Veien for oktobermiraklet vårt <3

Ååååhh, fantastiske nyheter:) Håper du klarer å få ned skuldrene litt og nyte mirakelet i magen din
 
ja da nærmer vi oss 12 uker..spennende.. 11+3 idag prøvde å finne hjertelyden med doppleren min hjemme..men kunne ikke finne den.. blir litt engstelig..samtidig som jeg vet det er tidlig, sist gang fant jeg den i uke 12 men prøvde heller ikke før..
skal til jordmor om 6 dager til og håper hun finner hjertelyden :)
kjenner jeg begynner smått å glede meg til lille miraklet vårt kommer og det er en gooood følelse <3 samtidig som det er skummelt også for jeg har vært på den andre siden...men nå håper vi at det går bra denne gangen!
formen er bra, ingen symptomer enda...jeg har lagt på meg på magen..lubben..ikke noe hard babymage bare fleskemage enda hehe...så føler meg egentlig bare feit :p men nå har jeg veldig lavt aktivitetsnivå har fått beskjed av jordmor å ikke anstrenge meg kan gå små sene turer..så det gjør det :) og det er godt å komme ut og få noe luft og og faktisk i år nyte at våren er på vei :) veldig stor kontrast fra i fjor der jeg hatet alt...
så det er deilig å faktisk klare å smile litt igjen :)
nå må bare lille miraklet vårt holde ut og bli stor og sterk <3 vi er superklare for å bli kjent med den lille <3
 
12 uker i dag <3
og i dag tok jeg førstemagebilde...bare en fleskemage enda :p men siden rett før jeg ble gravid har jeg lagt på meg nesten 3kg, kommer nok at jeg ikke er så fysisk i aktivitet og har spist godt!
på torsdag er det jordmortime og glede meg til å høre hjertelyden <3
 
da har jeg vært hos jordmor...hun strevde fælt med å finne hjertelyde, men fant den tilslutt..fikk ikke høre den mer enn et par sekunder, for den lille krabaten lå ikke i ro...men har hørt den :) og det var utrolig deilig, så nå vet jeg at det er liv inni der :) og fått roet meg litt..
nå skal vi på påsketur og håper å få en fin tur, så har jeg bestilt ny ultra rett etter påske..blir spennende..er da i uke 14..kanskje hun ser kjønn :p glede meg til å se lille sprelle....
 
Så fantastisk !! Nå går dette bra, det er jeg helt sikker på! Håper du får en strålende påske!!
 
endelig var påsken over! og tid for ultra igjen... påsken har ikke blitt som jeg trodde...frykten og angsten tok meg helt når jeg var sikker på at jeg lakk fostervann...var grusomt....så fikk jeg roet meg litt.. og prøvde å tenke positivt.men har vært redd siden...
men
idag på ultra så lå det en liten knøtt opp ned, med beina i været og sparket...litt av en stilling :) det var så herlig å se på...alt så bra ut, fostervann var det nok av, strørrelsen var etter ukene jeg er, nyrene var fylt. så alt var som det skulle...kunne ikke se kjønn i den stillingen h*n lå i..så må nok vente noen uker til :p
totalt lengde med beina var du ca 12 cm <3
jeg er 14 uker på vei...nå skal vi fortelle nyheten til folket!

5 uker til neste ultra...gleder meg allerede til å se lille miraklet vårt igjen <3
 
Følger med deg i spenning <3 Tenk at du har kommet så langt og at alt går så fint :)
 
Ja da var man inne i den nervepirrende uke 16... der alt begynte å gå galt sist gang med guttene.... jeg har i det siste hatt veldig mye angst og redsel for at noe er galt...mareritt på nettene... når jeg er på do så føler jeg at det presser og babyen vil komme ut... det er skikkelig slitsomt...
har i dag vært hos jordmor og fikk høre en nydelig hjertelyd <3 så alt hørtes bra ut...bra blodtrykk og ingenting på urinen... fikk snakket mye etter masse gråting...tårene bare kom og klarte ikke å stoppe dem...er så redd for at noe skal skje det lille miraklet vårt nå...har ei forståelsefull jordmor så vi avtalte at jeg skulle komme 2 ganger i uken nå de neste to ukene..så ser vi etter det.. kanskje jeg slipper unna de panikkanfallene for de er ikke gøye å ha...og hjelper ikke å ha smerter i magen heller mye rart...hun kjente på magen min og hun kunne kjenne at det var mye luft, så ikke så rart...stress...hormoner...så må prøve mitt beste å roe meg... har roet meg litt ned i dag..så er det jo bare 5 dager til jeg skal til henne neste gang :)
føles godt å ha henne..som tar mer seriøst og prøver sitt beste på å gi meg den oppfølgingen jeg trenger for å være mer trygg...

