Veiing i morgen igjen.

Her går prinsen fint opp i vekt ser det ut som :) Men nå sitter jeg med puppen ut hele dagen nesten. Føler ikke det er annet en amming. Han blir så fort sulten så lurer nesten på om melka mi ikke er så mektig.
Noen som har opplevd det samme som har noen råd? Føler hele dagen går til amming :( er jo utrolig mye kos i det så klart, men vil jo gjerne at gutten min skal slippe å spise hele dagen.

Bare kjekt med langt svar :-) følte mer på stort ammepress på sykehuset. ALLE skulle prøve og såklart kom vi til å få til amminga etterhvert. At amming var ofte vanskelig i starten, men det kom til å ordne seg. Hu ene hadde pumpet og matet med kopp i 3 mnd, så hadde amminga ordnet seg. Og fikk flere andre slike historier. Og det samme fra hs på helsestasjonen. At jeg kunne slutte. Jeg ville få støtte uansett, men hun kom akkurat fra ei det nå hadde ordnet seg for etter 3,5 mnd. Derfor jeg føler 2 uker er fort.

Vet ikke hvor mange ganger jeg hadde hyl gråtende gutt i fanget på sykehuset (og hjemme) og jeg hyl gråtende på likt. Merker godgutten har det mye bedre jo mindre jeg har prøvt å amme han. Og magen hans er bedre med mye mindre luft i, når vi bruker flaske i stedet for alt kavinga med pupp og melk med kopp (målebeger). Så føler meg mer og mer sikker og til ro i sjelen at ammeslutt er rett for oss.
Det var ammepress slik du beskriver det jeg hadde forventet, det gjorde nesten litt vondt når de ikke presset meg, for mente de da at det var ett SÅ håpløst tilfelle? :p Men det er ingen andre enn vi selv som må leve med valget vi tar. Ungen lider ingen nød av det. Og vi har begge to gitt ungen vår det viktigste, og det er faktisk råmelken :) Så den gode følelsen du føler nå, den skal du holde godt fast i :) Jeg gjør det enda, tenker tilbake på når en ihelsulten gutt gråt i armene mine, og så tenker jeg på når en god og mett gutt sovnet på brystet mitt, valget er veldig enkelt :)

Her går prinsen fint opp i vekt ser det ut som :) Men nå sitter jeg med puppen ut hele dagen nesten. Føler ikke det er annet en amming. Han blir så fort sulten så lurer nesten på om melka mi ikke er så mektig.
Noen som har opplevd det samme som har noen råd? Føler hele dagen går til amming :( er jo utrolig mye kos i det så klart, men vil jo gjerne at gutten min skal slippe å spise hele dagen.

Sånn er ettermiddagen/kvelden her. Tror det er vanlig de første ukene. Før de begynner å spise mer effektivt.

Her er det hele dagen :p har en periode på natta som han sover 2 1/2 til 3 t og kanskje en på ettermiddagen. 4 uker i dag :)

Det var ammepress slik du beskriver det jeg hadde forventet, det gjorde nesten litt vondt når de ikke presset meg, for mente de da at det var ett SÅ håpløst tilfelle? :p Men det er ingen andre enn vi selv som må leve med valget vi tar. Ungen lider ingen nød av det. Og vi har begge to gitt ungen vår det viktigste, og det er faktisk råmelken :) Så den gode følelsen du føler nå, den skal du holde godt fast i :) Jeg gjør det enda, tenker tilbake på når en ihelsulten gutt gråt i armene mine, og så tenker jeg på når en god og mett gutt sovnet på brystet mitt, valget er veldig enkelt :)

Du har helt rett. Er så glad for jeg gikk innpå her i går og fikk se at det ikke bare er meg. Selv om jeg såklart ikke er glad for at andre og har slitt, men har fått en helt annen støtte her inne enn det har vært å få ellers. Så det var lettere å nå etter å ha lest å ta valget å faktisk slå meg til ro med valget. For det var det å slå meg til ro med det jeg har slitt med.

Nå er det viktigste å ha en fornøyd gutt. Og jeg som mamma har fått mer ro og glede i kroppen igjen. Var tungt både fysisk og psykisk det der styret. Dette er til det beste for oss.

Back
Topp