Veien mot (IVF) drømmen... Vi venter på lillesøster i juni 2024 <3

Jeg gikk opp 12 kg til den dagen jeg skulle føde :bored: no sliter jeg enda med og gå ned de siste 6 kg , og det er så vanskelig i disse dager :bored:
Jeg har gått opp halvannen nå. Så det går ikke så fort oppover. Gått ned en kilo igjen.
Så blir spennende å se hvor jeg havner.
 
Det er ikke farlig å ikke gå så mye opp i vekt, du er jo bare snart halvveis. Mange legger på seg mye i siste del av svangerskapet, andre motsatt. Siden du har påpekt flere ganger at du har litt ekstra kilo, så kan jeg nevne at da skal du helst unngå å legge på deg for mye;) ikke drive slanking men ha fokus på sunn og variert kost, samt mosjon om en orker :)
 
Det er ikke farlig å ikke gå så mye opp i vekt, du er jo bare snart halvveis. Mange legger på seg mye i siste del av svangerskapet, andre motsatt. Siden du har påpekt flere ganger at du har litt ekstra kilo, så kan jeg nevne at da skal du helst unngå å legge på deg for mye;) ikke drive slanking men ha fokus på sunn og variert kost, samt mosjon om en orker :)
Har vært nesten redd for å legge på meg, men synes at nedgang virka litt rart. Men kroppen ser 10 kg tyngre ut, så aner ikke hva som har skjedd :hilarious:. For kroppen har est ut, men vekta har ikke rikka seg nesten. Merkelig.
Men håper på og unngå 20 kilo i alle fall. For da tipper jeg tresifra.

Gått halvannen time, 7 km i dag, men ryggen og bekkenet verker, så ble kanskje litt vel lang tur kjenner jeg.
Men maten sliter jeg med om dagen. Skulle vært flinkere der.
 
Så morsomt å høre at det er ei lita jente der inne!
Har nesten forsvunnet fra forumet, jeg, så dette har jeg ikke fått med meg :hilarious: hektisk med smått, plutselig hjemmeværende mann og fult opp med skolearbeid! Ikke minst at jeg er i risikogruppe og har mye mas fra jobb nå.
Jeg gikk opp 20kg, kanskje også mer, ble ikke veid den siste tiden på sykehuset, men jeg var SVÆR til å være lille meg, spesielt den siste uken jeg gikk på overtid, de kiloene er borte for lengst altså, kroppen var tilbake til normalen nesten på et par uker, minus arret på magen ;) så ikke vær redd! Blir bra dette her, jeg heier på deg! :Heartred
 
Så morsomt å høre at det er ei lita jente der inne!
Har nesten forsvunnet fra forumet, jeg, så dette har jeg ikke fått med meg :hilarious: hektisk med smått, plutselig hjemmeværende mann og fult opp med skolearbeid! Ikke minst at jeg er i risikogruppe og har mye mas fra jobb nå.
Jeg gikk opp 20kg, kanskje også mer, ble ikke veid den siste tiden på sykehuset, men jeg var SVÆR til å være lille meg, spesielt den siste uken jeg gikk på overtid, de kiloene er borte for lengst altså, kroppen var tilbake til normalen nesten på et par uker, minus arret på magen ;) så ikke vær redd! Blir bra dette her, jeg heier på deg! :Heartred
Jenta er allerede ganske stor fikk jeg høre, men veldig stas med jente :) Vi hadde navnet klart, og ikke noe guttenavn, så var litt godt det var ei jente denne gangen.

Mamma og gikk opp utrolig mye gjennom hele med alle tre, og jeg står stille. Men jeg har jo noen kilo alt. BMI på rundt 30-30.1.
Så har litt og ta av heldigvis :) Men er spent på hvordan jeg, med mine 159 cm ender opp. Men bestemor på 154 fødte gutt på 5 kg på 70tallet.

Jeg er også litt i risikogruppa, med flere autoimmune sykdommer og astma. Så synes det er litt skummelt om dagen.
Og mange land har gravide som like stor risiko som gamle, så er mye hjemmetid nå.
 
Det gjør absolutt ingenting og gå ned i vekt om man ikke er undervektig fra før og babyen vokser som den skal. Jeg gikk opp 2,5 kg i mitt éne svangerskap, babyen vokste fint og lå over snittet hele veien :) Det er egentlig bare en fordel om man har noen kg ekstra.
Er ikke så veldig redd, bare litt rart at den forsvant på så kort tid. Men vekta går alltid opp og ned. Så det går seg nok til :)

Jeg har gått ned 14 kg, før IVF, men hvert forsøk har tatt med seg noen kilo, dessverre.
Men kroppen ser utrolig mye større ut, så aner ikke helt hva som har skjedd. Rart hvordan kroppen forandrer seg :)
 
Jenta er allerede ganske stor fikk jeg høre, men veldig stas med jente :) Vi hadde navnet klart, og ikke noe guttenavn, så var litt godt det var ei jente denne gangen.

