Veien til vår dragebaby

Håper han holder seg med hodet nedover nå og at han får det låst fast på riktig plass i bekkenet i løpet av uka ❤️
 
I går etter at vi kom hjem, så gikk vi en tur inn til byen, og jeg kjente jeg hadde mye vondt i symfysen når vi gikk. Ikke så ille at jeg ikke klarte å gå, men en litt sånn dump smerte som jeg ikke er vandt til.
På kvelden var jeg også ganske øm i magen, og (tmi) når jeg sto opp i natt for å tisse så var også det litt smertefult. Håper alt det er tegn på at han beveger seg nedover..
Ellers er han veldig aktiv og jeg slipper i alle fall å bekymre meg for at lille ikke har det bra.
I morgen ettermiddag skal venninna mi ta en ultralyd på meg og se hvordan han ligger, så det gleder vi oss til.
 
Lillegutt ligger fortsatt med hodet ned, så hurra for det! Helt normal mengde fostervann, men var bare en "stor" lomme vi kunne se i går, så venninna mi sier det er greit å gølge med, men absolutt ikke noe vi skal bekymre oss for siden det er helt innafor normalområdet.
Ny leiekontroll på onsdag.
 
Lillegutt ligger fortsatt med hodet ned, så hurra for det! Helt normal mengde fostervann, men var bare en "stor" lomme vi kunne se i går, så venninna mi sier det er greit å gølge med, men absolutt ikke noe vi skal bekymre oss for siden det er helt innafor normalområdet.
Ny leiekontroll på onsdag.
Hurra!!!! :wav :happy093 :love017
 
Lillegutt ligger fortsatt med hodet ned, så hurra for det! Helt normal mengde fostervann, men var bare en "stor" lomme vi kunne se i går, så venninna mi sier det er greit å gølge med, men absolutt ikke noe vi skal bekymre oss for siden det er helt innafor normalområdet.
Ny leiekontroll på onsdag.
Yey! Så godt han har holdt seg med hodet ned ❤️
 
Var på kontroll i dag, og hodet ligger nå fint ned i bekkenet, så lite sannsynlig at han kommer til å snu seg igjen :talk017

Var tilfeldigvis venninna mi som skulle ta undersøkelsen på oss i dag, så da tok hun like godt vekstestimering samtidig, og han ligger fortsatt innenfor normalen, men har ikke vokst så mye som han kanskje burde, da han nå var på -1, mens han tidligere har vært mellom +7-10. men som hun sa, det var vanskelig å få helt riktige mål, men hun tar meg inn på en ny måling neste uke for å se. Og jeg skal ha veldig lav terskel for å ringe inn hvis jeg er bekymret over lite liv.
 
Nå skjer det ting!
Har hatt noen rier de siste dagene, men ikke sånn veldig plagsomt. Kanskje våknet et par ganger i løpet av natten.
I natt begynte det i 4-5 tiden og jeg våknet vel hver halvtime ca. Fra halv 7 begynte de å komme litt tettere og fra kl. 8.30 var det xa 10-15 minutter mellom hver ri.
Kl 10 ca Bestemte jeg meg for å legge meg i badekaret for å se om det hjalp på, men da tok riene seg opp, og den neste halvtimen kom riene med under 5 minutters mellomrom.
Riene i seg selv var litt uregelmessig og varte mellom 15-50 sekunder. Ringte til føden og fikk beskjed om å komme på en sjekk, og svigerfar kjørte oss opp. Da avtok riene en del, og jeg gikk 15 min uten en eneste ri.
Ble tatt inn til kontroll av blodtrykk og ctg. Blodtrykk var fint, og ctg viste at jeg har ca 2 gode rier per 10 minutt.

En vaginalundersøkelse viser at jeg har 2 cm, så jordmor sier vi kan reise hjem hvis vi vil, men med beskjed om å ringe hvis riene tar seg opp og blir mer regelmessige. Så hvis jeg har 3-4 rier på ca. 40 sek. I løpet av 10 minutter, så skal jeg einge, og komme opp igjen.
Vi valgte å reise hjem for å se om jeg får slappet av litt på sofaen.
Var hjemme ca 12:40 og har siden da hatt rier ca hvert 4. minutt, alle med varighet på 38-1:01, og de er mye vondere nå enn tidligere, så blir ikke mye avslapping på meg..
 
Nå skjer det ting!
Har hatt noen rier de siste dagene, men ikke sånn veldig plagsomt. Kanskje våknet et par ganger i løpet av natten.
I natt begynte det i 4-5 tiden og jeg våknet vel hver halvtime ca. Fra halv 7 begynte de å komme litt tettere og fra kl. 8.30 var det xa 10-15 minutter mellom hver ri.
Kl 10 ca Bestemte jeg meg for å legge meg i badekaret for å se om det hjalp på, men da tok riene seg opp, og den neste halvtimen kom riene med under 5 minutters mellomrom.
Riene i seg selv var litt uregelmessig og varte mellom 15-50 sekunder. Ringte til føden og fikk beskjed om å komme på en sjekk, og svigerfar kjørte oss opp. Da avtok riene en del, og jeg gikk 15 min uten en eneste ri.
Ble tatt inn til kontroll av blodtrykk og ctg. Blodtrykk var fint, og ctg viste at jeg har ca 2 gode rier per 10 minutt.

