Veien til vår dragebaby

Så bra du skal en tur på sykehuset, det blir godt å se alt står bra til der inne :Heartred Blødninger er så stress, jeg forstår veldig godt at du blir redd :Heartred
Super stress!
Hvordan går det med deg?
 
Super stress!
Hvordan går det med deg?
Jeg teller ned til ny ultralyd, klarer ikke helt å slappe av :smiley-ashamed004 12 dager igjen. Bekkenet skrangler og jeg er 80% sykemeldt, begynte å jobbe to halve dager denne uka. Formen er til tider miserable, så det er jo egentlig et godt tegn på at det står bra til der inne :hilarious:
 
Jeg teller ned til ny ultralyd, klarer ikke helt å slappe av :smiley-ashamed004 12 dager igjen. Bekkenet skrangler og jeg er 80% sykemeldt, begynte å jobbe to halve dager denne uka. Formen er til tider miserable, så det er jo egentlig et godt tegn på at det står bra til der inne :hilarious:
Ja det virker jo som et godt tegn, men kjedelig å være 80% sykemeldt da
 
Da har jeg vært på kjempe tidlig ul, og vi vet absolutt ikke noe mer enn vi gjorde før ul...
Hun kunne se fosterhulen, og kanskje antydning til plommesekk, men ikke helt sikkert..
Venter på svar på hcg.. Hvis den har steget som forventet tar vi ny ul om en uke.
Hun hadde håpet å se mer, med tanke på hcg verdiene ved sist måling, men samtidig så så hun det som de "må" kunne se ved 6+2, selv om de noen gang ser mer.. Så absolutt ingen konklusjon man kan trekke fra ul..
 
hcg har steget til 9594, så er litt mer enn dobling fra 4217 på tirsdag, så er fortsatt et lite håp! Ny TUL neste lørdag
 
Jeg har lest og lest og lest om blødning i første trimester..
Er det mulig at jeg hadde el nesten en hel uke etter det jeg tror? Hadde jo el slim rundt den datoen jeg mener el skulle være..
Har jo lest at noen opplever blødninger når de skulle hatt mensen, og hvis jeg flytter el en uke så stemmer det ganske bra med når jeg begynte å blø.. Og det stemmer bedre med det at vi ikke kunne se noe særlig på ul..
Men hvis det er tilfelle så hadde jeg da hcg måling 175 når jeg var 8 dpo, 424 når jeg var 10 dpo, 4217 16 dpo og 9594 19 dpo.. men det høres veldig høyt ut..

Nå nekter jeg egentlig å tro at el var en hel uke senere enn først antatt, men kanskje den var noen dager senere, slik at jeg var 10-12 dpo når jeg tok første hcg måling..
gudene vet at jeg har ustabil syklus nok til at det kan være mulig..
 
Nå er det over en uke siden jeg startet å blø.. Fortsatt er det bare litt blod på papiret hver gang jeg er på do.. Ikke en gang hver gang, noen dager er det kun et par ganger om dagen, andre dager er det hver dag..
Virker som det er mest om morgenen, også blir det mindre utover dagen, men det er kanskje logisk siden det da er lengst siden sist jeg var på do..
To dager forrige uke hadde jeg kun blod første gang jeg var på do, også ingenting resten av dagen, men fortsatt blør jeg..
Og som om ikke det var nok så testet mannen positivt for korona i går, så nå håper jeg bare at jeg slipper unna, slik at det ikke føkker med ul jeg skal ha på lørdag..
Alt jeg klamrer meg til er at så langt så har hcg fortsatt å stige, jeg har fortsatt ømme pupper og er fortsatt kvalm, selv om jeg ikke kaster opp.

I følge sist mens skal jeg være 6+6 i dag, men jeg tror el var sen, så selv om clue sier at jeg er 30dpo, så tror jeg egentlig at jeg er 26/27 dpo. Jeg vet at det ikke er all verdens forskjell, men dersom det stemmer, så var jeg bare 22 dpo når jeg hadde forige ul, selv om jeg var 6+2 ifølge siste mens.

Jeg er litt bekymret siden hun bare trodde hun så plommesekken sist, og da hadde jeg hcg nivåer på over 9000, mens en artikkel jeg leste sa at på pasienter med hcg over 7200 kunne de se plommesekken på alle. Og over 10.800 hadde de et synlig foster med hjerteslag.
 
Oppdatering etter 2. ul

Snakket med venninna mi på gyn i dag, og vi valgte å fremskynne ul til i dag. Så etter jobb dro jeg opp på sykehuset og tok en ny ultralyd.

Denne gangen kunne vi se plommesekken tydelig og et lite bankende hjerte!
Så det er ikke BO! Det er faktisk en baby inni der!:happy093:love017

Hun kunne se en liten blødning som kan forklare hvorfor jeg har spottet og som antagelig vil føre til mer spotting fremover..
Det hun kunne si var at den blødningen jeg har hatt har ikke påvirket fosteret, så sålenge det ikke øker i mengde, så bør det fortsette å gå fint.

Så da er planen å kontakte jm i morgen slik at jeg kan få offisiel oppfølging.
IMG_1379.jpeg
:Heartred:Heartbigred:Heartred:Heartbigred
 
Oppdatering etter 2. ul

Snakket med venninna mi på gyn i dag, og vi valgte å fremskynne ul til i dag. Så etter jobb dro jeg opp på sykehuset og tok en ny ultralyd.

