Veien videre til et nytt mirakel <3

AFA

Elsker forumet
Jeg kan ikke tro at jeg endelig kan si at jeg er gravid :-D
Er så utrolig lykkelig at det ikke kan beskrives med ord.

Er 12DPO idag og 3+5.

Da jeg så at det store plusset med gravid lyste mot meg igår, så kom jeg inn i sengen til mannen å viste det til han. Vi har ventet så lenge på dette. Og endelig er det vår tur :-D Han var ganske så rørt. Han sa han gråt av glede etter jeg hadde gått.
Vi begynte å prøve i januar 2014, og fikk det til på første runde med pergo-time nå. Vi var i pp22.
Det har vert en lang vei å gå til nå - ber om at alt skal går bra videre de neste 39 ukene and so on.
Og så få vi et vidunderlig sommerbarn i Juni <3

Har ei jente fra før på 7 år, som gleder seg så utrolig mye til å bli storesøster. Hun er ikke min mann sin biologiske datter, men han har vert hennes pappa siden hun var tre måneder gammel. Han var min venn under graviditeten, og har sett meg gravid. Men han har aldri fått vert en del av det fra begynnelse til slutt. Dette gleder vi oss veldig til.

<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3
 
4+2 uker:
Har kjent på mange symptomer i det siste.
- Veldig ømme bryst/brystvorter
- Må tisse så ofte- men kommer aldri mye tiss.
- Er tørst hele tiden
- Trenger mye mer søvn enn før. Blir fortere sliten.

Klarer ikke å dy meg med å planlegge nærmest alt allerede. Selv om det er veldig tidlig enda. Jeg vet hvilken vogn jeg vil ha, hvilken bilstol, jenta vår må bytte soverom til gjesterommet. Men det blir jo ikke før langt ut i neste år. Babyen sover jo sikkert på vårt rom en god stund. :)
Hvis det blir jente så har vi enormt med klær jeg kan arve. Hvis det blir gutt trenger vi å skaffe oss en annen vei. Trenger ny madrass, stor kommode til å ha klær i. Finne delene til tripptrappstolen igjen.

Og ikke minst- hvordan skal jeg gjøre det med permisjon? Jeg vet at jeg bruker en uke ferie på forhånd av permisjon fram januar. Men hvordan skal jeg gjøre det med de fire eller tre andre ukene? Noen uker ferie har man jo lov å overføre til neste år. Det hadde jo vert supert for å f.eks forlenge tiden hjemme med barnet. Har ikke lyst at det skal begynne før eller ved ett års alder. Hvis vi tar 100% Har vi ca 46 uker permisjon. Hvis jeg tar ferie inni permisjonen og etter (ca8 uker) blir det 54 uker. Og hvis vi har spart opp underveis fordi vi tok 100% så tar jeg ut en måned med ulønnet permisjon.(ca 4uker). Da blir det 58 uker. Og kan starte til barnehagestart. (nesten 14 mnd).

Wuæææ...jaja. men nå skal jeg bare nyte her og nå og den tilværelsen vi er i. Gleder meg til magen kommer. Til jeg kjenner liv. Til vi får se vår skjønne lille på ultralyd. Og at alt er bra. Gleder meg til å høre hjertet for første gang. Til det faktisk går opp for meg at det lever et lite menneske inni magen min. Ååå son jeg gleder meg!
 
4+3 uker:
Har vert på jobb idag. Var ihjel sulten da jeg kom hjem, men mannen hadde heldigvis kjøpt noen "ventepåmiddagvårruller". De var kjempe gode. Prøver å ikke tenke så utrolig mye på at jeg er gravid, men det er jammen meg vanskelig. Mannen er allerede begynt å glede seg.

De vi har sagt det til nå (utenom dattera mi på 7 år, som egentlig fikk vite det ved et uhell, og ved at jeg ikke klarer å lyge eller vri på sannheter), er mamma og begge søstrene mine som er eldre enn meg. De vet jeg hadde vert en enorm støtte uansett hvis noe skulle skje. Pappa og Svigerforeldre venter vi med til vi vertfall er 10 uker. Sjef må jeg kanskje si det til hvis jeg blir veldig dårlig/kvalm. Kollegaer vil jeg si det til på julebordet den 11desember. Da er jeg 11+5 uker. Så kan resten av mine venner og familie få vite det etter 12 uker.

Kjenner meg litt øm nede ved livmor og i korsrygg, vokser den allerede? er det det jeg kjenner? Kjenner jeg vertfall er sliten nå. Skal bli godt å legge seg. Og så er det jobb igjen imorgen 08.30.
 
4+5 uke:
Tok en digital som viste 3+ nå nettopp på kvrld, som vil si 5uker +.
Sterk hcg med andre ord. For tror ikke jeg er lengre enn 4+5. Kanskje det er tvillinger inni der?
 

