Veien mot (IVF) drømmen... Vi venter på lillesøster i juni 2024 <3

Leser at mange andre land har gravide på samme liste som eldre og syke. Er ganske skremmende kjenner jeg.
Så har nesten ikke sett en sjel jeg heller i det siste. Og jeg savner livet mitt. Svømminga og det å møte folk. Over 12 timer alene om dagen gjør meg halvgal i hodet.

Også har jeg astma, og jeg kjenner at det skremmer meg litt ekstra nå. Håper jeg ikke får det.

Ikke lett når man vet så mye, men uansett så lite på en måte. Krysser alt jeg har for at du slipper unna. Skjønner det er skremmende, men får håpe på det beste! Alle kan jo ikke få det, så da får du være en av de heldige:)
 
Ikke lett når man vet så mye, men uansett så lite på en måte. Krysser alt jeg har for at du slipper unna. Skjønner det er skremmende, men får håpe på det beste! Alle kan jo ikke få det, så da får du være en av de heldige:)
Jeg hadde svineinfluensaen husker jeg. Da gikk jeg på Pergotime, og hade prøvd i to år med daværende samboer. Det var i 2009.
Og jeg husker at så syk har jeg aldri vært før. Så det frister ikke med en til kjenner jeg. Håper at den holder seg unna for min del. Og samboers del også. Litt skremmende at han jobber i Oslo om dagen kjenner jeg.
Er bare å håpe at det går forbi og ikke innom huset i ukene fremover. Vil at lille jenta skal ligge trygt inne i mammaens mage til august.

For en tanke, at jeg har ei jente i magen min :Heartpink:dummy1:
 
Last edited:
18+1 og ultralyd.
Veldig koselig å se babyen igjen.
19 cm lang, heldigvis litt mindre aktiv i dag og samarbeidet perfekt. Alt var som det skulle :dummy1:

Jordmor var overraska hvor enkelt det var å se kjønnet. Men hun viste meg og det var en veldig tydelig jentetiss :dummy1:
Ingen ekstra utstyr der.

Veldig moro å vente ei jente. Vi har hatt navnet klart der. Men ikke noe guttenavn. Men vi har vært veldig sikker på jente begge to. Lest og hatt det moro med å se på tegn på jente og gutt. Det har vært spennende å gjette og se på. Og fasongen min roper mot jente, så jeg har tulla med det lenge.

Lille Lykkelita, tenk så heldige vi er, som venter på deg :smug:
Så kjekt og lese , og gratulerer så mye ❤️
 
Tusen takk Star :) Det er veldig rart å tenke på, at det vokser ei jente i magen min :)
Men endelig da ❤️ Ventet lenge nok no, så velfortjent :Heartpink Er jo aldri her inne lengre nesten, småen her er snart 10 mnd og er veldig aktiv :hilarious:
 
Men endelig da ❤️ Ventet lenge nok no, så velfortjent :Heartpink Er jo aldri her inne lengre nesten, småen her er snart 10 mnd og er veldig aktiv :hilarious:
Venta veldig lenge på dette, og det føles uvirkelig ut enda. Men veldig godt og ha kommet så langt :)
 
19+0
"Storebror" passer på :Heartblue
For en god klump han her er.
Kronisk syk over halve livet. Så glad i folk.
Min kose gutt.

Ser dere magen. Den har vokst skikkelig på ei uke.
 

Vedlegg

  • Snapchat-1322915495.jpg
    Snapchat-1322915495.jpg
    23,2 KB · Visninger: 87
Magen stående i dag tidlig.
 

Vedlegg

  • filter_image20200324113843.jpg
    filter_image20200324113843.jpg
    43,2 KB · Visninger: 77
19+0
"Storebror" passer på :Heartblue
For en god klump han her er.
Kronisk syk over halve livet. Så glad i folk.
Min kose gutt.

Ser dere magen. Den har vokst skikkelig på ei uke.
Fin mage ❤️ Og snart halvveis :joyful:
 
Fin mage ❤️ Og snart halvveis :joyful:
Ja, tenk det. Det er en så rar tanke det ❤️
Halvveis, det føles så rart.

Tusen takk :) Det begynner å ligne på noe, men veldig jentemage.
 
Det er det :) Bare veldig uvirkelig at det er meg og min kropp om dagen.

Det skjønner jeg! Tenk at nå har du snart ei etterlengtet prinsesse hos deg! Helt herlig! Her ligger lillebror og er 3mnd og jeg føler fortsatt at jeg lever noen andre sit liv. Så uvirkelig:Heartred
 
Det skjønner jeg! Tenk at nå har du snart ei etterlengtet prinsesse hos deg! Helt herlig! Her ligger lillebror og er 3mnd og jeg føler fortsatt at jeg lever noen andre sit liv. Så uvirkelig:Heartred
Det å ha venta 13 år på dette her, gjør at jeg er veldig usikker på om det det skjer i min kropp.
Det å se magen føles ut som om noen andres. Og alt er veldig rart. På en GOD måte.
 