Mamma og gikk opp utrolig mye gjennom hele med alle tre, og jeg står stille. Men jeg har jo noen kilo alt. BMI på rundt 30-30.1.
Så har litt og ta av heldigvis :) Men er spent på hvordan jeg, med mine 159 cm ender opp. Men bestemor på 154 fødte gutt på 5 kg på 70tallet.

Jeg er også litt i risikogruppa, med flere autoimmune sykdommer og astma. Så synes det er litt skummelt om dagen.
Og mange land har gravide som like stor risiko som gamle, så er mye hjemmetid nå.
Samme med oss, jentenavn klart og ikke enig om guttenavn. Vi var jo skråsikre på gutt, så vi ble jo positivt overrasket over å kunne gi henne navn allerede på oul
 
Samme med oss, jentenavn klart og ikke enig om guttenavn. Vi var jo skråsikre på gutt, så vi ble jo positivt overrasket over å kunne gi henne navn allerede på oul
Vi har sagt jenta vår i flere måneder vi. Til og med mamma og bestemor også. Så da jeg, han var ikke velkommen i disse tider vi lever i..., så verdens klareste jentetissprekk på skjermen så sa jeg bare "Jeg visste det!" til jordmor og sa at da var navnet klart.
Og så stas for bestemor mi, første oldebarnet og samme navn som henne selv :)

Men jeg har nesten alltid følt at jeg skulle få gutt først, så litt sjokka enda kan man si...
 
Jeg har gått opp halvannen nå. Så det går ikke så fort oppover. Gått ned en kilo igjen.
Så blir spennende å se hvor jeg havner.

Det er veldig individuelt akkurat når man går opp, som du sikkert ser av de andre sine svar her også :) jeg hadde gått opp 1kg da jeg var kommet til uke 24, hatt dårlig matlyst men ikke spydd noe særlig, og endte likevel på rundt 18kg opp da jeg fødte i uke 38 :hilarious:
Så det raste på fra uke 26 her. Veide 66kg da svangerskapet startet (og er 1.60) så var ikke veldig slank men ikke veldig stor heller.

Håper ellers du finner noe som kan hjelpe psyken litt. Skjønner godt at du er redd ❤️
 
Det er veldig individuelt akkurat når man går opp, som du sikkert ser av de andre sine svar her også :) jeg hadde gått opp 1kg da jeg var kommet til uke 24, hatt dårlig matlyst men ikke spydd noe særlig, og endte likevel på rundt 18kg opp da jeg fødte i uke 38 :hilarious:
Så det raste på fra uke 26 her. Veide 66kg da svangerskapet startet (og er 1.60) så var ikke veldig slank men ikke veldig stor heller.

Håper ellers du finner noe som kan hjelpe psyken litt. Skjønner godt at du er redd ❤️
Da er vi like lange, bare at jeg har mer polstring enn deg :hilarious:. Eller kanskje like korte er mer riktig.

Jeg er ikke veldig bekymra, men det ser ut som de fleste andre har lagt på seg flere kilo alt, og jeg går nedover. Så ble litt overraska over vekta. Men prøver å eta og være flink sånn. Så får jeg ta resten som det kommer
 
Magen har voksevondt om dagen.
Det er langt fra behagelig. Men tenker at det tyder på at jenta har det bra :Heartpink
 

Vedlegg

  • Snapchat-713082075.jpg
    Snapchat-713082075.jpg
    24,1 KB · Visninger: 88
Da er vi like lange, bare at jeg har mer polstring enn deg :hilarious:. Eller kanskje like korte er mer riktig.

Jeg er ikke veldig bekymra, men det ser ut som de fleste andre har lagt på seg flere kilo alt, og jeg går nedover. Så ble litt overraska over vekta. Men prøver å eta og være flink sånn. Så får jeg ta resten som det kommer
Jeg var litt i motsatt ende av skalaen i forhold til vektoppgang i forrige svangerskap. Gikk opp ganske mye i starten, rundt 8kg eller deromkring frem mot slutten av andre trimester. Deretter stoppet vektoppgangen, og som deg gikk jeg også ned i vekt. Når jeg fødte 1 uker etter termin så var jeg ikke mer enn 7-8kg over startvekt. Så det stod helt stilt mot slutten. Baby var frisk og fin, så tok ingen skade av det :) Jordmødrene pleier som oftest ikke bekymre seg mye med mindre en legger veldig mye på seg og har høy BMI, eller motsatt ende, veldig lite (om en er undervektig til å begynne med). Det går nok veldig fint skal du se :)
 