Vedlegg

  • 20151023_210805.jpg
    20151023_210805.jpg
    782,5 KB · Visninger: 22
5+0 uke:
Er blitt ganske så forkjølet og redusert. Så nesten hele lørdag gikk i å ligge i senga. Kjipt å tilbringe helga slik. I dag skal jeg prøve å skrive litt på en oppgave. Blir ikke tid på mandag. Da er det jobb og møte på kvelden.
 
5+0 uke:
Er blitt ganske så forkjølet og redusert. Så nesten hele lørdag gikk i å ligge i senga. Kjipt å tilbringe helga slik. I dag skal jeg prøve å skrive litt på en oppgave. Blir ikke tid på mandag. Da er det jobb og møte på kvelden.
God bedring og lykke til med oppgaven <3
Vi ligger jo ganske likt an også, jeg er bare en dag lenger enn deg :)
 
God bedring og lykke til med oppgaven <3
Vi ligger jo ganske likt an også, jeg er bare en dag lenger enn deg :)
Tusen takk Jada <3
Ja det var jo egentlig ganske hyggelig at vi har termin ganske likt ja :) Håper at du har det litt bedre nå. :)
 
Tusen takk Jada <3
Ja det var jo egentlig ganske hyggelig at vi har termin ganske likt ja :) Håper at du har det litt bedre nå. :)
Det går litt opp og ned, men er glad for spira, alt annet får bare gå seg til med tiden.
Det blir nok bra uansett til sist, bare spira sitter skikkelig nå så :)
 
5+1 uke:
Idag er visst babyen på størrelse med et eplefrø.
Har vert på jobb i nærmest hele dag. Snille mannen laga middag og kvelds. Vi har snakka om evt. Jente og guttenavn som vi faktisk ble enige om. Helt utrolig.
Hvis det blir jente blir det Mollie, og gutt skal han hete Jone. Tror vi da!
Vi har ikke tenkt å si navnevalgene til noen i familien. For vi vil ikke at noen skal blande seg opp i hva barnet skal hete.
Nå er det tid for sovings. God natt :)
 
5+3 uke:

Tenk at idag eller imorgen begynner et lite hjerte å banke ♡ Det er bare helt utrolig hvordan et lite menneske kan bli til inni kroppen min.

Var bare å sitte med oppgaveskriving i hele går. Så var det øving til gig fra kl.20-22.30. Idag er det jobbing til 16.15 og så blir det nok enda mer oppgaveskriving fra 17-20. Tror jo at man skal være ferdig med oppgaveskrivingen når jeg har levert på fredag, men da er det 3oppgaver til som skal leveres innen to uker. Wuææ. Altfor mye som skal gjøres. :-/
 
5+6 uke:

Da ble oppgaven levert inn i går. Idag skal jeg reise å synge til en vielse og senere til dansen i bryllupet. Skal synge fra 22-02 . Håper det går bra selv om jeg er gravid. Gleder og gruer meg samtidig. :) kjenner meg ikke så uggen idag som igår. Tror bare jeg ikke hadde fått nok søvn. Men nå må jeg sktnde meg å prdne meg før eg skal reise :)
 
6+3 uke:

Helgen gikk fint heldigvis. Men kjente det godt i hele kroppen dagen etter at jeg ikke hadde fått nok søvn. Satt med oppgaver i hele går. En fremføring + skal holde foredrag på fredag (må lage power point, haha). En innlevering på 1000 ord på tirsdag, en på 1500 ord + en felles gruppe rapport den 13. nov og en innlevering som eg skal jobbe med en medstudent i klassen min på 3000 ord. skal bruke helga på den. Får prøve å jobbe med de andre oppgavene så langt det rekker i dag og i morgen :)

Ellers kjente jeg meg meget uggen og sliten i går. Gikk å la meg kl.20.00 og sov til 8.30. hehe. Så skal ikke si eg har fått lite søvn inatt. Har heldigvis fått i meg alle kosttilskudd som jeg skal ha uten å brekke meg til nå. :D
Men nå skal jeg sykle til jobb. Vi får se hvor mye jeg får oppdatert de neste dagene, siden det er ganske travelt :S
 
7+2 uke:

Da var det lese studie dag igjen. Har hatt en hektisk studie/skrive oppgave helg meg en medstudent i helga. og det var kurs med jobben igår. så da har det vert mye reising og lite tid til skriving her inne de siste dagene. Har vert så sinnsykt trøtt også, så klarer ikke å holde meg våken lenger enn til 22. he he.

