Vallergan til baby!

Malenemamma

Glad i forumet
Noen fler som har opplevd at ikke en gang dèt fungerer for å få baby til å sove?
Snuppa stritter fremdeles i mot søvnen[:(]

http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=17065076 (les her før dere kommer med kritikk)

Hun er 2 mnd! [:-] Hun er en normal baby! Har du undersøkt om det er andre faktorer som gjør at hun ikke sover? Vi hadde det også sånn lenge med Knøtta, men hadde aldri falt meg inn å medisinere henne..Det går i perioder og selv om det er jævlig mens det står på, så kan det faktisk være sånn uten at det er noe galt med ungen.

synes man ikkje ska gi d t babya!
har sjøl store søvnproblema her m mi minste fra fødsel å ennu
sett heller inne hos ungen i 5tima på natta enn å pytte i ungen medikamenta

ORIGINAL: Sicily

Hun er 2 mnd! [:-] Hun er en normal baby! Har du undersøkt om det er andre faktorer som gjør at hun ikke sover? Vi hadde det også sånn lenge med Knøtta, men hadde aldri falt meg inn å medisinere henne..Det går i perioder og selv om det er jævlig mens det står på, så kan det faktisk være sånn uten at det er noe galt med ungen.

må rette på dæ [;)] se på tickern ho e 9mnd
men ellers e æ enig m dæ

ORIGINAL: nemi.marselia

men ellers e æ enig m dæ

Æ så bare det sto 2 months, ikkje 2 months til ho blir ett år.. [8D] Men uansett. Ho kan jo fortsatt være helt normal. Nån babya e bare sånn. Det må ikkje være nåkka galt, og da må man jo bare prøve å snu døgnet på dem i det minste... Ikkje pøse i dem medisina. Har brukt Vallergan sjøl da æ va tenåring og det va grusomt.. Man får jo skikkelig hangover og blir aldri uthvilt med dem heller, så det kan i mine øya bare gjøre ondt ti gang verre.. [&:]

Neeeineinei!!! Hun er 9 og en halv mnd, hun sover max 6-7 timer i døgnet! Og vi har prøvd alt... Vi har hatt det sånn i 3 mndr nå!

men ellers e æ enig m dæ

Æ så bare det sto 2 months, ikkje 2 months til ho blir ett år.. [8D] Men uansett. Ho kan jo fortsatt være helt normal. Nån babya e bare sånn. Det må ikkje være nåkka galt, og da må man jo bare prøve å snu døgnet på dem i det minste... Ikkje pøse i dem medisina. Har brukt Vallergan sjøl da æ va tenåring og det va grusomt.. Man får jo skikkelig hangover og blir aldri uthvilt med dem heller, så det kan i mine øya bare gjøre ondt ti gang verre.. [&:]
Uff, er det sant? Det er med tungt hjerte jeg gir medisiner til min datter, men vi har vært med kiropraktor, osteopat, fysioterapi, manuellterapeut, lege og HS... Men ingen finner noe galt, og vi har virkelig prøvd alt!
Legen foreslå vallergan, og jeg forhørte meg med de over før jeg valgte å gi det til datteren min, men ikke en gang dét hjelper!
Jeg var forberedt på våkenetter, men når jeg ikke får sove på dagen en gang kan man bli rimelig utslitt, både foreldre og barn! Men hva skal jeg gjøre for å snu døgnet, som jeg ikke tidligere har prøvd?[:(]

synes man ikkje ska gi d t babya!
har sjøl store søvnproblema her m mi minste fra fødsel å ennu
sett heller inne hos ungen i 5tima på natta enn å pytte i ungen medikamenta
Jeg sitter her med henne om natta, det er da ikke sånn at jeg tror medisiner er den lette utveien!

Ammer du?

Hadde aldri gitt det te ein så liden onge.

ORIGINAL: Cecilieee

Hei! Jeg bare lurer på om dere har prøvd Melatonin? Det er et hormon kroppen produserer naturlig for at vi skal sove, og blir ofte brukt mot jet-lag av folk som reiser mye. Vi bruker det til datteren vår som er 11 måneder. Riktignok fungerer det ikke optimalt på henne (som du kanskje skjønner er hun våken nå[;)]), men det kan jo være verdt å prøve istedenfor Vallergan.

hmmm.. eg får ikkje lov å ta melatonin nå når eg e gravide, tror ikkje det sga gjes te småbarn heller.

ORIGINAL: løve78

Ammer du?
Ja, ammer om morgnen, etter hvert måltid og flerganger på natten!
Har prøvd å trappe ned, men d funker kun på dagen, da gir jeg vann mellom måltidene!

ORIGINAL: Niiiitah87

Hvorfor det?[&:]
Det er en kort kur datteren min får, med svært små doser...

ORIGINAL: Malenemamma

Hvorfor det?[&:]
Det er en kort kur datteren min får, med svært små doser...

Såvidt eg vett så e det avhengighetsskapandes.

ORIGINAL: Malenemamma

ORIGINAL: løve78

Ammer du?
Ja, ammer om morgnen, etter hvert måltid og flerganger på natten!
Har prøvd å trappe ned, men d funker kun på dagen, da gir jeg vann mellom måltidene!

Grunnen til jeg spurte er fordi jeg sleit veldig med søvnen til Thia mens jeg ammet, hun ville spise heeele tiden så sov ALDRI! Holdt på fram til hun var 1 år og 3 dager...etter det har hun sovet. Spiser hun godt med fast føde ellers? Virker ikke som hun reagerer på noe?

Hei! Jeg bare lurer på om dere har prøvd Melatonin? Det er et hormon kroppen produserer naturlig for at vi skal sove, og blir ofte brukt mot jet-lag av folk som reiser mye. Vi bruker det til datteren vår som er 11 måneder. Riktignok fungerer det ikke optimalt på henne (som du kanskje skjønner er hun våken nå[;)]), men det kan jo være verdt å prøve istedenfor Vallergan.

hmmm.. eg får ikkje lov å ta melatonin nå når eg e gravide, tror ikkje det sga gjes te småbarn heller.

Neida, på flasken står det at det bare skal gis til voksne og at folk med epilepsi ikke kan bruke det. Datteren min er 11 måneder og har epilepsi[;)] Legene på Rikshospitalet sa at det brukes veldig ofte til barn, og at de aldri har hatt noen problemer med det. Produsentene bare helgarderer seg.

Melatonin er noe kroppen produserer selv, og er ikke avhengighetsskapende, jeg vil derfor påstå at det er et bedre alternativ enn Vallergan.

Eg vett godt ka det e, har brukt det sjøl[:)]
Grunnen te at eg ikkje kan ta det når eg e gravide og når eg amme, e fordi det ikkje e gjort nok forskning på langtidseffektene av det.
Va snakk om at det kan føra te mindre fruktbarhet hos kvinner, hormonforstyrrelser og at folk som tar det oftere får depresjoner..
Mer enn det vett eg ikkje.

Men eg e enige i at vallergan e ett bedre alternativ enn melatonin for det om[;)]

Men eg e enige i at melatonin e ett bedre alternativ enn vallergan for det om[;)]

Back
Topp