Denne gangen kunne vi se plommesekken tydelig og et lite bankende hjerte!
Så det er ikke BO! Det er faktisk en baby inni der!:happy093:love017

Hun kunne se en liten blødning som kan forklare hvorfor jeg har spottet og som antagelig vil føre til mer spotting fremover..
Det hun kunne si var at den blødningen jeg har hatt har ikke påvirket fosteret, så sålenge det ikke øker i mengde, så bør det fortsette å gå fint.

Så da er planen å kontakte jm i morgen slik at jeg kan få offisiel oppfølging.
Vis vedlegget 421128:Heartred:Heartbigred:Heartred:Heartbigred
Herregud så fantastisk :Heartred
 
For en fantastisk nyhet :happy093
 
Jeg har fortiden gjettelek med meg selv..
Prøver å gjette når jeg faktisk hadde el, og hvor langt på vei jeg egentlig er..

Jeg vet at første dag av siste mens var 11. oktober.
Jeg fikk el-slim rundt 28. oktober.
Første test der jeg kanskje kunne skimte antydning til strek var 9. november og antatt ikm.
10. november var streken tydeligere, og 10. på ettermiddag enda sterkere.
Hcg måling 13. November var 173, og 15. november 424.
20. nov begynte jeg å spotte, fikk nye hcg måling 21. med fin stigning til 4217, og neste 24. var 9594.
Tok også UL 24. der vi kunne se fosterhulen, og en antydning til plommesekken, men ikke noe som var veldig tydelig. Så begynte jo da å frykte BO.
Ny ul 30. november, og da kunne vi se et lite riskorn med hjerteslag, men som fortsatt var for lite til å kunne anslå termindato..

Så, med "normal" syklus burde jeg hatt el 28. oktober ifølge clue appen.. Det har jeg garantert ikke hatt siden vi ikke kunne se noe tydelig på ul 24. november.
Siden jeg fikk positiv test 10. november (teller ikke helt med den jeg tok 9, for det var så veldig utydelig) så kan jeg ikke ha vært mindre enn 6/7 dpo. Så da må el ha vært senest 4. november.
Likevel, dersom el var 4. november, ville det ikke da vært veldig høy hcg 13. november? Da ville jeg jo bare vært 9dpo
Hvor lenge etter el-slim starter er det vanlig at egget slipper?
 
Jeg har fortiden gjettelek med meg selv..
Prøver å gjette når jeg faktisk hadde el, og hvor langt på vei jeg egentlig er..

Jeg vet at første dag av siste mens var 11. oktober.
Jeg fikk el-slim rundt 28. oktober.
Første test der jeg kanskje kunne skimte antydning til strek var 9. november og antatt ikm.
10. november var streken tydeligere, og 10. på ettermiddag enda sterkere.
Hcg måling 13. November var 173, og 15. november 424.
20. nov begynte jeg å spotte, fikk nye hcg måling 21. med fin stigning til 4217, og neste 24. var 9594.
Tok også UL 24. der vi kunne se fosterhulen, og en antydning til plommesekken, men ikke noe som var veldig tydelig. Så begynte jo da å frykte BO.
Ny ul 30. november, og da kunne vi se et lite riskorn med hjerteslag, men som fortsatt var for lite til å kunne anslå termindato..

Så, med "normal" syklus burde jeg hatt el 28. oktober ifølge clue appen.. Det har jeg garantert ikke hatt siden vi ikke kunne se noe tydelig på ul 24. november.
Siden jeg fikk positiv test 10. november (teller ikke helt med den jeg tok 9, for det var så veldig utydelig) så kan jeg ikke ha vært mindre enn 6/7 dpo. Så da må el ha vært senest 4. november.
Likevel, dersom el var 4. november, ville det ikke da vært veldig høy hcg 13. november? Da ville jeg jo bare vært 9dpo
Hvor lenge etter el-slim starter er det vanlig at egget slipper?
Jeg kan bare svare for meg selv, men jeg har hatt sykluser der jeg har hatt elslim til og fra en ukes tid før el ble bekreftet med test og temp :)
Jeg er altfor full i hodet og sliten idag til å tenke over gjetteleken din :p
Skal du på ny ul etterhvert for å få litt oversikt over hvor langt du er på vei?
 
Jeg kan bare svare for meg selv, men jeg har hatt sykluser der jeg har hatt elslim til og fra en ukes tid før el ble bekreftet med test og temp :)
Jeg er altfor full i hodet og sliten idag til å tenke over gjetteleken din :p
Skal du på ny ul etterhvert for å få litt oversikt over hvor langt du er på vei?
Ja, skal heldigvis ha ny ul 13. desember, så får forhåpentligvis svar da
 
Etter 3 dager uten blødninger våknet jeg nå i natt for å gå på do, og da var det en god del blod på papiret. Mer enn det har vært tidligere i svangerskapet.. så nå er jeg selvfølgelig bekymret igjen..
 
Bekymret som jeg er, så jeg fikk ordnet meg privat ul, og der kunne vi se fine hjerteslag og lille bolla ble målt til 7+6
IMG_1390.jpeg
 
Back
Topp