Varsling av UP kontroll

Nei vet du hva!
Eneste gang jeg noen gang har varslet har hvert til tanta mi når de hadde en surburban som gikk som liten lastebil så hver gang det var kontroll for lastebiler måtte de stoppe, litt kjedelig hvis man skal rekke noe på for eksempel for de er ikke yrkessjåfører.

Men å varsle om politikontroller som er der for å få vekk farlige bilister syns jeg er skremmende at noen gjør!

Ja det gjør jeg med ikke utenfor skoler og barnehager. Dvs jeg er medlem av en gruppe å varsle i men har ikke gjort det selv

Så lenge bilistene vil kjøre roligere så ser jeg ikke problemet men som sagt ikke utenfor skole og bhg

Last edited:
Kunne aldri falt meg inn...
Og jeg synes ærlig talt at det blir for dumt å gjøre det også, for trafikkregler er ikke akkurat til pynt.
Dessuten lurer jeg litt på hva slags signal man egentlig sender til ungene? At det er greit å bryte reglene så lenge man ikke blir tatt?

Det må jo være mulig å ta hensyn til ungene som går langs veien til skolen, selv om man velger å kjøre sine egne? Og det må man jo la politiet kontrollere at de som kjører gjør uten at man tipser de som eventuelt ikke gjør det. Jeg kjenner jeg blir litt matt, for det burde jo være ulovlig å varsle på den måten også.

Nei, da blir jo poenget med kontrollen borte. Hender jeg får melding selv om kontroller, men er blitt flink til å holde fartsgrensa uansett:)

Nei, det gjør jeg ikke. De få kontrollene som foretas bør foregå uten at bilistene varsles (av familie og venner) dersom det skal være noe poeng!

Nei!! Og jeg syns det er forbanna idiotisk. Unnskyld språket men jeg blir rett og slett provosert til de grader!!

Tenk at fyllekjørere og kriminelle slipper unna fordi folk driver og varsler hverandre!! SKJERPINGS!

Varsler aldri. Blir folk tatt i kontroll er det deres egen skyld.

Nei. Slutta med det for mange år siden. Hadde en urettferdig fordel og da syntes jeg det ble for dumt. Stefaren min jobber i UP og da ble det for dumt. Synes de skal taes de som kjører så uforsvarlig og spesielt i nærheten av skoler. Var ei som mistet lappen her pga for dårlig sikring av barn i bil. Hu fikk tilsammen for mange prikker i førerkortet. Tenk om noen hadde advart om det? Alle kan gjøre feil og snu barn for tidlig i følge andre, men de som faktisk bryter loven burde taes. De tar jo ikke alle heller. Jeg har aldri blitt stoppet ig pga veien jeg hadde til jobb så kjørte jeg forbi mange kontroller. De bak meg var sikkert glad de måtte ligge bak hu som kjørte i fartsgrensen. Hehe.

Jeg varsler aldri. Skulle ønske de hadde mange flere kontroller. Ser jeg folk varsle på facebook, pleier de å få høre det.

Nei!! Og jeg syns det er forbanna idiotisk. Unnskyld språket men jeg blir rett og slett provosert til de grader!!

Tenk at fyllekjørere og kriminelle slipper unna fordi folk driver og varsler hverandre!! SKJERPINGS!

Helt enig!!!!

Tenker pipa hadde fått en annen lyd om det var et barn som ble påkjørt. Bare fordi en fyllekjører fikk høre om kontrollen, og dermed kjørte en annen vei enn der politiet hadde kontroll.

Helt enig!!!!

Tenker pipa hadde fått en annen lyd om det var et barn som ble påkjørt. Bare fordi en fyllekjører fikk høre om kontrollen, og dermed kjørte en annen vei enn der politiet hadde kontroll.
Men det er da ikke mange som varsler om promillekontroll.

Selvfølgelig ikke. Synes det er helt idiotisk å gjøre det, og blir alltid skikkelig irritert når jeg ser folk på facebook som gjør det.

Jeg jeg bor varsles alle mulige kontroller ganske så ofte, så det er i såfall lokale forskjeller rundt om i landet.

Jeg varsler ikke. Hatt mistet venner grunnet idiotkjøring, så det er et sterkt prinsipp hos meg.

Hva mener du? En kontroll kan fange opp folk som fyllekjører selv om det ikke er ment å være en ren promillekontroll?

Back
Topp