Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Petite
Ja folk kan ha tatt på det, men bakterier lever ikke så lenge, så smitte messig og slik har ikke det noe å si. Bare tenker litt at er det hysteri å vaske det eller er det rett og slett nødvendig. Littt sliten om dagen så ting må prioriteres etter viktighet[8|]
ORIGINAL: Susa87
jeg har vasket alt bebitøy.. sengetøy.. tepper/helsetepper.. kluter.. smekker.. sprinkelseng beskytter eller hva det heter.. sånn rundt kanten inne i senga.. alt.. men ikke vasket dynene [:)]
ORIGINAL: addi
det er ikke pga bakterier, men pga kemiske stoffer som sitter igjen i tøyet fra produksjonen. Dette er giftstoffer som er ikke bra for kroppen og en nyfødt er jo særlig utsatt. Derfor skal alt nytt babytøy vaskes to ganger, når barnet har blitt størrer holder det med en gang før man bruker tøyet.
Det er anbefalt å bruke et neutralt vaskemiddel fordi vanlig vaskemiddel kan inneholder stoffer som kan virke allergifremkallende. Men det må ikke være dyrt det. Jeg bruke neutralt vaskepulver fra coop, som er veldig bra og koster ikke mye
var det jeg prøvde å si og[;)] velger å høre på mamma som driver et stort vaskeri..[:)] men har ikke vært nøye med at det må være neutral vaskepulver..[8D] men folk får jo gjøre som di vil når det gjelder denne vaskinga[:)]
ORIGINAL: addi
var det jeg prøvde å si og[;)] velger å høre på mamma som driver et stort vaskeri..[:)] men har ikke vært nøye med at det må være neutral vaskepulver..[8D] men folk får jo gjøre som di vil når det gjelder denne vaskinga[:)]
jeg vet en del siden søstra mi har tatt utdanning i tekstilfag og vet masse om disse ting. Man skulle ikke tror at tøyet blir behandlet med så mange giftstoffer, men slik er det.
viktig å vaske bebitøyet ja.. er en del stoffer, ensymer og fargestoff greier i det.. mamma driver et vaskeri.. så har fått høre fåredrag a henne[8D] 2 ganger hvis tøyet er nytt, en gang hvis tøyet er brukt.. blir på samme måte som når du kjøper sengesett til senga di.. det er stivt og full a sånne stoffer som ikke er bra.. man vasker jo alltid nytt sengetøy.. man skal det ihvertfall[:)]