Var moren din hjemmeværende?

Tidlig på 80tallet her og. Mor var hjemmeværende til jeg var 9-10år omtrent. (husker ikke) da begynte jo i deltid jobb. Men har to eldre søsken.

mamma var heimeværande ja. Tenker tilbake på barndommen og mamma var der heile tida, god tid og
alltid tilstede.

hadde en vaskejobb to ettermiddagar i veka (når vi blei såpass store at vi kunne klare nokre timar åleine)
Eg som er eldst hadde deltidsplas si barnehagen

Men søstra mi som kom 3,5 år seinare, har aldri vært i bhg, mamma var da dagmamma for 2 andre barn på samme
alder.

ja mamman min var hjemme værende, jeg er født på slutten av 80-tallet. Når jeg var yngre hata jeg at mamma var hjemme for jeg fikk aldri gå i barnehagen eller på sfo sånn som de andre ungene, men når jeg tenker tilbake på det idag føler jeg at jeg har vært utrolig heldig som har hatt en mamma som har vært hjemme...[:)]

Mamma har vært hjemme så lenge jeg kan huske[:)]
Men nå skal det sies at hun er uføretrygdet også da, og kan aldri
jobbe igjen og har ikke kunnet på mangfoldige år.

Pappa derimot jobber som sjømann og er gjerne vekke 3 mnd om gangen.

Mora mi jobba noen kvelder i uka fra jeg var 6-7 år gammel i perioder. Det har også vært perioder hvor hun har vært hjemme siden hun fikk kreft da jeg var barn. Pappa jobba dagen hos oss.

Mamma var hjemme til jeg var 3, men etter det studerte hun. Pappa har jobbet hele tiden, men mamma og pappa skilte seg når jeg var 2, så jeg har stort sett bodd hos mamma.

Mamma var hjemme til jeg begynte på skolen, søsteren min og jeg gikk i barnepark fra 10-14. Da vi gikk på skolen jobbet hun i skoletiden, så hun var hjemme når vi kom hjem! [:)]
Foreldrene mine drev butikk så da kunne de gjøre det sånn!
Jeg er født i `83!

Mamma jobbet ca 50%. Men bakte ikke brød fordet. Bestemora mi gjorde det, men kokkekunsten i den familien døde med henne [8D]

Mamma ble uføretrygdet når hun var 23år så hun var hjemmeværende mamma ja [:D]

Født tidlig på '80 tallet, mamma jobbet fra jeg var veldig liten.

Begge mine foreldre jobbet også 100%, og ja, vi spiste hjemmebakt brød [:)] Jeg er født i 1988.

Nope.. Mamma var alenemor med 3 jobber.. Så, de gangene jeg fikk hjemmebakt brød, var det bestemor som hadde bakt;)

Mamma var hjemme ja[:)]
Født et år etter deg[8D] mener jeg å huske iallefall[:D]

Ho jobbet vel i grunn halvt om halvt. Hjalp pappa med hans jobb av og til, og så hadde ho en liten vaskejobb på ettermiddagen bare sånn for å komme ut å gjøre noe annet. Men fikk alltid hjemmelaget og god middag, hjemmelaget brød som oftest.

Selv kan jeg i grunn huske ho mest som hjemmeværende!! Er ho sjøl som liksom har snakket om disse jobbene. Og siden jeg som regel var med (før skolen begynte, gikk ikke i barnehage)når ho hjalp pappa på jobb så husker jeg det ikke som at ho var på jobb[;)]

De skilte seg når jeg var 7 år, etter det hadde ho 2 jobber om dagen på det meste. Men hvis pappa var på jobb hadde ho alltid tid til å lage middag til meg og være med meg[:)] (når jeg tenker over dette, skjønner jeg ikke hvordan ho klarte å få alt til å gå så bra)... Gode mammaen[:)][:)]

jeg er født på 70-tallet. Mamma jobbet på dagen, og pappa var hjemme med meg, så studerte han på kveldstid. Da pappa var ferdig å studere var mamma hjemme for da hadde jeg fått småsøsken, og så var mamma hjemme til minstemann var rundt fem år (da var jeg fjorten sånn ca)

Nei, min far var hjemme med meg.

Ja, i noen år i alle fall. Hun jobbet på kveldene da jeg var 4-5 år kanskje, så gikk hun over til dagtid når jeg begynte på skolen. Og hjemme hadde vi hjemmebakt brød ja. [:D] Men det hadde vi selv om hun jobbet da. [:)]

begge jobbet 100%. mamma sa det var så dårlig hvordan de hadde det med permisjon, for der måtte hun tilbake til jobb etter 3-4 uker etter fødselen. vi ble alltid passet på av babysittere.

Back
Topp