Jeg har gått opp halvannen nå. Så det går ikke så fort oppover. Gått ned en kilo igjen.
Så blir spennende å se hvor jeg havner.
Jeg bare prøver og no og bli kvitt de 6 kg så jeg kommer ned på 70 igjen :hilarious: men er ikke lett :confused:
 
Jeg bare prøver og no og bli kvitt de 6 kg så jeg kommer ned på 70 igjen :hilarious: men er ikke lett :confused:
70 så jeg sist for 10 år sida, så det hadde vært noe det :)
 
Jeg var litt i motsatt ende av skalaen i forhold til vektoppgang i forrige svangerskap. Gikk opp ganske mye i starten, rundt 8kg eller deromkring frem mot slutten av andre trimester. Deretter stoppet vektoppgangen, og som deg gikk jeg også ned i vekt. Når jeg fødte 1 uker etter termin så var jeg ikke mer enn 7-8kg over startvekt. Så det stod helt stilt mot slutten. Baby var frisk og fin, så tok ingen skade av det :) Jordmødrene pleier som oftest ikke bekymre seg mye med mindre en legger veldig mye på seg og har høy BMI, eller motsatt ende, veldig lite (om en er undervektig til å begynne med). Det går nok veldig fint skal du se :)
Jeg har ikke vært bekymra, fått streng beskjed om å ikke legge på meg særlig mye. Så egentlig er det jo veldig bra :)
Bare stussa på at jeg plutselig gikk så fort nedover. Men kroppsmessig ser det ut som om det har kommet på ti kilo. Veldig merkelig egentlig :) For kroppen har est ut, uten at vekta har forandra seg særlig.
 
19+4, straks ny dag.
Som tida går.....

Men ligger på sofaen, med litt vond rygg. Jeg er operert med lammelser som ettervirkning. Så ikke så uvanlig... Og ser på tv.

Men se på magen min. Jeg er ganske rund og halv tjukk. Men det synes hvor hun ligger.
Ganske midt på. Men yndlings plassen er til høyre, nesten i hofta kjennes det ut som.
Så koselig å se hvor hun ligger. Hun begynner å bli stor.
 

Vedlegg

  • _20200328_222904.JPG
    _20200328_222904.JPG
    31,1 KB · Visninger: 96
Ingen grunn til bekymring ang vekt. Gikk opp ca7kg på mine 40uker.. (hadde morkaken min fungert som den skulle hadde det ikke hatt noen betydning for lillemor) babyen tar det den trenger. Men jeg stresset litt selv om jm sa at det var flott. Spiser du D vitamin? Det er sikkert både hormoner og vann i kroppen som gjør at du føler deg større en du er <3
tenk bare noen dager igjen til så er du hallveis.. tiden flyr og milepel etter milepel kan krysses av <3
Her er det travle dager med baby, hjemmeskole for storesøster og oppussing.. men godt å ha noe å gjøre ;-) ha en fin dag :)
 
Ingen grunn til bekymring ang vekt. Gikk opp ca7kg på mine 40uker.. (hadde morkaken min fungert som den skulle hadde det ikke hatt noen betydning for lillemor) babyen tar det den trenger. Men jeg stresset litt selv om jm sa at det var flott. Spiser du D vitamin? Det er sikkert både hormoner og vann i kroppen som gjør at du føler deg større en du er <3
tenk bare noen dager igjen til så er du hallveis.. tiden flyr og milepel etter milepel kan krysses av <3
Her er det travle dager med baby, hjemmeskole for storesøster og oppussing.. men godt å ha noe å gjøre ;-) ha en fin dag :)
Vet ikke om det er D vitaminer i vitaminpakka, men tror det er det. Er mye i den i alle fall :)
Tar den Nycoplus Gravid, siden jeg har cøliaki fikk jeg beskjed om å ta den ut graviditeten. Så da gjør jeg det.

Morkaka til mamma fungerte ikke med meg, før den kolapsa helt og jeg ble født stille (jeg er dødfødt, og det at jeg sitter her er i dag er absolutt ingen selvfølge... Egentlig en merkelig tanke. Sjelden de møtte babyer som hadde vært så lenge døde uten hjerneskade)

Det er så rart å være halvveis snart, som den tida har gått :)
I morgen er jeg 20 uker, og lillejenta turner og er så aktiv i dag, at det kjennes i buksekanten. For livmora har gått over navlen alt.
Tror det er litt tidlig men. Begynt å få vann i beina har jeg og, særlig etter gåturer og aktive dager. I går hadde jeg i ene beinet, så veldig rart ut.
 
Sommeren 2018, før hormoner og i dag.
Jeg jobba knallhardt og gikk ned 14 kg før forsøka.

Nå har jeg fått rumpe og lår :hilarious:
Det har jeg aldri hatt før :hilarious:
 

Vedlegg

  • _20200330_110637.JPG
    _20200330_110637.JPG
    59,6 KB · Visninger: 114
Back
Topp