Vekstestiminering

Tips til hva man kan gjøre for at babyen går opp i vekt?
Føler jeg spiser mer en nok og sunn og variert mat! Føler egentlig han tar til seg all næring og energi for jeg har virkelig ikke krefter til overs! Veldig frustrerende egentlig
32+5 i dag og han veier 1560gram.
Litt redd for at det er sv.forgiftning på gang

Har du noen andre symptomer på sv.forgiftning da? Jeg har høyt blodtrykk og følges nøye opp på grunn av det, og da særlig ned tanke på svangerskapsforgiftning. Lillemor er liten, men ul viser at "flowen" (som de så fint kaller det :p) i blodårene inn til livmor, morkake og gjennom navlestrengen er helt som den skal være. Altså er det ikke noe som tyder på at hun ikke får den næringen hun skal ha gjennom disse blodårene. Slik jeg har forstått det, kan svangerskapsforgiftning føre til dårligere "flow", slik at babyene ikke får nok næring.

De virket ikke så bekymret for størrelsen til lillemor sist jeg var inne på føden, ettersom flowen var fin, og hun hadde god hjertelyd og var veldig aktiv. Noen babyer bare er små, uten at det er noe galt :)
 
Har du noen andre symptomer på sv.forgiftning da?

Begynner å bli mye svimmel, pulsen går litt i berg og dal bane og blodverdien var litt lav ved forrige legitime! Så skal tilbake nå til uka og ta nye prøver, krysser fingrene for at alt er som det skal være
 
Begynner å bli mye svimmel, pulsen går litt i berg og dal bane og blodverdien var litt lav ved forrige legitime! Så skal tilbake nå til uka og ta nye prøver, krysser fingrene for at alt er som det skal være
Veldig greit at man blir fulgt tett opp, og at de tar sånne ting seriøst. Jeg føler meg hvertfall veldig trygg på at dersom jeg utvikler svangerskapsforgiftning, fanger de det tidlig opp før det går galt :) Krysser fingrene for at alt er bra på de neste prøvene dine :)
 
Har hatt vekstestimering på begge barna, denne ligger foreløbig akkurat på gjennomsnittet, mens største ble estimert til 32%+. Så de mente hun ville veie mellom 4200 og 4500g i uke 37, men sannsynligvis nærmere 4500g.
Når hun kom 37+4 veide hun 3885g, noe som tilvarer ca 6%+
Ja, så de vokser litt i rykk og napp? Jeg var på ultralyd igår og det var mest en vekstestimering virket det som. Da var han +12% og jeg har faktisk blitt ganske stressa av det. Han veide 2430g 32+5. For to uker siden ble han estimert til 1800g o_O
 
Ja, så de vokser litt i rykk og napp? Jeg var på ultralyd igår og det var mest en vekstestimering virket det som. Da var han +12% og jeg har faktisk blitt ganske stressa av det. Han veide 2430g 32+5. For to uker siden ble han estimert til 1800g o_O

Estimeringen her ble tatt under en uke før hun kom til da, så i følge estimeringen hadde hun jo krympa :p
 
Estimeringen her ble tatt under en uke før hun kom til da, så i følge estimeringen hadde hun jo krympa [emoji14]
Haha lite sannsynlig [emoji14] Jeg har hatt to estimeringer av to ulike leger. Så han er stor.
 
På vektestimeringen i går ble han målt til å være 20%+, og var ca 2,5 kg. Var 33+3 uker på vei. Har diabetes, så de skulle sende info til fødesykehuset, så kanskje jeg ble satt i gang tidligere :) Er planlagt igangsettelse i slutten av februar uansett. Storesøstra var 3465 når hun kom i uke 36, så blir nok en plugg det her også... :)
 
På vektestimeringen i går ble han målt til å være 20%+, og var ca 2,5 kg. Var 33+3 uker på vei. Har diabetes, så de skulle sende info til fødesykehuset, så kanskje jeg ble satt i gang tidligere :) Er planlagt igangsettelse i slutten av februar uansett. Storesøstra var 3465 når hun kom i uke 36, så blir nok en plugg det her også... :)
Åh spennende! :) Jeg har skjønt at det først er når de nærmer seg 20- 22% over at de vurderer å gjøre noe? :) Har du diabetes fra før, eller er den svangerskapsrelatert? (Unnskyld om jeg graver for mye)
 
