Vaske babyklær

Bruker18tr

Flørter med forumet
Når begynner dere med dette? :) og hvilket vaskemiddel/skyllemiddel? Er i uke 29 og klør etter å vaske og legge på plass i den nye kommoden :P men det er kanskje litt vel, kremt, tidlig?

Jeg klør i fingrene etter å begynne! Men vil vente til rommet er ferdig og kommoder er på plass. Så håper å begynne om to uker. Er 31+3 i dag :) Har tenkt å bruke samme vaskemiddel som vi bruker: neutral.

Min fantastiske mor har vasket alt fortløpende, takk og lov for henne! <3 Er nå 29+4 og har allerede klær til de første tre mnd etter at begge kommende bestemødre har tatt helt av (mannen og jeg har nesten ikke kjøpt noe). Mangler bare å få det på plass i kommoden, har ikke kommet så langt enda ;)

Begynner vel i slutten av juli/august..

Akkurat nå føler jeg at jeg har mer enn nok med å vaske vårt tøy :p :p

Kremt.. Her ligger alt vasket og klart i ny kommode allerede, jeg er i uke 30. Var jo så fristende siden mannen satte opp kommoden. Så her er alt av klær, sengetøy, tepper og kluter ferdig vasket. Jeg bruker blenda sensitive flytende.

Jeg begynte å vaske klær i dag :-) I morgen skal storesøstrene få legge klærne oppi kommoden :-)

Tenker å begynne så fort det kommer finvær hit. Synes det er greit å la klærne tørke ute :) har begynt å bruke blenda sensetive, og er fornøyd med det :)

Har dere klærne i poser da, el legger de bare som vanlig i kommoden? Vil jo at de skal lukte fresht:) Skal handle vaskemiddel uten parfyme , så greier jeg vel ikke å holde meg stort lengre:P blir greit også for å få oversikt over hva man har

Alle klærne er vasket, men skal putte de i vaskemaskina på skyllemodus i slutten av juli/begynnelsen av august siden de har skikkelig skaplukt :p klør etter å få det gjort så jeg kan sortere klærne og plassere de på plass i kommoden :D

Har sortert alle klær i kommoden til mini, og de aller minste 0-3 mnd på mitt rom da det blir enklest å hente skift osv.

I midten av august vasker jeg alle klærne, min mor og svigermor kommer til å være her ofte med meg - så jeg vil få en del hjelp. Blir så koselig å ordne siste finish før lillemor ankommer :) "glederseg"

Jeg venter til rommet til storesøster blir klart. For da kan jeg flytte klærne hennes fra stellebordet til skapet på nye rommet hennes. Så skal lillebror få klærne sine i stellebordet. Men lurte på om jeg skal vaske noen klær og legge klart i fødebagen, sånn tilfelle noe skulle skje tidligere. Er i uke 32 nå og leste på app'en at man skulle begynne å gjøre klart bagen nå. Litt skremmende at det nærmer seg så veldig.

Har vasket de :) Kan ta de i tørketrommelen på refresh om det er nødvendig.

Ferdig! Og deilig å ha det på plass :D Fikk tips om nøytral og omo. Så da brukte jeg omo som vi bruker til vanlig. Om vi merker form for kløe/utslett osv så skal vi bytte.

Kremt.. Her ligger alt vasket og klart i ny kommode allerede, jeg er i uke 30. Var jo så fristende siden mannen satte opp kommoden. Så her er alt av klær, sengetøy, tepper og kluter ferdig vasket. Jeg bruker blenda sensitive flytende.

Bra jeg ikke er aleine om å ha begynt tidlig ;) Uke 31, og det meste er klart på rommet..

Klør i fingrene etter å begynne og hadde i utgangspunktet tenkt å vente til august slik at jeg har noe å gjøre i det som trolig blir verdens lengste måned ;) Tviler på at jeg klarer å vente, da.....:joyful:

Har begynt å vaske, stryke og sortere etter str. Har arvet mye tøy, så trengte å få oversikt. Ny Ikeakommode er montert og klar til bruk for små plagg :)
Er 32+4 i dag :)

E no 29+1 og alt e sortert av de nøytrale klærne, også ligg jenteklær klart i boden om d blir jente... Men ingenting e vaska enda, skal vaske d nøytrale om noen uke...når vi har fått stellebordet/kommoden inn på badet, men aller først skal vi få vaska badet rundt... stresse ingenting enda, sjøl om æ har fått beskjed å holde meg i rimelig nærhet til sykehus for fastlegen e redd for at d blir fortidligfødsel...
Her blir det nøytralt vaskemiddel og skyllemiddel uten parfyme, både storesøster og far har eksem...

Haha..ja..men det blir bare første gangen altså. Leita rundt etter strykebrettet mitt.. det stod i kjellerboden..og der har det stått siden vi flyttet i sept i fjor..så mye stryker jeg til vanlig liksom :-P
Tanta til samboeren strøk alt! Og da mener jeg alt! Til og med sokkene.. Jeg har enda ikke stryket et klesplagg, men kommer nok til å stryke kjolene når tiden nærmer seg ;) Fant ut at jeg trenger flere kleshengere, så får ikke hengt opp alle en gang.. Trodde jeg hadde kjøpt nok. Kjøpte 16 stk og enda måtte jeg bruke noen som fulgte med klær fra butikken.. Blir Ikea etter lønning, kjøpe resten + strykebrettet (gidder ikke å stryke på noe stoff på bordet mer..)

Back
Topp