Veien mot drømmenurket med litt hjelp

Ny plan lagt

Da ringte gynekologen meg endelig og vi har lagt en ny plan sammen:

Provera 5 dager (fra 15/4), menstruasjon 5 dager etter det igjen (cirka 24/4). Letrozol (1 tabl) 5 dager fra dag 2-6 så Puregon (50 IE) fra dag 6 til kontroll på dag 10-11 (mest sannsynlig onsdag 4/5 eller dagen etter). Øking av dose ved lav stimulering, ellers gies tidspunkt for Ovitrelle om jeg ikke trenger mer stimulering. Kontroll dag 10-11 pluss eventuelt én uke senere ved behov for lengre stimulering. Blodprøve cirka 7-8 dager etter Ovitrelle. Og jeg kommer til å bruke sånn hjemme-inseminasjons kit (sprøyte det inn selv) da jeg sliter med å holde ting inne og han har hatt litt småangst når han vet jeg har eggløsning da han vet det er veldig, veldig sjeldent.

Kontroll koster 700 hver gang
Puregon 300 IE (6 doser) 1041.50
Ovitrelle 357.30

Så total kostnad blir minst 2100, men mest sannsynlig 4000 eller mer. Godt med en plan, men drittlei. Nå har vi snart prøvd 12 måneder, men kun hatt EL 2 ganger :(

Jeg håper håper håååååååper du får positive svar fremmover nå <3

Bra med en ny plan:) Kan jeg spørre hvorfor dere ikke skal ha ivf med en gang? Du går gjennom det samme jævlig greiene som ivf, medisiner og ventetid. Det som blir annerledes er flere kontroller og uttak/innsett, men når vi kom så langt var det bare deilig å endelig få egg som ble befruktet og satt inn på riktig sted. Mener ikke å kritisere dine eller legens valg, men jeg vet hvor tung denne ventetiden er måned etter måned :( spesielt tungt må det være når dere har håp og så går det ikke allikevel. Klem ❤

Bra med en ny plan:) Kan jeg spørre hvorfor dere ikke skal ha ivf med en gang? Du går gjennom det samme jævlig greiene som ivf, medisiner og ventetid. Det som blir annerledes er flere kontroller og uttak/innsett, men når vi kom så langt var det bare deilig å endelig få egg som ble befruktet og satt inn på riktig sted. Mener ikke å kritisere dine eller legens valg, men jeg vet hvor tung denne ventetiden er måned etter måned :( spesielt tungt må det være når dere har håp og så går det ikke allikevel. Klem ❤

Vi er i gang med IVF :) Bare mangel på antistoffer på røde hunder har gjort at papirene ikke har blitt sendt inn før nå i mai, og så er det ventetid igjen der. Så vi har valgt denne metoden i mellomtiden, i påvente av IVF ;) Blir jo minst 2000-3000 per måned/syklus fremover, men er likevel verdt det. IVF blir jo tidligst jul eller etter nyttår.....

Og fikk tatt litt egenpleie idag ❤️

ImageUploadedByBV Forum1460814263.445437.jpg

Vi er i gang med IVF :) Bare mangel på antistoffer på røde hunder har gjort at papirene ikke har blitt sendt inn før nå i mai, og så er det ventetid igjen der. Så vi har valgt denne metoden i mellomtiden, i påvente av IVF ;) Blir jo minst 2000-3000 per måned/syklus fremover, men er likevel verdt det. IVF blir jo tidligst jul eller etter nyttår.....

Ja, da så :) tenkte at det virket ille å pine seg gjennom så mye når det egentlig ikke er så ulikt ivf. Håper selvfølgelig at det klaffer for dere i ventetiden ❤ dere venter på riksen siden det er så lenge til?

Ja, da så :) tenkte at det virket ille å pine seg gjennom så mye når det egentlig ikke er så ulikt ivf. Håper selvfølgelig at det klaffer for dere i ventetiden ❤ dere venter på riksen siden det er så lenge til?

Må jo prøve noe i ventetiden.. Ille å bare la de månedene gå uten håp ❤️

Porsgrunn. Men siden papirene blir sendt inn i midten av mai er det jo 12 uker + sommerferien så da er vi i september/oktober. Oi? Tenkt feil jeg. Mulig oppstart oktober/november da :)

Må jo prøve noe i ventetiden.. Ille å bare la de månedene gå uten håp ❤️

Porsgrunn. Men siden papirene blir sendt inn i midten av mai er det jo 12 uker + sommerferien så da er vi i september/oktober. Oi? Tenkt feil jeg. Mulig oppstart oktober/november da :)

Da blir det nok oppstart rundt da ja, de er raske der :) skjønner at dere vil prøve det i ventetiden,veldug stor bonus om dere klarer det imens. Krysser fingrene for det ❤

Da blir det nok oppstart rundt da ja, de er raske der :) skjønner at dere vil prøve det i ventetiden,veldug stor bonus om dere klarer det imens. Krysser fingrene for det ❤

Tusen takk ❤️ Er det Porsgrunn du hører til også?

Og gratulerer så mye med spiren :D

3. dagen med provera

..og bare 7 dager til ny syklus, 8 dager til letrozol, 12 dager til sprøyter og 17 dager til kontroll :) Legetime imorgen for å få henvisning til psykolog.

Vektnedgangen denne uken går også etter "planen". Ned 2.5 kilo siden start og 1.5 kilo ned denne uken :D Prosjekt passe-bunad-til-17-mai er i gang ❤️

Tusen takk ❤️ Er det Porsgrunn du hører til også?

Og gratulerer så mye med spiren :D

Ja, vi ble henvist til Porsgrunn men vi var så utålmodige at vi tok et privat forsøk hos fertilitetssenteret i Oslo i ventetiden. Så klaffet før vi trengte å dra til Porsgrunn ❤

Tusen takk for det ❤

Ja, vi ble henvist til Porsgrunn men vi var så utålmodige at vi tok et privat forsøk hos fertilitetssenteret i Oslo i ventetiden. Så klaffet før vi trengte å dra til Porsgrunn ❤

Tusen takk for det ❤

Skjønner godt at dere ikke klarte vente :) Masse lykke til :D

CD 21

Vente vente på mensen

CD 23

..og håper TR kommer imorgen

CD 24...

Og ingen mensen i sikte idag nei. Blir galen når jeg faktisk trenger mensen NÅ for at kabalen med sprøytestart og kontroll skal gå opp.. Helt lukket tapp. Bah :(

Testet også for å utelukke noen mirakler, men ingenting der heller.

ImageUploadedByBV Forum1461523200.344023.jpg

Back
Topp