Veiing i morgen igjen.

Lovebelly

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Aprilbarna`15
I morgen er snuppa 3 uker og vi skal veie igjen. Håper at vekten har gått opp mer denne gangen...
Hun var 3600 ved fødsel
3 dager etter fødsel var hun 3480
7 dager etter fødsel var hun 3530
14 dager etter fødsel var hun 3640

Ifølge helsesøster var ikke dette en tilfredsstillende nok vektoppgang. Så denne siste uken har vi ammet og ammet for å se om vekten vil opp. Jeg håper så inderlig at jeg får til denne ammingen denne gangen også, det er jo så lettvint, ihvertfall med to eldre søsken ;) men jeg er så redd for å bli skikkelig skuffet i morgen om jeg får beskjed om at det ikke er nok vektoppgang og at jeg må ty til flaske... Vet jo at dt ikke er noe nederlag egentlig, men likevel så føler jeg veldig på det.. Flere som tenker sånn? Og flere med liten vektoppgang i begynnelsen og at det ble mer etterhvert?

Vet akkurat hvordan du føler! Slik var det med min første, og fy så skuffet og lei meg jeg var. Gråt mye... Jeg ble stressa da han her heller ikke gikk tilstrekkelig opp i vekt de første to ukene, men plutselig la han på seg 205 gram. Faktisk på 4 dager. Så gikk han opp 290 gram tredje uken. Så det er håp for deg og!

Har det samme med minsten vår. Har gått lite opp den første uken, er fortsatt ikke opp i fødselsvekt og er nå 11 dager. Jeg håper hun går opp, men bare hun følger sin kurve så blir jeg fornøyd. Må jeg begynne med flaske så javel, men tenker det er lettere med pupp :p

Know the feeling! Har dårlig erfaringer knyttet til veiing med førstemann, så derfor var det deilig med tilfredsstillende vektoppgang både på sykehuset og ved hjemmebesøket av HS denne gang. Tenkte veie i løpet av uka, og må si jeg er veldig spent. Lille her er forkjølet (vært det den siste uken), så drøyer til torsdag/fredag med å veie. Lykke til i morgen!

Her får vi ikke til amming i det hele tatt :-( vil ikke ta puppen, vil ikke ta brystskjold og han blir rasende. Har vi fått han på, så blir han enten sint for han får ikke ut noe, eller at han sovner. Vi hadde flere måltidsveiinger på sykehuset. Da hadde han somregel fått i seg 2-4 gram på halv annen times amminger :-( så her går det i mye pumping og litt morsmelkerstatning. Prøver å legge han til, men samme styret hver gang. Vet ikke hvor mye mer jeg orker. Særlig siden min fysiske form ikke er på topp etter jeg mistet 3,5 liter blod rett etter fødselen.

I morgen er snuppa 3 uker og vi skal veie igjen. Håper at vekten har gått opp mer denne gangen...
Hun var 3600 ved fødsel

Ifølge helsesøster var ikke dette en tilfredsstillende nok vektoppgang. Så denne siste uken har vi ammet og ammet for å se om vekten vil opp. Jeg håper så inderlig at jeg får til denne ammingen denne gangen også, det er jo så lettvint, ihvertfall med to eldre søsken ;) men jeg er så redd for å bli skikkelig skuffet i morgen om jeg får beskjed om at det ikke er nok vektoppgang og at jeg må ty til flaske... Vet jo at dt ikke er noe nederlag egentlig, men likevel så føler jeg veldig på det.. Flere som tenker sånn? Og flere med liten vektoppgang i begynnelsen og at det ble mer etterhvert?
Ikke bekymre deg. Barnet skal som hovedregel ha tatt igjen fødselsvekt innen 14 dager. Og det har jo din lille :) dessuten vokser de i rykk og napp. Min var ikke oppe i fødselsvekt etter tre uker engang, så vi holder på med litt tillegg. Vår var stor (4595) ved fødsel, og jeg tror hun har gått opp en del siste uken. Skal veie på onsdag. Helsesøster sa at vi ikke skulle stresse så lenge hun legger på seg sakte men sikkert :)

Ikke bekymre deg. Barnet skal som hovedregel ha tatt igjen fødselsvekt innen 14 dager. Og det har jo din lille :) dessuten vokser de i rykk og napp. Min var ikke oppe i fødselsvekt etter tre uker engang, så vi holder på med litt tillegg. Vår var stor (4595) ved fødsel, og jeg tror hun har gått opp en del siste uken. Skal veie på onsdag. Helsesøster sa at vi ikke skulle stresse så lenge hun legger på seg sakte men sikkert :)
Så godt å høre at du har fått den beskjeden jeg håper vi får det til uten tillegg, men det er jo ikke verdens undergang heller;) finnes jo værre ting. Men jeg kjenner jeg gruer meg..