16+2 i dag <3
 
17 uker i dag :) ferdig med den første værste uken....og alt er bra...var hos jordmor i dag igjen og fikk høre en sterk og god hjertelyd <3 magen vokser som den skal :) målte symfysen denne gangen...kjenner tårene presser på av å tenke på lille babyen min i magen...føles så uvirkelig...kjempet i så mange år.og mistet guttene..skal vi endelig få en skatt med oss hjem... kjenner det kribler i magen...glede...frykt om hverandre.
nå bare håper jeg at ukene går fort...
2 uker i dag til OUL, og etter å ha snakket med jordmor i dag så hadde hun kontaktet sykehuset..så jeg skulle få tettere ultra fremover nå :) hurra!
tilbake til jordmor på fredag igjen....føles godt å komme ofte for da rekker ikke frykten min å ta over og gleden kommer snikende til meg :)
 
Så bra at alt ser bra ut, og så godt du får så god oppfølging!, dette skal gå bra!!!
 
18 uker i dag <3 det øker på ukene...hurra :)
i helgen kjente jeg "4 bobler i meg langt nede" og etter å ha vært hos jordmor i dag så var det nok liv fra babyen jeg kjente.. jeg klarer enda ikke å kjenne forskjell på det og luftbobler :p
gleder meg til å kjenne mer liv *lykke*
hørte en tydelig og klar hjertelyd i dag...som plutselig forsvant ;) den lille er kjempe aktiv inni magen gikk fra venstre til høyre siden ganske kjapt...så jordmor fant den igjen på andre siden...så deilig å vite at alt ser bra ut <3 kjenner gleden kommer snikende mer og mer nå...
en uke til OUL, og gleder meg til å se lille krabaten vår igjen <3
 
Da var OUL ferdig :) og veldig lettet...alt så bra ut og det hun kunne se var alt normalt :) er så glad... og så klarte vi ikke holde oss...så vi venter en liten frøken <3 terminen ble flyttet en dag tilbake, helt topp :)
gleden kommer mer og mer, selv om frykten henger der den og... ser frem til å komme over grensen der jeg mistet guttene sist...
fikk ny time til ny ultra om 5 uker til...ekstra oppfølging, passer helt topp :) prøvde å få et fint 3d bilde av frøkna men hun var sjenert og ville ikke vise ansiktet sitt...så vi prøver igjen neste gang :)
men fikk vanlige ultra bilder..herlig <3
 
Da var OUL ferdig :) og veldig lettet...alt så bra ut og det hun kunne se var alt normalt :) er så glad... og så klarte vi ikke holde oss...så vi venter en liten frøken <3 terminen ble flyttet en dag tilbake, helt topp :)
gleden kommer mer og mer, selv om frykten henger der den og... ser frem til å komme over grensen der jeg mistet guttene sist...
fikk ny time til ny ultra om 5 uker til...ekstra oppfølging, passer helt topp :) prøvde å få et fint 3d bilde av frøkna men hun var sjenert og ville ikke vise ansiktet sitt...så vi prøver igjen neste gang :)
men fikk vanlige ultra bilder..herlig <3
Godt at alt var bra :) Gratulerer med jente <3 Kjempe stas!!!!Godt du fikk en ny ultralyd da, tett oppfølging er viktig når du er bekymret <3
 
<3 20 uker <3 halvveis....
lille jenta vår gir meg tegn hver dag nå at hun er inne i magen min...kjenner bobler et par ganger til dagen...rett over skambeinet... et par ganger boblene har vært så sterke at når jeg har holdt handa på magen så kjente jeg et lite bump på utsiden...det har mannen og klart å kjenne... 2 ganger har det skjedd...fantastisk opplevelse... og nå ser vi bare fram til sparkene blir sterkere og man kan kjenne dem på utsiden hele tiden...
i min skrivende stund nå så kjenner jeg noen små bobler...akkurat hatt frokost...hun var vel fornøyd med det :)
håper det fortsetter å gå bra at lille jenta vår blir i magen i minst 15 uker til...
 
21 <3 uker i dag! og vi blir mer og mer forelsket i det lille miraklet vårt...
tør å la oss gå inn og titte på babyutstyr og babyklær...kjenner tårene presser på..blandet av frykt og glede... men vi tør ikke kjøpe noe riktig enda... utrolig mye fint er det...
nå er det 4 uker til neste ultra...synes tiden kunne gå fortere men skal være sjeleglad når uke 22 er over..håper å slappe litt mer av da...
 
