Varsling av UP kontroll

Varsler aldri nei. Og jeg skal innrømme at jeg fortjente den bota jeg fikk og, og vil ikke at noen skal varsle meg heller;)

Varsler aldri. Kjører man ulovlig, fortjener man den boten :)

Oftere kontroller er noe jeg hadde satt pris på. I nabolaget jeg bodde i før var det mange barn og en skole like ved. Der var det folk som kjørte i 90 i 40 sone.. for ikke å snakke om uforsvarlig forbikjøringer på motorveier, i tuneller også. Skulle ønske flere ble tatt i kontroll og at det var strengere straffer.

Varsler aldri. De som kjører ulovlig, fortjener å bli tatt :)

Nei, det ville jeg aldri gjort! De som blir tatt i kontroll pga høy fart, promille, telefonbruk osv fortjener det, de har jo tross alt brutt loven og setter andre uskyldige mennesker i fare!

Blir så provosert av de som gjør det!! Ville aldri falt meg inn å varsle om det!!
Gjør man ikke noe ulovlig, har man heller ikke noe å ''frykte'' fra de, så..

Det kunne ikke falt meg inn å varsle på noen som helst måte og jeg provoseres av de som uten betenkning gir beskjed til andre om at det holdes kontroller. At det er tanken på en potensiell bot som må til for at enkelte skal senke farten sier jo ikke så rent lite. Dessuten er det jo en god anledning til å fange opp berusede eller andre uegnede bilister.

Jeg var nær ved å miste mannen min i en påkjørsel i 70-sonen fjor og dersom flere hadde vært klar over hvordan utfallet ved et sammenstøt kan påvirkes selv ved marginale fartsforskjeller hadde de forhåpentligvis forsøkt litt hardere å holde de faktiske grensene. Nå skal det sies at sjåføren i den andre bilen ikke med vitende og vilje holdt stor fart, men sovnet bak rattet. Det er jo derfor ikke et direkte eksempel på hvor galt det kan gå dersom man finner det for godt å kjøre i den farten man selv foretrekker, men vi fikk imidlertid en kraftig oppvekker. Hadde ikke mannen min holdt lav fart grunnet veiarbeid da det skjedde hadde han nært garantert ikke overlevd. Hadde den andre sjåføren holdt noen få kilometer høyere på speedometeret hadde ikke mannen min vært her i dag.

Nei, det er jo ren idioti.

Back
Topp