Vanskelige foreldre

ORIGINAL: Kvernsmil

Som barn av en psykopat blir en ikke trodd, det er det som er problemet.
Instanser som psykolog og lege hører på den syke, for den framstår som frisk og resurssterk.
Nå må du gi deg å innbille deg at dette skjer med deg. Vi tror ikke på deg, faren din har vært her og han har forklart hvordan det hele henger sammen. Vi kan ikke tilby deg noe hjelp, annet en innleggelse på psykiatrisk avdeling, du må da skjønne at det er din psyke det er noe galt med, ikke faren din sin.
En psykopat rundlurer sine omgivelser.

Fks: Bank: Vi søkte om huslån, det hadde vi nesten, da far snakket med banksjeften om min udyktighet som betaler, fikk vi det ikke.
Eiendom: Vi fikk ikke den tomta vi ville ha, da far snakket med grunneier om at jeg var psykisk syk og en belastning for nærmiljøet.
Jobb: Jeg har nesten fått og mistet en hel masse jobber, etter at far har vært å snakket noen løgner om meg til arbeidsgiver.

Jeg har en mann som elsker og støtter meg, og uten det hadde jeg gått under for lenge lenge siden.

Det et psykopatoffer trenger er å bli trodd, men når psykopaten har spredd løgner om din upålitelighet til hele sammfunnet, er det ikke lett å bli trodd.

Men hvordan vet din far at du søker jobber der og der f.eks, søker om lån osv? Forteller du ham det? 

Virker som du er ganske klar over hvordan situasjonen er, så hvorfor ikke bare kutt kontakten? [:)] Sikkert ikke så enkelt, men du er jo fullt klar over hvordan de er og hva det gjør med deg.

Hva sier mannen din? 

ORIGINAL: NinaTherese

Som barn av en psykopat blir en ikke trodd, det er det som er problemet.
Instanser som psykolog og lege hører på den syke, for den framstår som frisk og resurssterk.
Nå må du gi deg å innbille deg at dette skjer med deg. Vi tror ikke på deg, faren din har vært her og han har forklart hvordan det hele henger sammen. Vi kan ikke tilby deg noe hjelp, annet en innleggelse på psykiatrisk avdeling, du må da skjønne at det er din psyke det er noe galt med, ikke faren din sin.
En psykopat rundlurer sine omgivelser.

Fks: Bank: Vi søkte om huslån, det hadde vi nesten, da far snakket med banksjeften om min udyktighet som betaler, fikk vi det ikke.
Eiendom: Vi fikk ikke den tomta vi ville ha, da far snakket med grunneier om at jeg var psykisk syk og en belastning for nærmiljøet.
Jobb: Jeg har nesten fått og mistet en hel masse jobber, etter at far har vært å snakket noen løgner om meg til arbeidsgiver.

Jeg har en mann som elsker og støtter meg, og uten det hadde jeg gått under for lenge lenge siden.

Det et psykopatoffer trenger er å bli trodd, men når psykopaten har spredd løgner om din upålitelighet til hele sammfunnet, er det ikke lett å bli trodd.

Men hvordan vet din far at du søker jobber der og der f.eks, søker om lån osv? Forteller du ham det? 

Virker som du er ganske klar over hvordan situasjonen er, så hvorfor ikke bare kutt kontakten? [:)] Sikkert ikke så enkelt, men du er jo fullt klar over hvordan de er og hva det gjør med deg.

Hva sier mannen din? 
Forteller han ikke noe som helst, men han har snakket med alle potensielle arbeidsgivere (han vet jo utdanningen min) og sikkert sagt, at om hun søker jobb, ikke ansett henne osv.
Han vet hvilken bank jeg har, og kjenner banksjefen.

Han kjenner alle og jeg er svartmalt i bygden her.

Flytte ? En er på en måte bundet her også, har bodd her hele livet.

Mannen min sier vi får ta en dag om gangen, og prøve å ikke la det prege oss.

Men han hev ut svigers da, den gangen de slo meg nå sist, og det var deilig at han beskytter meg [:)]

Skjønner du har hatt en grusom oppvekst, og ønsker deg alt godt.

MEN, må få lov til å spørre om hvorfor i all verden kjøpte du hus i nærheten av noen du mener ødelegger livet ditt, og er psykopater???

Da burde dere vel heller tenkt at dere fikk komme dere vekk fra denne bygda. Hadde betydd fint lite for meg at jeg var stedbunden fordi jeg hadde vokst opp der...

blir helt målløs....
men det må da finnest noen uttafor bygda\nær miljøet deres som kan hjelpe deg.
tror det ofentlige,eller et støtte apparat må inn for og hjelpe til med denne situvasjonen....
skjønner at det ikkje er lett og flytte,men det bør vurderest.
lykke til!!

ORIGINAL: sommerfrø

ORIGINAL: Bymusa

Hva vil du egentlig frem til? Finner ikke noe spørsmål i innlegget ditt... Bare masse usammenhengende sutring, fra en som ikke helt har vokst opp enda....