22+3... da var jeg rett rett over grensen der jeg fødte guttene sist...og er lettet..lille frøkna er enda i magen, det har vært utrolig slitsomt psykisk de siste dagene...man vil så gjerne glede seg, men frykten tar over...så kommer sorgen over guttene mine sterkt tilbake...som jeg savner dem...håper de våker godt over sin lillesøster...
idag smiler jeg...våknet og kjente det var ei aktiv lita frøken og som var våken og klar for å turne litt...herlig...lå og så på magen...der kom det to tre skikkelige harde spark og jeg kunne faktisk se det på magen...følge sparket som beveget seg et par cm... lykkelig at jeg tok til tårene...det var så sprøtt å fint samtidig...tror hun virkelig ville si til mamman sin at hun var der, og blir sterkere for hver dag...
jeg tok feil av dato på når neste ultra...så det er nesten 3 uker til...hadde jeg visst det så hadde jeg nok villet ha litt tidligere...men skal til jordmor og hun gir fra seg spark daglig.så roer meg litt :)
Så forelsket i det lille nurket <3 og hun er så hjertelig hjertelig velkommen
 
25+2 i dag...og bekymringen slipper ikke helt taket...nærmere mål for hver dag som går så livredd for å miste henne..
var på sykehuset i går hos lege, fikk snakket litt om oppfølging videre (endelig), skal tilbake om 3 uker igjen, alt sti bra til med jenta vår, så glad for det hun veide i underkant av 800gram nå og var normal i størrelsen, nok av fostervann og livmorhalsen min var lang og lukket..så en lettelse er der jo..men frykten er der..
jeg har jo 3 store faktorer som er risiko for meg, det første er at dette er prøverør, så har jeg leiden mutasjon faktor 5 og forhøyet blodprøve av noe antistioff kardiodiplin ( noe sånt det heter) så har man forhistorien min... så hun er virkelig et mirakel denne jenta... jeg skal skal gå på fragmin sprøyter resten av svangerskapet, så må bare bite en stund til når jeg tar sprøytene i magen..er veldig sår.. så har jeg fått påvist gbs i urinen, så det fikk jeg antibiotika for..
glad for at jeg blir tatt vare på og får oppfølging nå...
men litt skuffet av ultraen, jeg hadde en time der og i går men siden jeg fikk ultra hos legen var det ikke vits å få en gang til samme dag, så vi hadde håpet å se mye av lille snuppa og få et bra bilde..det fikk vi ikke..så litt kjedelig det..men det viktigste er jo at alt så bra ut <3 så håper vi at neste gang vi ser masse og får et bra bilde.. skal da ha dobbel time på sykehuset, først til jordmor og så til lege etterpå.

alt i alt ser alt bra ut pr dags dato <3 så vi håper at de 10 neste + og går bra
 
25+2 i dag...og bekymringen slipper ikke helt taket...nærmere mål for hver dag som går så livredd for å miste henne..
var på sykehuset i går hos lege, fikk snakket litt om oppfølging videre (endelig), skal tilbake om 3 uker igjen, alt sti bra til med jenta vår, så glad for det hun veide i underkant av 800gram nå og var normal i størrelsen, nok av fostervann og livmorhalsen min var lang og lukket..så en lettelse er der jo..men frykten er der..
jeg har jo 3 store faktorer som er risiko for meg, det første er at dette er prøverør, så har jeg leiden mutasjon faktor 5 og forhøyet blodprøve av noe antistioff kardiodiplin ( noe sånt det heter) så har man forhistorien min... så hun er virkelig et mirakel denne jenta... jeg skal skal gå på fragmin sprøyter resten av svangerskapet, så må bare bite en stund til når jeg tar sprøytene i magen..er veldig sår.. så har jeg fått påvist gbs i urinen, så det fikk jeg antibiotika for..
glad for at jeg blir tatt vare på og får oppfølging nå...
men litt skuffet av ultraen, jeg hadde en time der og i går men siden jeg fikk ultra hos legen var det ikke vits å få en gang til samme dag, så vi hadde håpet å se mye av lille snuppa og få et bra bilde..det fikk vi ikke..så litt kjedelig det..men det viktigste er jo at alt så bra ut <3 så håper vi at neste gang vi ser masse og får et bra bilde.. skal da ha dobbel time på sykehuset, først til jordmor og så til lege etterpå.

alt i alt ser alt bra ut pr dags dato <3 så vi håper at de 10 neste + og går bra
Så koselig å lese om den aktive snuppa i magen :) Dette kommer til å gå så bra nå :) Måtte inn å lese om deg skjønner du. God klem fra meg


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp