Veien mot (IVF) drømmen... Vi venter på lillesøster i juni 2024 <3

Ferdig på Riksen... Men nå venter lokal sykehuset på meg. Jeg har høy puls og litt dårlig oksygennetning. Så da må jeg en tur dit...

Venter på samboer nå for å komme oss hjem.

Lykke til
Godt du blir passet på utover

Huff da :( Var det astmaen eller noe annet?

Huff da :( Var det astmaen eller noe annet?
Nei. Den er mest allergi betinget. Men er moderat overstimulert og har 130 i puls og litt dårlig oksygenmetning. Så Riksen ville ha litt mer oppfølging. Så nå sitter jeg å venter på akutten på Kongsvinger... :banghead:
Her er det kaos og kø.

Nei. Den er mest allergi betinget. Men er moderat overstimulert og har 130 i puls og litt dårlig oksygenmetning. Så Riksen ville ha litt mer oppfølging. Så nå sitter jeg å venter på akutten på Kongsvinger... :banghead:
Her er det kaos og kø.

Går det bra med babyen i alt dette da? De passer vel litt ekstra på siden du er gravid?

Går det bra med babyen i alt dette da? De passer vel litt ekstra på siden du er gravid?
Den lille svarte flekken satt på perfekt sted i livmora. Så håper den liker seg der :happy:.
Det var en svart runding. Men helt fin til 5+1 sa hun.

Godt du blir ivaretatt, og at du kunne legges inn på lokalsykehuset ditt :happy:

Den lille svarte flekken satt på perfekt sted i livmora. Så håper den liker seg der :happy:.
Det var en svart runding. Men helt fin til 5+1 sa hun.

Det er jo kjempe bra :D

Håper du slipper mye sykehus
Godt den lille prikken hadde det bra!

Godt du blir ivaretatt, og at du kunne legges inn på lokalsykehuset ditt :happy:
Takk! Det var helt greit å komme meg til Kongsvinger, for det hadde vært stusslig og ligge i Oslo.
Men jeg kom heldigvis hjem. Kommer med en oppdatering etterhvert.

Kjedelig å være overstimulert, men hipp hurra for lille spire på rett plass:Heartbigred
God bedring:Heartbigred
Jeg hadde en følelse siden jeg gikk på dobbel dose Gonal enn jeg hadde de to andre forsøkene.
Så hadde en følelse av at det kom til å skje.

Var noe veldig rart å se svarte flekken. Ikke den mest spennende flekken sånn i utseende, men veldig rart å se den.

Håper du slipper mye sykehus
Godt den lille prikken hadde det bra!
Jeg kom hjem i natt, så slapp unna litt heldigvis. Men ganske sliten kjenner jeg.

Prikken hadde det fint den. Håper den liker seg så godt at den blir der inne.

5+2, men det er 5+1 jeg skal skrive om...
Dagen begynte nesten vanlig. Men jeg ringte Riksen da jeg kom hjem fra en kort shoppingtur på Kongsvinger.
Joda, jeg fikk time 14.30. Og det er buss for tog, så ting tok litt tid. Men kom meg innover. Fikk beskjed om å ikke ta tog hjem, så samboer, som skulle ha bilen på jobb i ferien, kjørte meg hjem. Men før det så var det lang ventetid på Riksen.
Men kom inn, ble tatt ultralyd av både inne i og utenpå, hele overkroppen. Alt så greit ut. Bare litt væske her og der.
Så diagnosen ble moderat overstimulert. Men det var ikke det hun hang seg mest opp i. Det var pulsen. For den var på 128.
Så hun ringte Kongsvinger, og de ville ha meg inn. Så var det bare å komme seg hjem, hive i seg mat og komme seg videre.

På Kongsvinger var det travelt, satt først tre kvarter på ett venterom, så fikk vi ett rom. Der ble vi noen timer.
EKG, puls og blodtrykk ble fulgt med i fire timer. Det tok sin tid. Men etter fem timer på sykehuset fikk vi reise hjem. Halv to tida var vi hjemme igjen. Og det var deilig og la hodet treffe puta i egen seng. Var ganske nervøs for å bli innlagt.
Og vi venta lenge på en lege, og plutselig dukka det opp en mann, og jeg fikk hakeslepp, for der stod selveste fastlegen min!
Han hadde fulgt nøye med på alt som hadde skjedd med meg hele dagen og venta meg inn og bare måtte få en prat. Han sjekka og ordna og sa at blodprøvene ikke var bra. Så forsvant han for å diskutere dem. Men det viste seg at de var innenfor med tanke på den svarte, perfekte flekken i livmora mi.

Men pulsen min ble ingen klok på. Den varierte fra 90 til 130, enda jeg ikke forlot senga.
Så fikk beskjed om å ta det med ro, og lytte til kroppen. Og ta kontakt med en eller annen om det blir verre.
Legen sa kontakt fastlegen, før han lo høyt og la til vikaren til fastlegen, for fastlegen har rota seg hit :hilarious:
Men liker ikke nye leger så godt, så kommer til å savne han på legesenteret. Gleder meg alt til han er tilbake.

Så nå blir det nok en hviledag i dag. Skal levere julegaver til pappa og bestemor i dag. Så litt blir det. Men samboer kjører, for han har ferie. Så tar vi det med ro og hviler mellom slaga.

Back
Topp