Sorry meg, men er du helt idiot??[:@] Du kan ikke ha mye forståelse for mennesker som i alle år har blitt psykisk tråkket ned i gjørma!! les noen bøker eller fakta om dette. Ble helt sjokka jeg nå...

Huff ja, jeg kan ikke engang forestille meg hvor grusomt det må være for TS å lese et slikt innlegg. [&o]

TS, jeg håper inderlig at det finnes en instans som kan hjelpe deg, som kan hjelpe deg å slippe unna det "taket" foreldrene dine har på deg.
Foreldre skal oppdra sine barn til å bli selvstendige og sterke mennesker, som en dag skal stå på egne ben. Ikke bare har du blitt sviktet på det planet, men også så til de grader nedverdiget i flere år. Det er ikke rart du vegrer å løsrive deg, når du har blitt nedbrutt slik over mange år.
Du har all min medfølelse, jeg skulle ønske mannen din kanskje kunne kontakte en instans som kunne hjelpe. La ham fortelle om situasjonen.

Nå har ikke jeg lest gjennom hele tråden, men jeg tror jaggu meg jeg hadde fått nok, og slått tilbake!!!
Tror også jeg ville anmeldt dem for trakasering og krevd besøksforbud.
Fatter ikke at DU gidder å dra til dem på besøk når du veit åssen ståa er???
Makan til oppførsel av 70 åringer...

Jises..

Er usikker på om jeg vil flytte.

Unnskyld med, hvis du er USIKKER på å flytte når folk behandler deg på den måten, da det ligger det faktisk litt hos deg også....

Jeg skjønner at det ikke kan være lett, MEN jeg tror du og mannen (og barna hvis dere har det) haddet hatt det MYYYE bedre LANGT vekke derfra!!!!!
Du virker jo ikke akkurat dritgira på å få en slutt på detta når du ikke engang veit om du vil flytte derfra.. Hva tror du vil skje om dere fortsetter å bo der?? blir hvertfall mest sannsynlig ikke noe bedre.....

er jeg den eneste som ser et mønster her, eller er det en grunn til at en haug av innlegg er slettet?

ORIGINAL: Bymusa

ORIGINAL: Dollface

er jeg den eneste som ser et mønster her, eller er det en grunn til at en haug av innlegg er slettet?

Nei du er ikke den eneste....

I can hear your horse whisper..
*nynner*

Veit ikke om jeg vil flytte

ombestemt deg siden i dag formiddag? [8|]

Hold deg unna foreldrene dine du. De har virkelig bestemt seg for at du er syndebukken uansett hva det er. Hverken du eller din familie har godt av disse menneskene.  Å reise på besøk eller la de komme til dere er bortkastet tid.

Vet det kan være vanskelig når det er ens egne foreldre, men ingen har tjent på noen omgang med slike folk.

Nei men det er en vanskelig og kostbar avgjørelse.

ja ok...
da er det jo bare å ta på seg hjelm og polstret tøy da, neste gang dere skal på søndagskaffe...

Send de på galmehjem der de hører hjemme! [:-]
hvertfall når de oppfører seg så sykt, hallo.. at det er mulig, vi lever ikke på 40 tallet lengeer![:'(]

ORIGINAL: Lissyjane

Jeg er litt overrasket over at noen faktisk hadde slått tilbake. Det var sånn som jeg gjorde når jeg var tenåring. Men hun er 37 år og foreldrene er over 70[8|] Jeg hadde hevet meg over det. Jeg hadde ikke tatt kontakt,ikke svart på tiltale og ikke møtt dem om de ba om det. Det høres ut som om de har ødelagt barndommen din og bare fortsatt med det. Å slå tilbake ville ha satt deg ned på deres nivå og ikke vært særlig voksent. Det høres nesten ut som de er litt demente begge to (vanlig å bli aggresiv) Men jeg ser jo at du skriver at dette er noe du har vokst opp med stakkars[&o] Hold deg unna dem selv om det er vanskelig[&o]

bra sagt!

ORIGINAL: snusmumrik

ORIGINAL: Zera

Er enkelt å sitte her å skrive at hu skal bryte all kontakt, komme seg bort fra de, hu er 37år osv..
Men er jo litt anna for hu som har levd oppi det der i 37 år... Både psykisk og fysisk mishandlet!!

Altså, er enig med dere, men forstår det ikke er lett for hu...

Sign... Er også veldig lett for andre å si at de aldri ville funnet seg i å bli behandlet slik... Er sikkert ikke bare bare når det har vært sånn hele livet...

sign. da vet man ikke myeom hjernevasking!

det er så utrolig mange som skriver at det bare er å flytte osv, men for en som har levd med psykopater hele sin oppvekst er det ikke nødvendigvis så enkelt. i tillegg regner jeg med hun har et nettverk utenom foreldrene også, og det å starte livet på et nytt sted, uten nettverk, kan virke veldig skremmende. særlig for noen som har blitt psykisk misbrukt.
og å kalle dette sutring er helt utrolig! hvordan går det an å slenge ut så slarvete kommentarer til noen som egentlig er ganske ødelagte, deppa og lei seg??

Back
Topp