Jeg skal til vektkontroll imorgen kl. 08. Blir spennende å vite hvordan hun ligger ann. For meg mistenker de at babyen er for små med tanken på symfemåleren og at jeg kun har gått opp 3 kg totalt. Er i uke 35
 
Jeg skal til vektkontroll imorgen kl. 08. Blir spennende å vite hvordan hun ligger ann. For meg mistenker de at babyen er for små med tanken på symfemåleren og at jeg kun har gått opp 3 kg totalt. Er i uke 35
Lykke til idag!
 
Jeg skal til vektkontroll imorgen kl. 08. Blir spennende å vite hvordan hun ligger ann. For meg mistenker de at babyen er for små med tanken på symfemåleren og at jeg kun har gått opp 3 kg totalt. Er i uke 35

Lykke til :) Jeg skal på fredag. Lave symfysemål og vektoppgang her også. Samt fått en liten jente ved tidligere svangerskap.
 
Åh spennende! :) Jeg har skjønt at det først er når de nærmer seg 20- 22% over at de vurderer å gjøre noe? :) Har du diabetes fra før, eller er den svangerskapsrelatert? (Unnskyld om jeg graver for mye)
Ja, nå er det under en måned igjen for min del :D
Jordmora sa at det er alt etter som om det er hodet eller magen som er større, om de vurderer å gjøre noe. (Og om det er store forskjeller der) Her var det magen på babyen som var litt større, men de målte i mm enda, så ikke noe store forskjeller det var snakk om altså :)

Det er lov å spørre :) Jeg har diabetes 2 fra før, fikk det påvist i 2010.. Levde et "godt" liv med litt for mye av det gode, samt at det er litt arvpålagt fra begge bestemødrene mine..
 
Lykke til idag!
Lykke til :) Jeg skal på fredag. Lave symfysemål og vektoppgang her også. Samt fått en liten jente ved tidligere svangerskap.
Takk! Det var vist både trivsel og vekst kontroll i dag det tok hele 2 timer hehe

Babisen lå på +4%. Og veier ca. 2.5 kg. Litt rart at symfemåleren viste avvik sist og motsatt vei. Alt var ok. Men fikk ny vekst kontroll time uke før termin. :)
 
Takk! Det var vist både trivsel og vekst kontroll i dag det tok hele 2 timer hehe

Babisen lå på +4%. Og veier ca. 2.5 kg. Litt rart at symfemåleren viste avvik sist og motsatt vei. Alt var ok. Men fikk ny vekst kontroll time uke før termin. :)
Så utrolig bra at alt var så fint der inne - kan jo ikke bli mer perfekt egentlig ❤️
 
Min ble målt til 5% over gjennomsnitt, så d sa han var 3.7 ved termin ...:) Om babyen vokser likt frem mot termin, men d vet man jo ikke:p
 
Var idag, han er 12% under gjennomsnitt. 1590 gram i uke 32. Så må på ny kontroll om noen uker :)
 
Takk! Det var vist både trivsel og vekst kontroll i dag det tok hele 2 timer hehe

Babisen lå på +4%. Og veier ca. 2.5 kg. Litt rart at symfemåleren viste avvik sist og motsatt vei. Alt var ok. Men fikk ny vekst kontroll time uke før termin. :)
Så godt å få det bekreftet! ♥
 
Var idag, han er 12% under gjennomsnitt. 1590 gram i uke 32. Så må på ny kontroll om noen uker :)
Med en feilmargin på +/-10% så var vel ikke det så ille :) Satser på at han har vokst enda mer til neste gang :)
 
Med en feilmargin på +/-10% så var vel ikke det så ille :) Satser på at han har vokst enda mer til neste gang :)
Ikke noe farlig nei :) samboer var bare 2700 da han ble født til termin, så blir nok ikke en 4 kilosbaby dette heller :p
 
Ikke noe farlig nei :) samboer var bare 2700 da han ble født til termin, så blir nok ikke en 4 kilosbaby dette heller [emoji14]
He he greit å få de på 3000- tallet syns jeg, 4 kg høres så mye ut! :O
 
Back
Topp