Valg av vogn

Vi har Emmaljunga Super Nitro. Den er veldig lik city crossen, men har svingbare hjul foran. Elsker den, skal definitivt ha den til neste barn! Smal vogn som er superenkel å manøvrere.

Har hatt begge. Hadde emmaljunga til første. Var veldig fornøyd, men den var veldig stor og tung til typisk shoppingturer, ferie og i folkemengder. Derfor byttet vi inn i tfk når Minsta kom. Da fikk vi en vogn som kunne brukes til akkurat det samme, bare bedre. Men firhjuling er bedre i skogsterreng.

Hadde valgt tfk igjen.

Hadde en mondial duo combi til de to første. Veldig god vogn, men dro veldig mot høyre. Men mulig det bare er vår, men har hørt det av andre og.

Denne gang har vi kjøpt en britax/ brio go next

Vi hadde Tfk som sportsvogn sist, og kjøpte den denne gangen også, med bilstol og multi x bagen. Gleder meg til å bruke den denne gangen også!Nydelig vogn å trille! Den er stødig, blir liten sammenlagt og selv om vi brukte den mye , var det mye vogn igjen da vi solgte den.

Har emmaljunga edge. Jeg bytta inn brio smile for å få den. Liker den best. Jeg selv føler at man må ha skinn for at de skal bli pene vogner. Har også understellet med 4 16" hjul. Da ble den skikkelig stilig. Men ei jeg kjenner valgte tfk pga høyden. Er mannen/ samboeren nærmere 2 meter så er det nok greit med tfk. Mannen min på 189 cm kan akkurat gå med emmaljunga vogna.

V hadde mountain buggy, tfk har fo rmange glidelåser til at jeg synes dener fin. Emmaljunga hadde je gikek valgt.

Vi gikk rett på tfk og har ikke angret en dag! Vi har (stor)hund og får plass til vognen ved siden av hundeburet som tar opp ca 70% av bagasjeplassen. Vogna er god å trille, bagen er nett å ta med inn (reiseseng når vesla var liten), og bagen er faktisk av de lengste også. Men er man litt romantisk anlagt så ser jeg jo at det er en heller røff vogn utseendemessig. Men jeg digger å ha skivebrems :-P

Ja jeg har liksom litt lyst på skivebrems jeg å!! Også liker jeg å ha en sportslig vogn! Men er så glad i Emmaljunga av en grunn... Derfor det er så vanskelig samboeren min får se på dem og si hvilken han mener, han er nok litt flinkere på beslutninger

Hvilken vogn er det som er god? Har sett på tfk joggster og Emmaljunga.. De er to helt forskjellige, men begge kan jo brukes i litt terreng? Tfk er kanskje bedre der, men synes emmaljunga er veldig smart, man kan blant annet ha håndtaket begge veier...

Vil gjerne høre om noen har erfaringer med disse, evt. andre gode vogner?

Jeg har emmaljunga city cross og elsker den :) Trenger en som kan snus begge veier, og liker ikke 3 hjul. ville ha en lett vogn, som var god på alle underlag :) det fikk vi med city cross. :) bruker bæresele hvis det er utilgjengelig med vogn ;)

Ang plass i bil så kommer det mye an på hvordan man pakker. Vi har passat stasjonsvogn og her om dagen pakka jeg vår simo kombivogn inni den sammen med 3 voksendyner, ei babydyne, en voksipose, inne og uteklær til meg og tre barn for 5 dager, ei babyjogger city mini-vogn, to par barneski og en del småtteri..alt dette i bagasjerommet! Det var knapt et ledig lufthull noe sted, men det ble plass! Så det går an :)

Min erfaring med vogn er at om man velger en type stor firhjuling, så trenger man ei trille ved siden av til korte turer hvor man kan feste bilstol på i starten og sånn og som tar liten plass slik at man slipper å slite seg ut på pakking og løfting av diger vogn. Med en tfk så har du alt dette i en vogn, men du får ikke den samme lunheten i en tfk som du gjør i de store 4-hjulingene. Synes jeg. Har hatt både emmaljunga, tfk og simo. Har i tillegg city mini som nevnt, den ligger fast i bilen og så triller vi turer/sover i simovogna

Ang plass i bil så kommer det mye an på hvordan man pakker. Vi har passat stasjonsvogn og her om dagen pakka jeg vår simo kombivogn inni den sammen med 3 voksendyner, ei babydyne, en voksipose, inne og uteklær til meg og tre barn for 5 dager, ei babyjogger city mini-vogn, to par barneski og en del småtteri..alt dette i bagasjerommet! Det var knapt et ledig lufthull noe sted, men det ble plass! Så det går an :)

Min erfaring med vogn er at om man velger en type stor firhjuling, så trenger man ei trille ved siden av til korte turer hvor man kan feste bilstol på i starten og sånn og som tar liten plass slik at man slipper å slite seg ut på pakking og løfting av diger vogn. Med en tfk så har du alt dette i en vogn, men du får ikke den samme lunheten i en tfk som du gjør i de store 4-hjulingene. Synes jeg. Har hatt både emmaljunga, tfk og simo. Har i tillegg city mini som nevnt, den ligger fast i bilen og så triller vi turer/sover i simovogna

Bra sagt:) hadde egentlig lyst på tfk fra starten av!! Men kom plutselig inn på tanken om Emmaljunga.. Vil jo ha en lett, sportslig vogn, og en vogn som gjør at man ikke trenger flere typer ettersom hva man skal gjøre!!

Emmaljunga er min soleklare favoritt. Har edge duo. Solide vogner med god plass er min erfaring :)

Jeg har Emmaljunga og er veldig fornøyd. Fire hjul, ingen svingbare. Føler heller ikke jeg trenger svingbare, og synes det virker veldig stress på vinteren. Så flere som gikk og dyttet på vognen istedenfor å trille den i vinter, både pga hjulene og at vognen var lett. Jeg er liten (157), men synes absolutt ikke vognen er for stor eller tung. Bagdelen har god plass, så du trenger ikke bytte til sportsdel med det første, som jeg vet flere med tfk har måttet gjøre (noe de jeg kjenner med den vognen synes er kjipt, i og med at du har ungen vendt fra deg). Gutten her er snart 8 måneder og jeg har aldri hatt behov for en ekstra vogn som er mindre når jeg har vært ute på tur :)

Vi lurte på Simo eller Brio, og endte opp med Brio Happy Duo. Er veldig fornøyde med den, og den er akkurat gjort klar til at barn nr to skal bruke den :)

Det har vi også, har Emmaljunga Super Nitro til daglig, og en City Mini gt liggende i bilen. Det ble beste løsning for oss og har fungert veldig fint :)

Har tfk og emmaljynga city cross....syns emmaljynga sin er best når di er små og ligger i bagen ,fordi tfk bagen humper og rister så massse.

Back
Topp