Vekstkontoll

FrokenM

Forumet er livet
Februarlykke 2016
Skal på vekstkontroll den 15. På sykehuset i Kristiansand.
Bekymrer meg ikke altså for jeg får tydeligvis mindre barn enn "vanlig"

Men hva gjør de?
Stod på brevet også at hvis ville ha utskrift av Ul bilder måtte vi betale 175 ,- er det noe nytt de har begynt med? Syns det var litt rart da men :)
 
Skal på vekstkontroll den 15. På sykehuset i Kristiansand.
Bekymrer meg ikke altså for jeg får tydeligvis mindre barn enn "vanlig"

Men hva gjør de?
Stod på brevet også at hvis ville ha utskrift av Ul bilder måtte vi betale 175 ,- er det noe nytt de har begynt med? Syns det var litt rart da men :)
Det er kristiansand... Fikk jo til og med faktura på 25 kr etter oul. :p tror de er det eneste sykehuset i landet som gjør det. :p
Skal på ny ul jeg og rundt da, trooor bare det er som en vanlig ul? Aner ikke da. Men trodde bare de målte?
 
De måler bare babyen, om den følger kurven sin og vokser som den skal.
 
Det er kristiansand... Fikk jo til og med faktura på 25 kr etter oul. :p tror de er det eneste sykehuset i landet som gjør det. :p
Skal på ny ul jeg og rundt da, trooor bare det er som en vanlig ul? Aner ikke da. Men trodde bare de målte?

Ohh yess. De er glade i de 25 kronene sine :p

Ja, det stod ingenting på det brevet. Stod bare om ville ha utskrift så kostet det penger og at vi ikke kunne ha med søsken :)
 
Ohh yess. De er glade i de 25 kronene sine :p

Ja, det stod ingenting på det brevet. Stod bare om ville ha utskrift så kostet det penger og at vi ikke kunne ha med søsken :)
Jeg fikk bare time muntlig. Det er nok bare en vanlig ul, ja. :)
 
Eg har nett vært på vekstkontroll. Betalte ingenting for kontrollen eller bildene eg fekk. Da tok ho faktisk litt 3D bilder også!:)
Eg vart først til jordmor å snakka med ho, så var eg inne på UL, da sjekka ho ca vekt med tanke på str på lille prinsen. Han låg litt under, men ubetydelig!:)
Så er ikkje noko skummelt. Viss du skal innom til jordmor først, så kanskje du må ha med urinprøve, d va det ingen som sa til meg at dei ville ha, men eg vart til mi eige jordmor nåken daga etter, så det gjekk fint!:)

Men det er absolutt ikkje noko å kvi seg for!:)
Bedre med kontroll å sjekke, enn å være usikker på str...
 
Ja, man skal ha med urinprøve til vekstkontroll etter uke 24. Så sjekker de blodtrykk.
Neste gang jeg skal dit skal de også ta en CTG. Da er jeg i uke 34.
 
Ja, man skal ha med urinprøve til vekstkontroll etter uke 24. Så sjekker de blodtrykk.
Neste gang jeg skal dit skal de også ta en CTG. Da er jeg i uke 34.


Skal igjen i veke 34 eg å.. Ctg, no står d heilt stille, kva d va igjen?
Dei sa ingenting til meg om at eg skulle ha med urinprøve, så eg hadde jo ikkje det, men d gjekk fint d !:)
 
Skal igjen i veke 34 eg å.. Ctg, no står d heilt stille, kva d va igjen?
Dei sa ingenting til meg om at eg skulle ha med urinprøve, så eg hadde jo ikkje det, men d gjekk fint d !:)

Ctg er de målerene på magen som måler hjertelyd og sammentrekninger :)
 
Ok, da kanskje dei ska gjere d på meg å da!:) høyrde ikkje nåke om det når eg var der no på vekstkontroll, men ska jo igjen i veke 34, så kanskje!:)
Men nevnte ikkje noko om urinprøve da heller.. Men skal til jordmor veka før, så trur eg dropper ha med urinprøve når eg skal på vekstkontrollen da.:)
 
Hva var grunn jentene at dere har fått sånne kontroller? Jeg ligger ovenfor kurven men det er ingen som tilbyr neg sånne kontroller, bekymret((
 
Hva var grunn jentene at dere har fått sånne kontroller? Jeg ligger ovenfor kurven men det er ingen som tilbyr neg sånne kontroller, bekymret((

Her er det standard at vekstkontroll tilbys i uke 32.

Jeg har det pga tidligere svangerskap :)
 
Hva var grunn jentene at dere har fått sånne kontroller? Jeg ligger ovenfor kurven men det er ingen som tilbyr neg sånne kontroller, bekymret((
Jeg fikk egentlig time til å sjekke nyrene til baby på ny, da det ene nyrebekkenet var noe forstørret på oul. Men symfysemålet mitt er høyt, så hadde jeg ikke allerede hatt time, så hadde jm sendt henvisning til vekstkontroll nå.
 
Jeg fikk egentlig time til å sjekke nyrene til baby på ny, da det ene nyrebekkenet var noe forstørret på oul. Men symfysemålet mitt er høyt, så hadde jeg ikke allerede hatt time, så hadde jm sendt henvisning til vekstkontroll nå.
Jeg går hos lege, legen måler høyre verdeier, sier at det er helt ok og krysser av på kurven et stykke oppe fra kurven, helt håpløst. Jeg tror at han har lite erfaring med gravide og spurte stadig vekk om jeg har gått time hos jm(
 
Jeg går hos lege, legen måler høyre verdeier, sier at det er helt ok og krysser av på kurven et stykke oppe fra kurven, helt håpløst. Jeg tror at han har lite erfaring med gravide og spurte stadig vekk om jeg har gått time hos jm(
Min lege er og helt totalt ubrukelig på svangerskap. Mannen er over 60 år, men jeg må lose ham gjennom hver time. Minne ham på å ta både blodtrykk og høre etter hjertelyd liksom. Så jeg går bare til jm. :p
 
Min lege er og helt totalt ubrukelig på svangerskap. Mannen er over 60 år, men jeg må lose ham gjennom hver time. Minne ham på å ta både blodtrykk og høre etter hjertelyd liksom. Så jeg går bare til jm. :p
Da er jeg dum at jeg ikke går til jm, det er så lang ventetid hos jm for tiden at jeg får første time rett før fødselen. Jeg er dum(
 
Da er jeg dum at jeg ikke går til jm, det er så lang ventetid hos jm for tiden at jeg får første time rett før fødselen. Jeg er dum(
Så rart at det er så lang ventetid da! Det er jo ikke din feil. Har dere bare én jordmor?
 
Back
Topp