Vaske håret

Hvordan klarer dere å vaske håret så sjeldent uten at det blir fett og stygt?
 
Hvordan klarer dere å vaske håret så sjeldent uten at det blir fett og stygt?

Hvis man vasker håret ofte så stimulerer man til økt talgproduksjon, noe som fører til at håret blir raskere fett.

Det er nok også litt individuelt hvor raskt håret blir fett. Huden vår er jo også ulik. I tillegg til at mange i dag har «opparbeidet» økt talgproduksjon, så har nok jobb, trening og hvorvidt man bruker hårprodukter noe å si for hvor raskt håret blir fett/stygt.

Selv vasker jeg håret 1-2 ganger i uka. Det går mellom 3 og 6 dager mellom hver gang. Jeg bruker ingen hårprodukter, så jeg har ikke behov for å fjerne restene etter produktene. Også trener jeg dessverre lite for tiden. Hadde jeg trent ville jeg nok vasket håret oftere.
 
1-2 ganger i uka. Sykemeldt og gravid så orker ikke
 
Hvis man vasker håret ofte så stimulerer man til økt talgproduksjon, noe som fører til at håret blir raskere fett.

Det er nok også litt individuelt hvor raskt håret blir fett. Huden vår er jo også ulik. I tillegg til at mange i dag har «opparbeidet» økt talgproduksjon, så har nok jobb, trening og hvorvidt man bruker hårprodukter noe å si for hvor raskt håret blir fett/stygt.

Selv vasker jeg håret 1-2 ganger i uka. Det går mellom 3 og 6 dager mellom hver gang. Jeg bruker ingen hårprodukter, så jeg har ikke behov for å fjerne restene etter produktene. Også trener jeg dessverre lite for tiden. Hadde jeg trent ville jeg nok vasket håret oftere.

Da jeg trente vasket jeg ikke håret, kun kroppen. Var den som ble svett. :p
 
Det gjelder ikke for alle. Jeg har prøvd og da blir det heelt krise.
Jo det gjelder for alle. Det blir ikke bra igjen på en uke. Det kan ta mnd å gjenopprette de naturlige oljene i håret. Hos meg tok det ca to mnd før håret begynte å bli bedre
 
I know og den brukes flittig men etter 3 dager maks er jo håret så jævlig.
Vel, så la det gå tre dager da og etter noen uker klarer du gjerne fire og vips er du der på 1-2 ganger i uka og sunnere hår. Vel Ikke vips det er ikke helt fort gjort Men det lar seg stort sett gjøre. Avhengig av trening, jeg er i elendig form og tar jeg meg skikkelig ut er håret vått av svette og må vaskes. Min form for trening er svømming og da kreves det jo hårvask bpde før og etter så de ukene jeg gjør det vaskes hpret to ganger tirsdag (svømming som trening føe jobb) of to gamgeri helga (svømmehallen med ungene)
 
Maks en gang i uka. Vasker jeg oftere blir det fett og ekkelt.
 
3 hver dag sånn ca :)
 
Back
Topp