Varsling av UP kontroll

Men svært få av de gjør det, om noen da varsler en vanlig kontroll så kan det føre til at den fulle personen lar bilen stå istedenfor at han får kjørt i fylla dit han skal

Og så neste gang han er rusa kjører han avsted med bilen... Er ikke meldt kontroll dit han skal.

Varsler ikke!
Men gubben får beskjed av jungeltelegrafen her jeg bor når det er kontroller rundt om...ingen av oss som bryter noen regler uansett..
Synes det blir for dumt å varsle...

Nei!! Og jeg syns det er forbanna idiotisk. Unnskyld språket men jeg blir rett og slett provosert til de grader!!

Tenk at fyllekjørere og kriminelle slipper unna fordi folk driver og varsler hverandre!! SKJERPINGS!

Jeg også blir sinnsykt provosert!

Og så neste gang han er rusa kjører han avsted med bilen... Er ikke meldt kontroll dit han skal.
Å ikke er detv sikkert politiet har kontroll heller så da blir han ikke tatt av de heller da..
At en fyllekjører Blir tatt beryr ikke at han lar bilen stå så da vil jeg heller at han ikke kommer ut på veien i det hele tatt fordi noen varsler.
Nå sier jeg meg ferdig for enige blir vi ikke.

Å ikke er detv sikkert politiet har kontroll heller så da blir han ikke tatt av de heller da..
At en fyllekjører Blir tatt beryr ikke at han lar bilen stå så da vil jeg heller at han ikke kommer ut på veien i det hele tatt fordi noen varsler.
Nå sier jeg meg ferdig for enige blir vi ikke.

Blir han tatt så kan han i verste tilfelle få bot, fengsel og inndratt førerkort i opptil 5 år, istedenfor at han kjører rusa neste helg igjen.
Enige blir vi nok ikke, nei. Jeg kommer aldri til å synes det er greit å varsle.

Finnes det slike grupper på Facebook? Så teit. Jeg kan si ifra til gubben eller folk jeg kjenner for alle kan kjøre litt for fort iblant og det er kjipt med bot, men hadde aldri meldt fra offentlig

Blir han tatt så kan han i verste tilfelle få bot, fengsel og inndratt førerkort i opptil 5 år, istedenfor at han kjører rusa neste helg igjen.
Enige blir vi nok ikke, nei. Jeg kommer aldri til å synes det er greit å varsle.
Enig. Kommer heller aldri til å varsle.....
For en stund siden sa jo politiet at de hadde stanset et rusa person i kontroll, og han hadde et BARN i bilen.
....og dette er en av mange grunner til det.

Å mange ganger leser man altså om de som har fått inndratt førerkort både en og to og tre ganger men likevel kjører i fylla.
Som sagt at man mister førerkortet betyr ikke at man lar være å kjøre

Å mange ganger leser man altså om de som har fått inndratt førerkort både en og to og tre ganger men likevel kjører i fylla.

Nei, noen er så dumme at de ikke kan lære, men fordi at noen varsler om kontroller så betyr ikke det at de lar bilen stå. De kjører gjerne en annen vei for å komme dit de skal. Hva er vitsen med kontroller hvis de blir varslet om? Slutte med dem?
Og folk må da få konsekvenser når de gjør noe ulovlig.

Jeg vil da tro at noen også lærer etter de er blitt tatt..

Ja men du havner jo i fengsel. Hvis du ikke kan betale så må du selge bilen eller så gjør de det for deg. Du får ikke forsikring osv. Og aner du hvor dyrt det er å bli tatt for det? Folk blir gjeldsslaver pga dette og inkassobyråer tar bilen din hvis du ikke betaler. Så de blir stoppet til slutt. Men å gi beskjed så de unngår en kontroll gir de bare muligheten til å kjøre lengre. Og med politiets nye system så blir de registrert og politiet og sivil politiet får beskjed på en skjerm i bilen på sekundet om hva salgs person som eier bilen, om forsikringen er betalt og om begavgiften er betalt. Er jo derfor oblatene er borte. Å si ifra sånn er å hjelpe en fyllekjører med å kjøre enda mer. Tenk om den personen tar en annen rute med mindre oversikt og kjører på ett barn der? Bedre å bli tatt å få kjøre forbud på stedet.

Nei, det gjør jeg ikke.

Varsler ikke, da forsvinner jo litt av poenget med kontroller.....

Varsler aldri. Har vel sendt melding til mannen én gang om teknisk kontroll fordi det var ett eller annet med bilen hans, noe småtteri som jeg ikke husker hva var, som han kunne fått en liten bot for. Ikke noe som utgjorde trafikkfare og det skulle fikses samme uke, så det hadde vært sure penger ;-) De som varsler promille- og fartskontroller har jeg lite respekt for.

Det gjør jeg vis det er på hoved veier eller slikt.

Er vel en gammel vane som sitter igjen fra råne tiden :P

Å himla surt når man får bort for man kjører 7km over liksom. Det har jeg opplevd! Jeg holdt på å tisse på meg å var gravid! Så kjørte bittelitt fortere enn fartsgrensa. Ellers aldri fått bot for noe!

Synes litt synd i henne jeg, greit at det var dum ting å gjøre men så mye stygt folk skriver om henne da . Det synes jeg ikke er greit

Back
Topp