall det jeg fikk forklart på fr.stad sykehus :-)

Jeg får oppfølging pga en form for sv.diabetes :-) Og det er nå di siste ukene at bebis legger mest på seg..
Var iallfall det jeg fikk forklart på fr.stad sykehus :-)
Bebisen din høres jo ut til å bli helt normal da :) det er jo deilig å vite! Selv er jeg litt bekymra... Men har født stort barn før og det gikk fint, så jeg får prøve å huske på det :)

Jeg ble henvist på grunn av avflatet symfysemål for to uker siden, og på ultralyd lå magemålet til babyen litt under, så da var det rutine å kalle inn til ny måling. Etter det blir det ikke noe mer. Er uansett i uke 39 da. ;) Babyen min er "normal". ;) 3500 ca ved fødsel.

Bebisen din høres jo ut til å bli helt normal da :) det er jo deilig å vite! Selv er jeg litt bekymra... Men har født stort barn før og det gikk fint, så jeg får prøve å huske på det :)
Syntes det selv også :-) Men syntes også det er bra di følger opp, er jo 4 uker til termin, og om jeg da går over tiden med 2 uker kan han bli ganske så stor... Jeg og søstra mi var nesten 5 kg ved fødsel, og mamma gikk over tiden med oss begge.
Er nok en blanding av det og sv.diabetes som gjør at di vil følge opp :-)

Back
Topp