Vaske babyklær

Tanta til samboeren strøk alt! Og da mener jeg alt! Til og med sokkene.. Jeg har enda ikke stryket et klesplagg, men kommer nok til å stryke kjolene når tiden nærmer seg ;) Fant ut at jeg trenger flere kleshengere, så får ikke hengt opp alle en gang.. Trodde jeg hadde kjøpt nok. Kjøpte 16 stk og enda måtte jeg bruke noen som fulgte med klær fra butikken.. Blir Ikea etter lønning, kjøpe resten + strykebrettet (gidder ikke å stryke på noe stoff på bordet mer..)

Hehe..moren til en venninne strøk til og med trusene husker jeg.. :-P

Når begynner dere med dette? :) og hvilket vaskemiddel/skyllemiddel? Er i uke 29 og klør etter å vaske og legge på plass i den nye kommoden :P men det er kanskje litt vel, kremt, tidlig?
Gjør det nå :D jeg anbefaler neutral i pulverform:) mange bruker blenda sensitiv flytende, men her reagerer både mini og jeg på den da den inneholder MI (vært mye snakk om det i media i det siste). Dess mer du får gjort klart nå, dess mindre gjenstår;) plutselig kan mini melde ankomst, du kan få plager som gjør at du ikke orker å gjøre noe osv:) så gjør det nå og kos deg med det :D jeg vasket tøy opp tom. 68 før han kom, og sorterte i kasser, og det er jeg veldig glad for nå i ettertid :)

Haha..ja..men det blir bare første gangen altså. Leita rundt etter strykebrettet mitt.. det stod i kjellerboden..og der har det stått siden vi flyttet i sept i fjor..så mye stryker jeg til vanlig liksom :-P
Hahaha :p så ivrig har aldri jeg vært.. :p fikk faktisk ikke strykejern i hus før i Mai i år.. Og det låner vi bare av mamma. Eneste som strykes er perlebrettene :p

Er det bare jeg som ikke har vaska klærne enda?! :)) Jeg er 33+3. Jeg har også veldig lyst til å begynne å vaske, men jeg har ikke noe sted å gjøre av klærne enda... Først må det ryddes litt plass på rommet til minste storesøster til kommoden som klærne skal være i. Når kommoden står på plass skal den nok fort bli fylt opp med små babyklær igjen! Jeg har to barn fra før og har arvet masse klær fra barna til søsteren min. Så her blir det mye gjenbruk, men greit å få det vasket etter at det har vært lagret i esker og poser! Gleder meg til å fylle opp kommoden og se hva jeg har og hva jeg kan få kjøpe nytt!! :)

Vasker nok og legger oppi kommoden når jeg er 37 uker eller senere. Kjøpte nytt vaskemiddel også igår, änglamark. Så blir nok å bruke det eller neutral. Skyllemiddel unngår jeg, minst mulig kjemikalier tenker jeg.

Når begynner dere med dette? :) og hvilket vaskemiddel/skyllemiddel? Er i uke 29 og klør etter å vaske og legge på plass i den nye kommoden :P men det er kanskje litt vel, kremt, tidlig?
Neutral i pulverform :) og bare til å begynne :) gjør det mens du koser deg med det:)

Jeg har begynt å vaske. Mangler enda litt, men har igrunnen ikke så mye. Vasker med blanda sensitiv. Er ikke lenger enn i uke 29, så er tidlig uten. Men bekkenet er ikke godt så har litt vanskelig med å bøye meg ned til maskinen så tenkte det var greit å begynne mens formen enda var grei!

Jeg er i uke34 (termin i slutten av august) og utsetter vasking av klærne litt til.
Har hatt lyst å vaske det i mange uker men tenker at jeg vil utsette det så lenge som jeg kan for å få det "ferskest" mulig :)
Kommoden er klar, og klærne blir nok vasket i uken som kommer :)

Kommer til å bruke vaskemiddelet som vi bruker selv, omo og comfortskyllemiddel.
Jeg har tidligere reagert på noen vaskeprodukter, men aldri omo og comfort :)

Skal bare handle noen plagg til i str 50 og 56, og da har jeg bare den vasken igjen. Alt annet er vasket nå.
Kan informere om at parfymefri Milo på hjemmestrikkede plagg gjør at hele boligen lukter sau... pjoohsjj som det stinket!! - så måtte vaske det en runde med parfymemilo etterpå, er ikke plagg som skal inntil huden til frøkna allikevel.

Ehm, vasker dere nye babydyner også?
Etter hva jeg har forstått er det ikke nødvendig, holder fint å lufte dynen godt før bruk. Sengetøyet utenpå er jo rent også :) Men det er sikkert ulike meninger om dette også, som alt annet :P

Etter hva jeg har forstått er det ikke nødvendig, holder fint å lufte dynen godt før bruk. Sengetøyet utenpå er jo rent også :) Men det er sikkert ulike meninger om dette også, som alt annet :P
Jeg trodde kanskje ikke det var nødvendig nei, er jo trekk utenpå :) Men blir litt usikker på ting og tang når "alt" skal vaskes :)

Spørs hvor mye dynen lukter :p Kjenner man at den har en intens ny-lukt hadde jeg vasket den :)

Back
Topp