Vask av babytøy

Jeg har vasket med tøymykner, men bruker altid parfymerfrie.... :) pleier ikke hive klærne til ungene i tørketrommelen,.

bruker alltid tøymykner jeg.. ellers blir jo både klær og håndklær så stive.. :/
blir nok å bruke parfymefri på barne tingene :)

Jeg bruker også tøymykner på klærne. Når sønnen var liten brukte vi kun parfymefritt. Har begynt å eksperimentere litt med parfyme på klærne og ser ut til å gå bra. Men når jeg skal vaske lillemor sine, så blir det nok parfymefritt.

De kommer ikke til å gå i tørketrommelen. Synes ikke de blir såå stive.

Må man egentlig vaske klærne til babyen før bruk? Og må det vaskes på 60° da eller kan man ta et hurtigprogram el på første vasken? Hva kommer dere til å gjøre? :)

Tenkte egentlig det jeg å, bare for å vaske igjennom;) Ser noen skriver seg må vaskes på 60° to ganger:eek: men det kan ikke være nødvendig når tøyet er nytt.
Ser ikke no behov for det jeg i alle fall!

Jeg vasker alltid nye klær før selv jeg bruker de for å fjerne rester etter kjemikalier som er brukt i prosessen for å lage de. Pluss at det er en del støv som samler seg i klærne fra butikk som jeg heller ikke vil ha på meg. :)

Kan jeg vaske alt hvitt sammen nå første runde? Både klær, håndkler og sengetøy? Hadde ikke gjort det til vanlig, men hvis alt skal ha en runde med 40° bare... Blir så usikker med de babyklærne!!:p Vasker ikke nye klær til meg selv, bare håndkler, men føler jeg bør gjøre det nå;)

Kan jeg vaske alt hvitt sammen nå første runde? Både klær, håndkler og sengetøy? Hadde ikke gjort det til vanlig, men hvis alt skal ha en runde med 40° bare... Blir så usikker med de babyklærne!!:p Vasker ikke nye klær til meg selv, bare håndkler, men føler jeg bør gjøre det nå;)
Jeg vasker alt hvitt sammen når det kjøres på samme program :-) vasker til vanlig nye håndklær og nytt sengetøy..

Appen tuller med quote, så da dropper jeg det..

Jeg bruker det ikke :-) blir mykt uansett.. (og mamma sa jeg ikke trengte å bruke det :-P )

Vasker alt på 40. Sorterer lyst (hovedsakelig hvitt), mørkt og ull. Veldig kraftige farger kan jeg vaske for seg selv første gang (vasker ikke knallrødt og gult sammen første gang feks). Neutral vaskemiddel og skyllemiddel. Tromler det som kan tromles, henger opp resten.

Tøymykner gjør så absolutt klærne mykere! Merker det såå godt når jeg setter på en vask uten (når jeg vasker buksene mine eller treningsklær) - da er klærne mye stivere! Bruker neutral sin tøymykner - den er bra for babyhud :)

At dere i det hele tatt vurderer å putte nye, fine små babyklær i tørketrommel??! Det sliter jo såååå mye på klærne! Her har vi KUN handduker, sokker og sengetøy i tørketrommelen.. Og dunprodukter. Og selvsagt en sjelden gang andre klær om vi har mye som skal vaskes på en gang. Men det sliter myye på klærne å putte de i tørketrommelen hver gang de blir vasket.. :/

Klipper dere av unødvendige vaskelapper? :) gjorde det i går på samtlige plagg, synes bare de er i veien!

Kommer til å vaske det på 40 grader med nøytral vaskepulver og tøymykner! :)

Back
Topp