19+1,
Tenkte 18+1, men er jo 19 alt. Hjelpes...:eek:

I går kjøpte jeg to luer til Lykkelita, det var salg, så gikk på en smell. Gleder meg til de kommer i posten.
Det lå ulltøy i posten i går, det var skikkelig fine plagg. De blir fine til vinteren de.

I dag skal jeg bryte mine, og samboers regel. I dag skal jeg treffe ei venninne og gå tur.
Jeg sover knapt om natta nå. Jeg får bare ikke sove. Føler meg innesperra og stressa av det som skjer rundt nå.
Så må bare ut. Men hun har hatt hjemmekontor siden det brøt ut og er nå permittert, så må vel gå ann og bare gå en tur og prate sammen... Jeg må bare finne på noe. Psyken er ikke bra av dette her:(. Jordmortimer er avlyst på ubestemt tid, vi prøver å holde oss hjemme, han jobber lange dager... Og alt blir liksom så mørkt og trist. Hjelper ikke med disse gravid hormonene heller oppi dette her.

Gikk på vekta før dusjen istad.
Da jeg gikk på sprøyter gikk jeg opp fra 76 til 78 denne gangen. Tippa 80, nesten 81, da jeg var overstimulert og veldig dårlig
(Jeg tror ikke jeg var helt ærlig på hvor dårlig jeg var her inne...) Veide 78 første time i januar. Så 79 (vekta tippa 80, men jordmor slo av litt pga frokost og drikke,) på morgenen for en måned siden. For to uker siden tippa den nesten 81 kg her på morgenvekt.
Så til i går kveld. Full av mat og drikke, rett før senga, gikk jeg på og tenkte at nå ser jeg nok 82, 83, rundt der, om ikke mer.
Neida, da lyste vekta 80.0 kg akkurat! :(
Jeg har jo fått beskjed om å ikke gå opp veldig. Men leste at 7-9 kg i andre trimester er bra og sunt. Leser at de fleste har gått opp en del kilo alt. Men hva skjer her da... Jeg går jo nedover jeg. Enda jeg fikk beskjed om at Lykktelita er stor for alderen.
Tjukk og rund ei jente, lik sin mamma og pappa som pappaen bemerka da jeg sa det etter ultralydtimen da han fikk oppsummering.
Så jenta har det bra, heldigvis. Men vet ikke om jeg synes det å gå ned i vekt nå er drømmescenarioet... :sorry:
 
19+1,
Tenkte 18+1, men er jo 19 alt. Hjelpes...:eek:

I går kjøpte jeg to luer til Lykkelita, det var salg, så gikk på en smell. Gleder meg til de kommer i posten.
Det lå ulltøy i posten i går, det var skikkelig fine plagg. De blir fine til vinteren de.

I dag skal jeg bryte mine, og samboers regel. I dag skal jeg treffe ei venninne og gå tur.
Jeg sover knapt om natta nå. Jeg får bare ikke sove. Føler meg innesperra og stressa av det som skjer rundt nå.
Så må bare ut. Men hun har hatt hjemmekontor siden det brøt ut og er nå permittert, så må vel gå ann og bare gå en tur og prate sammen... Jeg må bare finne på noe. Psyken er ikke bra av dette her:(. Jordmortimer er avlyst på ubestemt tid, vi prøver å holde oss hjemme, han jobber lange dager... Og alt blir liksom så mørkt og trist. Hjelper ikke med disse gravid hormonene heller oppi dette her.

Gikk på vekta før dusjen istad.
Da jeg gikk på sprøyter gikk jeg opp fra 76 til 78 denne gangen. Tippa 80, nesten 81, da jeg var overstimulert og veldig dårlig
(Jeg tror ikke jeg var helt ærlig på hvor dårlig jeg var her inne...) Veide 78 første time i januar. Så 79 (vekta tippa 80, men jordmor slo av litt pga frokost og drikke,) på morgenen for en måned siden. For to uker siden tippa den nesten 81 kg her på morgenvekt.
Så til i går kveld. Full av mat og drikke, rett før senga, gikk jeg på og tenkte at nå ser jeg nok 82, 83, rundt der, om ikke mer.
Neida, da lyste vekta 80.0 kg akkurat! :(
Jeg har jo fått beskjed om å ikke gå opp veldig. Men leste at 7-9 kg i andre trimester er bra og sunt. Leser at de fleste har gått opp en del kilo alt. Men hva skjer her da... Jeg går jo nedover jeg. Enda jeg fikk beskjed om at Lykktelita er stor for alderen.
Tjukk og rund ei jente, lik sin mamma og pappa som pappaen bemerka da jeg sa det etter ultralydtimen da han fikk oppsummering.
Så jenta har det bra, heldigvis. Men vet ikke om jeg synes det å gå ned i vekt nå er drømmescenarioet... :sorry:
Jeg gikk opp 12 kg til den dagen jeg skulle føde :bored: no sliter jeg enda med og gå ned de siste 6 kg , og det er så vanskelig i disse dager :bored:
 
Back
Topp