Vasking av flasker og sutter

Verpesyk<3

Disney
Dere som har slutta og koke, hvordan vasker dere flaskene og suttene? Og hvor ofte bytter dere sutt nå som de hiver de rundt alle veier og putter alt mulig rart i munnen?:-p

Micro sterrilisator! Bynnte med flaske forrige uke, kjører sterilisatoren en gang om dagen. Hiver tuttene med en gang i uka ca :)

Skyller flaskene i kaldt vann og har de i oppvaskmaskina, skyller de en gang til i kaldt vann før bruk. Smokk bruker ikke lillemor så :)

Jeg bare vasker smokkene i oppvaskemaskin ved behov. Bytter de ut hvis de går i stykker. :)

Koker enda jeg. Flaskene går i oppvaskmaskin, men smokker og flasketutter kokes. De dagene pappaen gir flaske må jeg som regel pumpe også (er på skolen) så da hiver jeg bare alt i kasserollen.

Vasker flaskene med zalo. Smokkene vasker jeg aldri, bare skyller de hvis hunden har tatt de feks. Kokte ikke engang smokkene før bruk, men det er kanskje å banne i kirka her :o

Vasker flaskene med zalo. Smokkene vasker jeg aldri, bare skyller de hvis hunden har tatt de feks. Kokte ikke engang smokkene før bruk, men det er kanskje å banne i kirka her :o
Hahaha liker at du er så laidback!

Her har jeg nesten ikke kokt flasker, slutta ved 2 mnd.. Smokkene tar jeg i mam boksen i mikro..
Kan man putte de i oppvaskmaskinen?:)

Her har jeg nesten ikke kokt flasker, slutta ved 2 mnd.. Smokkene tar jeg i mam boksen i mikro..
Kan man putte de i oppvaskmaskinen?:)
Jepp, går helt fint det :)

Bør man altså vaske/bytte ut smokkene???

Bør man altså vaske/bytte ut smokkene???

Ness, tror det holder å skylle dem? Det sies jo faktisk at de som bor på søppeldynga har best immunforsvar :o :p
altså, det må jo være opp til hver enkelt, men jeg har aldri vært super nøye på hver minste ting, snuppa er frisk som en fisk enda så :)
Bytte ut smokkene kan være lurt i ny og ne fordi tutten kan løsne og settes fast i halsen, har jeg hørt...

Jeg bruker avent sin dampsterilisator til sutter og plastbestikk. Men flasker, skåler og kopper går i oppvaskmaskinen.

Aldri kokt en eneste tutt. 8 mnd og ALDRI vert syk!! De tåler litt bakterier som at smokker havner i gulvet hjemme etc.
Vi koker, og jenta vår har heller aldri vært syk ;-) Det handler nok mest om tilfeldigheter. Men får de i seg feil bakterier kan de bli virkelig(!) syke, særlig de aller minste, og derfor var vi nøye med koking de første 6 mnd, og koker fremdeles smokkene innimellom.

Vi koker, og jenta vår har heller aldri vært syk ;-) Det handler nok mest om tilfeldigheter. Men får de i seg feil bakterier kan de bli virkelig(!) syke, særlig de aller minste, og derfor var vi nøye med koking de første 6 mnd, og koker fremdeles smokkene innimellom.

Samme her! Og så enig som det kan få blitt!:):)

Back
Topp