Har bestilt time hos jordmor nå. Siden eg var 2 gangs fødende (selv om det var lenge siden), så var det ikke vits å gå før i uke 12 mente hun. Fordi mellom uke 8-10, var mest for å få informasjon. Og jeg måtte tilbake i uke 12 allikevel for å ta alle prøvene og for å høre babyen :) Gleder meg <3 Fikk time 15.12. Da er jeg 12+2 :)
 
8+5 uke:
Får jo aldri tid til å oppdatere her lenger. Hmmpf...
ja. Vertfall komt så langt. Fun fact: babyen holder nå på å utvikle smaksløker :-D Søtt.
Er på vei til skolen nå. Alle innleveringer til veiledning er levert. Nå gjenstår bare eksamen før jul.
Tenkte eg skulle få gjort litt shopping inn til jul idag. Eller adventskalender til jenta mi :)

Har begynt å strikke babysett. Vet det er tidlig, men må jo være sikker på å bli ferdig. Har begynt på trøya :)
 
Tiden går så fort. Tenk at jeg allerede er 10+2 idag.
Har hatt mye hodepine i de siste dagene og veldig trøtt for tiden. Pluss at jeg har vert veldig travel med skole. Så har ikke hatt så mye tid til overs til å oppdatere her.
Begynner å få litt mage. Men hvis ikke man vet at jeg er gravid så er det nok ikke så mange som ser det enda. Kunne trekke inn magen før, men det går ikke nå.
Tenker lanskje å vente til neste uke med å fotelle sjefen om nyheten. Har heldigvis ikke vært så dårlig at jeg har blitt avslørt av kollegaene.
Ellers holder dattera på med nedtelling til å kunne fortelle nyheten til sine venner.
Tenk at det nå er et lite foster inni der...på størrelse med en sviske. Er så spent på å få høre hjertelyden 15.12 ♡
 
10+6 uke:
Snart 11uker. :-D
Stakkar jenta mi vart syk igår. Ligger med feber :-(
Håper hun blir frisk ganske snart. Ikkje noe kjekt å bare ligge slik.

Ellers er det eksamenstid, ferdig den 14.des og så er det mer tidvtil julekos :)
 
11+5 uke:
Jobber med siste eksamensinnlevering før jul. spent om jeg står eller hvilken karakter jeg får.

Tenk det er bare 2 dager igjen til 12 uker. Fortalte om graviditeten til sjefen igår. Hun ble veldig glad på våre vegne. " Å så kjekt" og gav meg en klem. Skal si det til resten senere idag på jobbens julebord. Håper det er like stor begeistring. men det tror jeg nok i et så godt lag. Mangen vet at dette har vi ventet lenge på. :-D

Ellers gjenstår det å si det til Pappa. Han er her ikke i person før den 19. så må kanskje si det til han over messenger. men syns det er litt upersonlig. Han har vel ikke vondt av å vente til han kommer :)
 
12+2 uker:

Skal på første kontroll idag. Gledegruer meg. Mannen skal være med. Skal være der om 19 min... gir en oppdatering etterpå. Kanskje vi får høre hjertelyd??? <3
 
Last edited:
12+2 uker:

Skal på første kontroll idag. Gledegruer meg. Mannen skal være med. Skal være der om 19 min... gir en oppdatering etterpå. Kanskje vi får høre hjertelyd??? <3
Da var vi hjemme igjen. Har fylt ut helsekort, fått info og tatt blodprøver. Prøvde å finne hjertelyden med doppler, men hun fant den ikke :( Så fikk ny time 23.12 (uke:13+3) for å prøve på nytt. Hun sa jeg måtte ikke være redd for alt ellers virker helt normalt med symptomer og alt ellers. Men man sitter jo igjen med en liten bekymring. Men det skal jeg ikke gjøre. Hun finner den sikkert neste gang. Kan være jeg hadde mye tiss i blæren også. Men kjente ikke at jeg måtte tisse da jeg var der. Men kjente det etterpå når vi var på butikken. :-/ Fant jo også ut at jeg har en puls der nede, hadde ikke det vert for at jormora visste at det var min puls vi hørte, kunne jeg lett ha trodd det var babyen hadde jeg holdt på med doppler hjemme.
Blodprøvene må vi vente litt på svar, men blodprosenten var litt lav. Låg på 10,7, men skal ligge på 12. Men det var bare å komme innom viss jeg følte meg veldig slapp og trøtt, så skulle de ta ny test.
Blir også henvist til ultralyd. Kan hender datoen kræsjer med noe annet og jeg må ringe inn å fornye datoen. Men håper det blir 28 eller 29 januar :) Da er jeg 18+4 eller 18+5.
Ellers håper jeg inderlig at vi får høre hjertelyden neste uke. skal passe på å tisse ut alt rett før jeg kommer ned.
 
13+6 uke:
Vi har hatt en rolig og fin jul foreløbig. Lillejulaften var jeg på ny kontroll til jordmor. Og hun fant hjertelyden :D Den dunket dobbelt så fort som min puls.
Var lykkelig når jeg gikk på jobb den dagen. Senere var det graut hos svigers. Koselig♡
Julaften ble feiret i det nye huset til min søster og hennes familie. Det var en fin kveld. Syns jammen meg at eg kjente babyen bevege seg inni der, men kunne seff vært luft. Men var så langt nede.
Ble fort trøtt da. Satt segen i sofaen fra ferdig middag og utover. Heldigvis har jeg en skjønn datter som tok seg av pakkeutdelingen.
Idag har det vært en meget rolig dag. Sov lenge og kos. Spiste julebrunj hos svigers og tilbrakte kvelden hos mamma. men nå er det lallings.
 
Back
Topp