Valg av vogn

Gullskatten<3

Glad i forumet
Marshmallows2021
Hvilken vogn er det som er god? Har sett på tfk joggster og Emmaljunga.. De er to helt forskjellige, men begge kan jo brukes i litt terreng? Tfk er kanskje bedre der, men synes emmaljunga er veldig smart, man kan blant annet ha håndtaket begge veier...

Vil gjerne høre om noen har erfaringer med disse, evt. andre gode vogner?

Hadde valgt TFK.
Solgte ak City Crossen vår til fordel for en TFK.

....og så synns jeg Emmaljunga er gørr stygge også.. :-)
Haha! Så godt å høre! Synes ikke jeg hører annet enn at Emaljunga er SÅ pen, eneste jeg liker osv. .. Jeg har ikke så mye imot Emaljunga-vognene annet enn at de er sykt store og tar opp all plassen bilen. Skikkelig stress å pakke bilen om man skal bort en langhelg, for etter at vogn med bag er på plass i stasjonsvognen (og det må være minst en stasjonsvogn) er det ikke plass til mer enn babysetet og foreldrene. :-P

Haha! Så godt å høre! Synes ikke jeg hører annet enn at Emaljunga er SÅ pen, eneste jeg liker osv. .. Jeg har ikke så mye imot Emaljunga-vognene annet enn at de er sykt store og tar opp all plassen bilen. Skikkelig stress å pakke bilen om man skal bort en langhelg, for etter at vogn med bag er på plass i stasjonsvognen (og det må være minst en stasjonsvogn) er det ikke plass til mer enn babysetet og foreldrene. :-P

Hear hear !
Vi har en Ford Galaxy og får liten plass i bagasjerommet (!) med City cross inni, og det er jo en av di minste Emmaljungaene.

...vi har hatt Edgen og Nitro twin og City Jet også, like stygge i designet, og tar like stor plass i hus og bil. Men trillekomforten er jo god så var vel det som holdt oss litt til dem.

Nå sto vi mellom TFK og Buffalo, mannen brukte veto og valgte TFK :-)

Hear hear !
Vi har en Ford Galaxy og får liten plass i bagasjerommet (!) med City cross inni, og det er jo en av di minste Emmaljungaene.

...vi har hatt Edgen og Nitro twin og City Jet også, like stygge i designet, og tar like stor plass i hus og bil. Men trillekomforten er jo god så var vel det som holdt oss litt til dem.

Nå sto vi mellom TFK og Buffalo, mannen brukte veto og valgte TFK :-)

Vi gikk rett på tfk og har ikke angret en dag! Vi har (stor)hund og får plass til vognen ved siden av hundeburet som tar opp ca 70% av bagasjeplassen. Vogna er god å trille, bagen er nett å ta med inn (reiseseng når vesla var liten), og bagen er faktisk av de lengste også. Men er man litt romantisk anlagt så ser jeg jo at det er en heller røff vogn utseendemessig. Men jeg digger å ha skivebrems :-P

Jeg er og enig i at emmaljunga ikke er særlig pene - hvertfall ikke hvis man skal ha annet understell enn det klassiske - og sportsdelen er FÆL !!

Her ble det valgt stokke trailz :)

Vi gikk rett på tfk og har ikke angret en dag! Vi har (stor)hund og får plass til vognen ved siden av hundeburet som tar opp ca 70% av bagasjeplassen. Vogna er god å trille, bagen er nett å ta med inn (reiseseng når vesla var liten), og bagen er faktisk av de lengste også. Men er man litt romantisk anlagt så ser jeg jo at det er en heller røff vogn utseendemessig. Men jeg digger å ha skivebrems :-P

Ja, tfk er veldig mandig og det er det som plager meg med den. Men det er jo en mann som har designet den også, så hva kan man forvente ? :-D haha !

Jeg elsker mer det rene designet jeg da :-)

Min mann nektet stort sett å gå med Emmaljungaen da den var aaalt for feminin - sær? Jaaa, men jeg forstår han godt :-) :-)

Som bagvogn har vi Simo Duo. Den er en drøm å trille på alt føre og barna kan ligge lenge i bagdelen. Som sportsvogn er vi veldig fornøyde med Emmaljunga City Cross.

Min mann nektet stort sett å gå med Emmaljungaen da den var aaalt for feminin - sær? Jaaa, men jeg forstår han godt :) :)

Mannen her i huset syns Emmaljunga vognene er de fineste;:p

Heldigvis er de forskjellige disse mannfolka også :-D
Jepp. Når det gjelder vogner har min veldig mening. De skal være klassiker, ikke type tfk, stokke osv..
Men det er jo fint at de har en mening de også:)

Jepp. Når det gjelder vogner har min veldig mening. De skal være klassiker, ikke type tfk, stokke osv..

Ja, min har like mye meninger når det gjelder kjøp av vogn som ved kjøp av bil :-/

Og han skal ikke ha Simo, Emmaljunga, Brio kombi osv.
Han vil ha Bugaboo, Tfk, Brio Go osv.

:-D

Elsker emmaljunga. Hadde edge duo som første vogn, men selv om den var bra så var den litt for tung for meg.
Nå har jeg city cross fra emmaljunga, og den er FANTASTISK :) Elsker den vogna! :)
Den er lett og fin, har justerbare håndtak, bag/sportsdelen går begge veier, kalesjen går helt ned som beskyttelse for vær og vind, den går på alt av terreng, hjulene er pungteringsfrie og vogna har knallgod demping :)
Kjempefornøyd :)

Mannen min var også veldig delaktig i valg av vogn. Han er ganske høy og, så han ville sikre seg at den var god å trille for ham å.

Vi var heldigvis helt enig om vogn, svart Simo Kombi :)

Ja, min har like mye meninger når det gjelder kjøp av vogn som ved kjøp av bil :-/

Og han skal ikke ha Simo, Emmaljunga, Brio kombi osv.
Han vil ha Bugaboo, Tfk, Brio Go osv.

:-D
Hehe. De er helt motsatt:p

Mannen min var også veldig delaktig i valg av vogn. Han er ganske høy og, så han ville sikre seg at den var god å trille for ham å.

Svart Simo Duo her;)

Mannen min er også høy. 192-3 cm og da er det kjedelig med små vogner.

Back
Topp