En vaginalundersøkelse viser at jeg har 2 cm, så jordmor sier vi kan reise hjem hvis vi vil, men med beskjed om å ringe hvis riene tar seg opp og blir mer regelmessige. Så hvis jeg har 3-4 rier på ca. 40 sek. I løpet av 10 minutter, så skal jeg einge, og komme opp igjen.
Vi valgte å reise hjem for å se om jeg får slappet av litt på sofaen.
Var hjemme ca 12:40 og har siden da hatt rier ca hvert 4. minutt, alle med varighet på 38-1:01, og de er mye vondere nå enn tidligere, så blir ikke mye avslapping på meg..

Lykke til! ❤️
 
Nå skjer det ting!
Har hatt noen rier de siste dagene, men ikke sånn veldig plagsomt. Kanskje våknet et par ganger i løpet av natten.
I natt begynte det i 4-5 tiden og jeg våknet vel hver halvtime ca. Fra halv 7 begynte de å komme litt tettere og fra kl. 8.30 var det xa 10-15 minutter mellom hver ri.
Kl 10 ca Bestemte jeg meg for å legge meg i badekaret for å se om det hjalp på, men da tok riene seg opp, og den neste halvtimen kom riene med under 5 minutters mellomrom.
Riene i seg selv var litt uregelmessig og varte mellom 15-50 sekunder. Ringte til føden og fikk beskjed om å komme på en sjekk, og svigerfar kjørte oss opp. Da avtok riene en del, og jeg gikk 15 min uten en eneste ri.
Ble tatt inn til kontroll av blodtrykk og ctg. Blodtrykk var fint, og ctg viste at jeg har ca 2 gode rier per 10 minutt.

En vaginalundersøkelse viser at jeg har 2 cm, så jordmor sier vi kan reise hjem hvis vi vil, men med beskjed om å ringe hvis riene tar seg opp og blir mer regelmessige. Så hvis jeg har 3-4 rier på ca. 40 sek. I løpet av 10 minutter, så skal jeg einge, og komme opp igjen.
Vi valgte å reise hjem for å se om jeg får slappet av litt på sofaen.
Var hjemme ca 12:40 og har siden da hatt rier ca hvert 4. minutt, alle med varighet på 38-1:01, og de er mye vondere nå enn tidligere, så blir ikke mye avslapping på meg..
Masse lykke til! ❤️❤️
 
Phew! For noen dager!!
Som jeg nevnte på mandag ble jeg sendt hjem med 2cm åpning ca kl 12.

Kl 15:45 ble jeg skrevet inn på sykehuset med kraftige rier og 3 cm åpning.
Testet både lystgass og badekar men følte ikke det tok noe av smertene, så skulle få epidural, men da måtte de ha en god ctg måling først.
Kl. 17:00 var jeg i aktiv fødsel, og de kontaktet vel anestesi rundt denne tiden for å få epidural.
17:45 rekontaktet de anestesilegen siden han fortsatt ikke var dukket opp.
Når anestesilegen kom viste det seg at veneflonen (som de hadde brukt 3 forsøk på å sette) var gått subcutant, og anestesilegen må legge ny, og ender til slutt med at han må bruke ultralyd for å finne en blodåre å sette den i.
så ble det problemer med å få satt epiduralen riktig, så overlege måtte tilkalles, han var veldig kjapp og fikk satt epidural. Da nærmet klokken seg 18:30, og jeg fikk beskjed om at det ville ta 10-15 minutter før den hadde full virkning.
Når de koblet på ctg igjen så ser de at hver gang jeg har en ri så dupper hjerteryttmen til baby og 18:40 kontakter de lege. Plutselig er det jordmor, lege, barnepleier og lislege i rommet, de forbereder oss på at det kan bli keisersnitt, men at vi skal prøve litt til først.
De har en annen sykepleier som stakk hodet inn fra tid til annet, og hun drev vist å gjorde klart til operasjon hvis det skulle bli nødvendig.
18:47 tar de vannet og setter en probe i hodet til baby slik at de kan følge bedre med på hvordan han har det. De tar også en blodprøve for å sjekke melkesyrenivået hans, for å se om han er veldig stresset.

For hver eneste ri må jeg nå snu meg fra side til side, ligge på rygg og stå på alle 4, for å se hva som får hjerteryttmen til baby opp raskest mulig.
19:25 har jeg 10cm åpning og får beskjed om at det fortsatt kan ta 4 timer før baby kommer.
Jeg har nå skikkelig trykketrang og føler heldigvis at jeg klarer å jobbe med kroppen.
19:32 kom lillegutt ut og satte i et kjempehyl nesten før foten var ute.

Mistet vel totalt ca 500 ml blod, og fikk et klipp samt en grad 2 rift.

Var en voldsom fødsel, men både jeg og baby har det veldig fint. Og har nå fått landet litt her på barselavdelingen.
 
Hørtes heftig ut! Alt du måtte igjenom før han kom ut! Endelig er han her, og du klarte det uten keisersnitt, hurra :love017 :love017 gratulerer såå mye❤️❤️ håper dere får hentet dere godt inn på barsel og at dere får nyte barseltiden sammen:love017❤️
 
Gratulerer så mye med prinsen! :Heartblue
 
Hørtes heftig ut! Alt du måtte igjenom før han kom ut! Endelig er han her, og du klarte det uten keisersnitt, hurra :love017 :love017 gratulerer såå mye❤️❤️ håper dere får hentet dere godt inn på barsel og at dere får nyte barseltiden sammen:love017❤️
Ja, føltes gansje heftig ut, men har heldigvis en fantastisk mann som er helt super med lille gutt og som lar meg sove og hente meg inn så mye som mulig
 
Back
Topp