Veien mot drømmenurket med litt hjelp

2 dager etter uttak

Fortsatt en del smerter, blir nok sengeliggende/sofaliggende i hvertfall ut dagen. Trolig ikke jobb imorgen. Så litt lei :P Og nervøs for hvordan det står til med eggene.. Håper de ringer meg imorgen med status.

Så da blir det pizza levert på døren helt fra favoritten i Sverige (takk mamma!), strikking og TV/serie-maraton :)

2 dager etter uttak

Fortsatt en del smerter, blir nok sengeliggende/sofaliggende i hvertfall ut dagen. Trolig ikke jobb imorgen. Så litt lei :P Og nervøs for hvordan det står til med eggene.. Håper de ringer meg imorgen med status.

Så da blir det pizza levert på døren helt fra favoritten i Sverige (takk mamma!), strikking og TV/serie-maraton :)

Kos deg masse med full avslapping[emoji173]️[emoji173]️ håper smertene gir seg snart og at du får gode nyheter om egga imorra[emoji173]️ klem i fleng[emoji173]️

Måtte det være gode nyheter i morgen! Kos deg masse med favoritt-pizza´n og avslapning resten av helga. :Heartred

2 dager etter uttak
Fortsatt en del smerter, blir nok sengeliggende/sofaliggende i hvertfall ut dagen. Trolig ikke jobb imorgen. Så litt lei :p Og nervøs for hvordan det står til med eggene.. Håper de ringer meg imorgen med status.

Håper på gode nyheter i morgen :Heartred

Planen videre (om FER i oktober, eventuelt nytt ferskforsøk ikke lykkes):

Tenkt mye på hva vi gjør videre etter dette forsøket er helt avsluttet. Håper så klart vi er gravide da (og gjerne med et søsken igjen på frys), men om det ikke er tilfelle så er planen følgende:
  • Ta infeksjonstesten fra IVF serum
  • Begynne med tilskudd av melatonin (?) og Q10 som anbefalt i annen tråd for å øke eggkvaliteten
  • Bruke letrozol videre og jevnlig gå til gynekolog for kontroll, gjerne da sette ovitrelle i tillegg enkelte sykluser
  • Få mannen til å ta ny sædprøve noen måneder etter kuren (om de finner noe), da hans prøver er veldig variable til tider
Tilskuddet er jeg litt gretten på at jeg ikke oppdaget før dette forsøket, men er ingenting jeg kan gjøre med det nå. Skulle vi derimot trenge nytt fersk pga avbrutt forsøk nå så skal det prøves og jeg skal studere litt ang hvordan vi kan forbedre kvaliteten til mannen.

Håper virkelig på gode nyheter ang de tre eggene, på mandag!

Er tanken da å sende prøve til Athen? Håper du slipper det!

Syns du har en god plan for tiden fremover! Greit å holde seg opptatt med litt i ventetiden :)
Krysser fingrene for at det fortsatt er tre egg i full sving i morgen ❤️

2 dager etter uttak
Fortsatt en del smerter, blir nok sengeliggende/sofaliggende i hvertfall ut dagen. Trolig ikke jobb imorgen. Så litt lei :p Og nervøs for hvordan det står til med eggene.. Håper de ringer meg imorgen med status.

Håper du klarer å kose deg litt og at smertene går over snart ❤️ Krysser fingrene for topp status på alle eggene!

Planen videre (om FER i oktober, eventuelt nytt ferskforsøk ikke lykkes):

Tenkt mye på hva vi gjør videre etter dette forsøket er helt avsluttet. Håper så klart vi er gravide da (og gjerne med et søsken igjen på frys), men om det ikke er tilfelle så er planen følgende:
  • Ta infeksjonstesten fra IVF serum
  • Begynne med tilskudd av melatonin (?) og Q10 som anbefalt i annen tråd for å øke eggkvaliteten
  • Bruke letrozol videre og jevnlig gå til gynekolog for kontroll, gjerne da sette ovitrelle i tillegg enkelte sykluser
  • Få mannen til å ta ny sædprøve noen måneder etter kuren (om de finner noe), da hans prøver er veldig variable til tider
Tilskuddet er jeg litt gretten på at jeg ikke oppdaget før dette forsøket, men er ingenting jeg kan gjøre med det nå. Skulle vi derimot trenge nytt fersk pga avbrutt forsøk nå så skal det prøves og jeg skal studere litt ang hvordan vi kan forbedre kvaliteten til mannen.

Så bra at du har planen klar[emoji173]️

Lite tips ifht bedre kvaliteten til mannen.. vi fikk tips av Medicus at han skulle ta omega total og dobbel dose sink+c-vitamin (grønn og hvit boks fra Gevita) over en tre måneders periode! Det bedret min manns svømmere betraktelig[emoji1303][emoji5]

Så var man på legevakten.. Jeg dårlig og mannen skjært i tuppen av fingeren. 2 timers ventetid, yeey.

Så vondt. Føler veldig med deg og krysser fingre!

Mannen her har fått MYE bedre kvalitet etterat han begynte med sink, selen og multivitamin for menn (alt fra iHerb).

Auda... :( Magevondt du har? I såfall er det godt at du får deg en sjekk!!

Auda... :( Magevondt du har? I såfall er det godt at du får deg en sjekk!!

Ja, men heldigvis blitt litt bedre nå. Men ikke fått sjekk av legen ennå. De har tatt urin, CRP og feber.

Ja, men heldigvis blitt litt bedre nå. Men ikke fått sjekk av legen ennå. De har tatt urin, CRP og feber.

Bra de tar det på alvor!
Du kan selv gjøre en del ved å følge med på vekta, men det visste du sikkert :)
God bedring søta ❤️

Bra de tar det på alvor!
Du kan selv gjøre en del ved å følge med på vekta, men det visste du sikkert :)
God bedring søta ❤️

Ingenting i urin, fin CRP og ingen feber. Fikk beskjed om å ta smertestillende og kontakte de/legen imorgen om det ikke er blitt bedre. Så da håper vi det gir seg nå :)

Ingenting i urin, fin CRP og ingen feber. Fikk beskjed om å ta smertestillende og kontakte de/legen imorgen om det ikke er blitt bedre. Så da håper vi det gir seg nå :)

Hvordan er formen din i dag?

Hvordan er formen din i dag?

Litt mindre smerter, men fortsatt veldig ubehagelig. Venter på at Porsgrunn skal ringe meg.. Sykmeldt idag og imorgen så får vi ta det derifra.

Back
Topp