Så merkelig.. Her sier de også at de skal være rundt fødselsvekt ved 2 uker..

Vi hadde veiing i dag og lillen har ikke gått opp noe på en uke:( Så nå blir det mme på flaske 2 ganger per dag + at jeg skal pumpe meg etter amming for å få fart på produksjonen. Håper det bare er en midlertidig ting, slik at vi bare kan amme etterhvert:) Lillen må bare fetes opp litt;)

Hun var 3600 ved fødsel

Ble din veid av en spesiell grunn? Lillemann her er 2 uker gammel, og jeg har ikke hørt noe fra helsestasjonen eller noe. Har til og med prøvd å ringt 2 ganger for å høre om jeg ikke skal ha kontakt med en helsesøster. Jeg aner jo ikke om min legger på seg som han skal eller ikke :(

Ble din veid av en spesiell grunn? Lillemann her er 2 uker gammel, og jeg har ikke hørt noe fra helsestasjonen eller noe. Har til og med prøvd å ringt 2 ganger for å høre om jeg ikke skal ha kontakt med en helsesøster. Jeg aner jo ikke om min legger på seg som han skal eller ikke :(

Kan ta lang tid før helsestasjonen får fødselsmelding fra sykehuset, så du må ta kontakt selv hvis du trenger noe som regel...

Du kan veie babyen selv på helsestasjon. :)

Pass på å ikkje gjør samme tabbe som meg!
Ammet hver 3. time i en uke, for at hun skulle legge på seg. Deretter sa helsesøster at jeg kunne begynne å amme når hun var sulten, noe som ikke ble så ofte som hver 3.time. Endte opp med skikkelig brystbetennelse og penecillinkur, pga for mye melk!

Jordmor kom på hjemmebesøk når hun var 1 uke, og det ble da satt opp time hos helsesøster når hun var 2 uker. Dette virket som om var vanlig...

Jeg fikk beskjed av sykehus og jordmor på helsestasjonen (under sv.skap kontroll) at jeg måtte kontakte helsestasjonen selv når vi kom hjem fra sykehuset med babyen :) det tok ellers så lang tid før helsestasjonen fikk papirene fra sykehuset.. Min helsestasjon har også "åpen veietime" hver mandag for babyer 0-6 uker :)

Jeg fikk beskjed av sykehus og jordmor på helsestasjonen (under sv.skap kontroll) at jeg måtte kontakte helsestasjonen selv når vi kom hjem fra sykehuset med babyen :) det tok ellers så lang tid før helsestasjonen fikk papirene fra sykehuset.. Min helsestasjon har også "åpen veietime" hver mandag for babyer 0-6 uker :)
Her fikk jeg telefon fra helsestasjonen dagen etter at vi var kommet hjem, så her gikk det fort! Så alright med åpen veierime da! Da føler man kanskje at det er litt greiere å bare møte opp? Har fått beskjed her om at jeg må bare komme å veie når jeg vil, men vil jo ikke løpe ned dørene heller da;)

Her fikk jeg telefon fra helsestasjonen dagen etter at vi var kommet hjem, så her gikk det fort! Så alright med åpen veierime da! Da føler man kanskje at det er litt greiere å bare møte opp? Har fått beskjed her om at jeg må bare komme å veie når jeg vil, men vil jo ikke løpe ned dørene heller da;)

Ja syntes det var et veldig godt tilbud! Også er det individuell ammeveiledning etterpå :) oi da gikk det fort! Er jo egentlig sånn det bør være ;)

Her får vi ikke til amming i det hele tatt :-( vil ikke ta puppen, vil ikke ta brystskjold og han blir rasende. Har vi fått han på, så blir han enten sint for han får ikke ut noe, eller at han sovner. Vi hadde flere måltidsveiinger på sykehuset. Da hadde han somregel fått i seg 2-4 gram på halv annen times amminger :-( så her går det i mye pumping og litt morsmelkerstatning. Prøver å legge han til, men samme styret hver gang. Vet ikke hvor mye mer jeg orker. Særlig siden min fysiske form ikke er på topp etter jeg mistet 3,5 liter blod rett etter fødselen.

Har du tenkt på at kanskje han kan ha noe låsninger? Nå vet jeg ikke hvor gammel din er, men melken bruker hvertfall å komme mellom dag 3 og 5.
Jeg slet masse med amming med første. Gråt da jeg måtte gi han en flaske første gang. Men innså etter hvert det ikke var noe nedelag. Jeg ga etter hvert helt opp ammingen og heller koste meg med en mett og fornøyd baby! Så mitt råd er: er han under 4 dager prøv litt til. Kanskje ta han med til kiropraktor/manuellterapeut. Og husk, det er ikke noe nederlag å måtte gi mme. Masse lykke til :)

Back
Topp