NinaTherese
Elsker forumet
ORIGINAL: Kvernsmil
Som barn av en psykopat blir en ikke trodd, det er det som er problemet.
Instanser som psykolog og lege hører på den syke, for den framstår som frisk og resurssterk.
Nå må du gi deg å innbille deg at dette skjer med deg. Vi tror ikke på deg, faren din har vært her og han har forklart hvordan det hele henger sammen. Vi kan ikke tilby deg noe hjelp, annet en innleggelse på psykiatrisk avdeling, du må da skjønne at det er din psyke det er noe galt med, ikke faren din sin.
En psykopat rundlurer sine omgivelser.
Fks: Bank: Vi søkte om huslån, det hadde vi nesten, da far snakket med banksjeften om min udyktighet som betaler, fikk vi det ikke.
Eiendom: Vi fikk ikke den tomta vi ville ha, da far snakket med grunneier om at jeg var psykisk syk og en belastning for nærmiljøet.
Jobb: Jeg har nesten fått og mistet en hel masse jobber, etter at far har vært å snakket noen løgner om meg til arbeidsgiver.
Jeg har en mann som elsker og støtter meg, og uten det hadde jeg gått under for lenge lenge siden.
Det et psykopatoffer trenger er å bli trodd, men når psykopaten har spredd løgner om din upålitelighet til hele sammfunnet, er det ikke lett å bli trodd.
Men hvordan vet din far at du søker jobber der og der f.eks, søker om lån osv? Forteller du ham det?
Virker som du er ganske klar over hvordan situasjonen er, så hvorfor ikke bare kutt kontakten? [:)] Sikkert ikke så enkelt, men du er jo fullt klar over hvordan de er og hva det gjør med deg.
Hva sier mannen din?