Varsling av UP kontroll

Idiotkjerring! Varsler selvfølgelig ikke om d. Håper at alle som kjører for fort eller uaktsomt blir tatt!!

Hva mener du? En kontroll kan fange opp folk som fyllekjører selv om det ikke er ment å være en ren promillekontroll?
Men svært få av de gjør det, om noen da varsler en vanlig kontroll så kan det føre til at den fulle personen lar bilen stå istedenfor at han får kjørt i fylla dit han skal

Men svært få av de gjør det, om noen da varsler en vanlig kontroll så kan det føre til at den fulle personen lar bilen stå istedenfor at han får kjørt i fylla dit han skal
Hvordan vet du det?

Ja vedkommende lar kanskje bilen stå den ene dagen... Så er det påan igjen neste dag... Fins folk som har fyllekjørt i mange år uten å bli tatt!! Lurer på hvorfor... Er helt horribelt å tenke på.

Men det er da ikke mange som varsler om promillekontroll.

Det varierer landet over hva de varsler om. Og politiet trenger ikke varsle om promillekontroll for å ta de som kjører i beruset tilstand. Poenget er at hvis det varsles om kontroll, kan alle som kjører i beruset tilstand, kjører med mobil i hånda, uten belte osv ta en annen vei og dermed slippe unna med det.

Hvordan vet du det?

Ja vedkommende lar kanskje bilen stå den ene dagen... Så er det påan igjen neste dag... Fins folk som har fyllekjørt i mange år uten å bli tatt!! Lurer på hvorfor... Er helt horribelt å tenke på.
Hvordan jeg vet det? De tar ikke inn supermange iløpet av en kontroll så det begrenser seg litt hvor mange som blir tatt å Fordi jeg har hørt det fra folk som har kontroller
Vel jeg vet om mange som fyllekjørte gang på gang før kontroller ble varslet også uten å bli tatt.

Varsler absolutt ikke. Er flere forhold enn fart som kan bli oppdaget under en fartskontroll.

Hvordan jeg vet det? De tar ikke inn supermange iløpet av en kontroll så det begrenser seg litt hvor mange som blir tatt å Fordi jeg har hørt det fra folk som har kontroller
Vel jeg vet om mange som fyllekjørte gang på gang før kontroller ble varslet også uten å bli tatt.

Ok. Du har hørt det. Men politiet har større og mindre kontroller. Så antallet varierer veldig. Uansett så spiller det faktisk ingen rolle! En fyllekjører på veien er en for mye... Og en fyllekjører som ikke blir tatt fordi folk varsler kontroller er en fyllekjører for mye på veiene!

Varsler aldri, og de av mine fb-venner som varsler får klar beskjed om hva jeg synes om det! Hver gang jeg passerer en kontroll smiler jeg og hilser til politiet og håper de får tatt så mange idioter som mulig, både de som kjører for fort og/eller i påvirket tilstand og de som har kjøretøy som ikke holder mål.

Dere som varsler innimellom, hva er så jævelig vanskelig med å holde fartsgrensen egentlig? :P Får dere ikke til?

De tar ikke bare de som kjører for fort da men også de som kjører for sakte!

Varsler aldri, ser virkelig ingen grunn for å skulle gjøre det!

Back
Topp