Veien videre til et nytt mirakel <3

20160617_150935.jpg 38+4:
Klar for blåtur med jobben idaG/kveld. Blir mitt siste sprell nå før fødsel vertfall. Vet heldigvis hvor og hva jeg skal. Sjefen tenkte det var best. Ellers hadde jeg en del mensmurringkynnere i går kveld. Håper ikke det kommer ikveld da. Får vente til imorgen :D Utenom tyngden er jeg i fin form.
 
38+5:
oppdaterer her også.

Fra kl.2 inatt har jeg hatt gjevne litt mindre vonde rier med mindre enn 10 min mellomrom. Varte fra 20sek til 1min. Må ha vært rier, for det ble ikke noe mindre vondt uansett hvordan jeg la meg. Når jeg stod opp for å gå på do kl.5 idag kom det blod med slim på papiret. Sikkert det man kaller tegningsblødning blandet med slimproppen. Kommer litt og litt hver gang jeg tørker meg.
Kroppen tror jeg har tømt seg for nr2 naturlig. Så har gått frem og tilbake siden kl.5 og gjort det også

Akkurat nå er jeg kjempesulten og tørst. Og har hatt lite søvn så meget trøtt .:arghh:
 
Oi, så spennende!! Lykke til med innspurten, kjære du ❤❤
 
Oi, så spennende!! Lykke til med innspurten, kjære du ❤❤
Tusen takk vennen. Tenkte bare å få i meg litt mat og søvn nå før det itilfelle blir mye vondere. Er ikke så lett å spise og sove i aktiv fødsel. Så tar det først nå viss jeg får det til. Hvis riene blir mer intense så tar jeg kontakt med jormor eller legevakt. Spørs om jordmødrene har fri denne helga. Men kun 45 min til nærmeste ferje går. Men tror ikke det går så fort. :-/
 
Tusen takk vennen. Tenkte bare å få i meg litt mat og søvn nå før det itilfelle blir mye vondere. Er ikke så lett å spise og sove i aktiv fødsel. Så tar det først nå viss jeg får det til. Hvis riene blir mer intense så tar jeg kontakt med jormor eller legevakt. Spørs om jordmødrene har fri denne helga. Men kun 45 min til nærmeste ferje går. Men tror ikke det går så fort. :-/
Det hørtes fornuftig ut! Håper alt er bra enten du er i gang med fødsel eller ei. Så spennende ❤❤
 
Tusen takk. Er nok igang. Men fortsatt i modningsfasen med 3cm åpning. Sist sjekka for 1,5 t siden. Men livmormunn er helt myk nå i forhold til kl.15 idag. Riene kommer med gjevne mellomrom. Hatt en liten pause med kraftige rier. Men de er jammen meg vonde når de kommer :-/ De vurderer vel i 22 tiden om de skal gi meh noe å sove på eller om jeg er i aktiv fødsel. Hvis ingenting har skjedd innen kl.10 imorgen så tar de vannet.
 
Kjære deg, jeg har ikke vært her så mye de siste dagene. Hvordan har du det? Har den lille kommet? :D ❤❤
 
[QUOTE="Enkefalos, post: 21469394, member: Kjære deg, jeg har ikke vært her så mye de siste dagene. Hvordan har du det? Har den lille kommet? :D ❤❤[/QUOTE]
Hei vennen. Ja! Lille Vida Oline kom til verden Søndag 19.06 kl.02.59.
Alt gikk veldig fint, men fikk nok epiduralen litt sent. Begynte ikke å funke før 8 cm åpning. Og da var det en time før pressriene kom for fullt. Kjenye egentlig trykk i rumpa hele tiden. Som om jeg skulle bæsje. Så det var alletede igang med epiduralen. Men herreminhatt så glad jeg allikvel var for å døyve den værste smerten. Hun var ute på tre kvarter. Jeg begynte stående og det kjemtes meget effektivt ut. Men jeg var ikke sterk nok i bena. Da jeg la meg oppå fødebenken kom det to inneffektive rier. Men så forandret jeg fødestilling til å stå på huk. Og da ble pressriene bedre. Trur ho var ute på 4-5 press. Ho skreik masse når hun kom ut. Og fant selv frem til puppen. Ho var 3542 g og 49 cm og 34cm rundt hodet :)
 
Hei vennen. Ja! Lille Vida Oline kom til verden Søndag 19.06 kl.02.59.
Alt gikk veldig fint, men fikk nok epiduralen litt sent. Begynte ikke å funke før 8 cm åpning. Og da var det en time før pressriene kom for fullt. Kjenye egentlig trykk i rumpa hele tiden. Som om jeg skulle bæsje. Så det var alletede igang med epiduralen. Men herreminhatt så glad jeg allikvel var for å døyve den værste smerten. Hun var ute på tre kvarter. Jeg begynte stående og det kjemtes meget effektivt ut. Men jeg var ikke sterk nok i bena. Da jeg la meg oppå fødebenken kom det to inneffektive rier. Men så forandret jeg fødestilling til å stå på huk. Og da ble pressriene bedre. Trur ho var ute på 4-5 press. Ho skreik masse når hun kom ut. Og fant selv frem til puppen. Ho var 3542 g og 49 cm og 34cm rundt hodet

Kjære deg, jeg har ikke vært her så mye de siste dagene. Hvordan har du det? Har den lille kommet? :D ❤❤
 
Vi låg 3 netter på barsel med fødenatten. Mannen måtte hjem til jenta vår og ordne litt forskjellig. Og med lite besøk så kom ensomheten sigende. Og jeg ville helst ikke bli lenger. Har hatt litt start problemer. Der det hsr vært fryktelig vondt med ammingen. Ble ekstremt sår og det har svidd noe enormt i brystet. Idag var vi nede på legekontoret og tester for sopp og bakterier. Starter med canesten og noe som skal pensles inni munnen hennes.
Håper det hjelper og at ammingen blir kos og ikke et mareritt :)
 
Legger ved noen bilder :) 1 bilde var hun på første dagen.received_m_mid_1466359011552_4861e1823ff0a13720_0.jpegIMG_20160628_100850.jpgHer er hun 9 dager gammel(Idag). Mer våken. Liker aller best å sove på mamma (eller pappa)
 
Åå, gratulerer så mye ❤❤❤ Så nydelig hun er! Godt å høre at fødselen gikk fint, og håper ammingen går bedre snart. Nyt og kos masse :D
 
Back
Topp