Veien til vår dragebaby

8+0 i dag!
Dette er det lengste jeg har kommet i noe svangerskap! Burde kanskje ha det som en milepæl?
Nå skal jeg prøve å slappe mer av, har sett hjerteslag 2 ganger, har første jm time og ny ul denne uka som kommer, sattser da på å få bekreftet at det stemmer som hun sa på privat ul i går at jeg da var 7+6.
Da bør jeg være 8+6 på neste ul.

Nå har jeg lyst å bare nyte graviditeten, ikke stresse dersom jeg blør litt, for det er tydelig at jeg kommer til å blø litt av og på.. Skal egentlig jobbe med å ikke sjekke papiret hver gang jeg er på do!
 
8+1!
Kjenner at det er vanskelig å være rolig og avslappet når jeg blør hele tiden, må bare fortsette å fortelle meg selv at alt var fint på ul på onsdag, og jeg har ny ul neste onsdag, så bare å vente til da. Med mindre JM ønsker å ta ul når jeg er der på tirsdag, men det tror jeg ikke.

Helgen kommer forhåpentligvis til å gå fort, da jeg skal til Oslo etter jobb i dag, og da blir plutselig tirsdag og onsdag så mye nærmere :)
 
I morgen skal jeg på første jm time!
Vet at jeg må ha med meg urinprøve, men er det noe annet jeg bør tenke på?
 
Nei du får det sikkert i morgen! :) Det er jm (eller lege) som fikser det!
Åja, da får jeg nok det i morgen :)
Blir første offesielle timen jeg har i forbindelse med svangerskapet
 
Hvordan gikk det idag? Hadde du time til ultralyd?
 
Hvordan gikk det idag? Hadde du time til ultralyd?
Har time til ul om 30 min!
Skulle egentlig være i går, men vi utsatte en dag så venninna mi skulle få se dattra gå i lucia tog for første gang :love7
 
Lykke til på UL :D
Takk!

Alt fint med lille i magen!
Målt til 9+0, så det er jo akkurat der jeg burde være ifølge forrige måling. Og bare 1 dag forskjell fra mens-termin.
 
9+0

Tenker jeg må skrive en litt ordentlig oppdatering her nå!
Det kjennes faktisk helt surrealistisk å endelig føle at jeg bare kan slappe av og stole på at jeg faktisk er gravid! (Selv om det selvfølgelig fortsatt er en liten stemme bak i hodet som ikke vil at jeg skal slappe for mye av).
Likevel, det var så utrolig godt å høre venninna mi si at hun nå endelig turte å gratulere oss ordentlig, for nå trodde hun virkelig dette kom til å gå!
Jeg har jo aldri kommet så langt i et svangerskap før, og siden vi så både hjerteslag (telte manuelt og regnet oss frem til 174 slag i minuttet) noe som er helt perfekt ved 9 uker. Vi kunne også se at lille bønna bevegde på seg, som også er et veldig godt tegn!

Etter å ha hørt det så begynte mannen å snakke om at kanskje vi muligens kunne si det til familien på julaften, og selv om jeg er litt bekymret for at det skal gå galt senere, så kjenner jeg selv at jeg egentlig har veldig lyst til det.
Kanskje kjøpe inn "tante" kopp til søstrene hans og gi de i julegave, og se om de skjønner greia.. Jeg tror det hadde vært helt skinnsykt gøy å se reaksjonene, kanskje farfar kopp til svigerfar, men usikker på svigermor, hun er jo ste-mor til mannen, og selv om hun for meg er mer svigermor enn mammaen hans er, så er det jo fortsatt mammaen hans som blir farmor.. Kanskje bestemor vil gå greit.. Eller kanskje bare holde oss med å gi til søstrene..

Jeg føler jo da at jeg må fortelle det til min familie samtidig, men de bor i nord og jeg synes jo det er litt kjedelig å fortelle det over telefonen.. Så mange dilemma..
Kanskje jeg skal ringe mamma på facetime, og få mannen til å sende en snap av ultralydbilde til søstra mi med "Hei tante" mens jeg er på facetime med de (de skal feire jul sammen i år).. Det kunne kanksje være gøy!
Kanskje vi må gjøre det tidligere på dagen, slik at de får vite det først..
Jeg kan få ny ultralyd time på julaften siden venninna mi er på jobb da, så kan stikke opp der tidlig på morgenen og få et helt ferskt bilde..

Så mye tanker som surrer i hodet nå!
IMG_1418.jpeg
 
Last edited:
Fantastisk å lese at alt var bra på ul!! Åh jeg er så glad for dere :happy093
 
Back
Topp