13 + 0 og ny ukesoppdatering!
Termin: 06.08.2018
Kjønn: En liten jente
Neste kontroll: OUL når jeg er 18+3. Legetime 2/2, jordmor først i mars/april.
Vektendring: Fortsatt ned 1-2 kilo.
Kjenner du liv: Var det da.. Jeg har i over en uke trodd det, og tror det egentlig fortsatt. Men så viser det seg at morkaken er foranliggende, så da blir jeg jo usikker. Dog må jeg holde på samme sted som han hadde ultralydapparatet og i følge han ligger da morkaken over det igjen. Så kanskje, kanskje ikke.
Plager: Vondt bekken som ble verre denne uken og fortsatt vondt i arm etter fall, ellers kvalme og generelt bare utslitt. Også fått migrene et par ganger siste tiden.
Symptomer: Større pupper, vondt bekken, kvalm og en del murringer i magen. Sliter med magen også.
Status jobb: 100 prosent sykemeldt.
Kosthold: Samme som forrige uke egentlig. Lite matlyst, grønnsaker og middagsmat frister egentlig minimalt.
Humør: Hormonella haha!
Innkjøp: Kjøpt 2 kjoler og 1 pysj etter ultralyden idag + bestilt uro, helseteppe, bekkenbelte og solbeskyttelse til bilen på Jollyroom og noen småting i råsa fra HM
Tanker om fødselen: Kort oppsummert ønsker jeg minst mulig innblanding, god informasjon fra jordmor, at samboer skal hjelpe meg huske på pustingen, lille inne hos oss hele tiden etter fødsel og mest mulig ro. Opprinnelig ønsker jeg ikke epidural, men åpen om det blir nødvendig eller om jeg føler behovet. Har også lyst til å benytte meg av badekar og akupunktur om mulig!
Andre tanker: Har ikke følt på en ro de siste månedene som idag når lille jenta vår ble erklært (foreløpig) 100 prosent frisk på UL. Veldig deilig å få bekreftet at alle organer fungerer som de skal, at lille har det bra og at det ikke er noen umiddelbare bekymringer