Vaksinere ungdommen?

Dattera mi er den yngste som kan få den, altså 13 nå. Men tenker at det ikke er en avgjørelse eller et ansvar hun skal få. Vanskelig for henne å ta en slik avgjørelse og se evnt fordeler eller ulemper. Hadde jeg spurt henne hadde hun nok vært mest bekymret for selve stikket og ikke eventuelle bivirkninger. Eller at hun hadde bestemt seg basert på hva venninner hadde gjort.

Men fra 16 og oppover tenker jeg har bedre forutsetninger for å ta eget valg.
For meg er det saelvsagt at min ungdom får velge selv, fordeler og ulemper vet han om , hva andre gjør fr være opp til de

Min jenter får bestemme selv om de ønsker å ta den. De er 07- og 09-barn.

Jeg er nok ganske så enig med deg her. Jeg har jo også vært helt imot vaksine på meg selv også, men er nå fullvaksinert. Det er fordi jeg har selv fått bestemme når jeg har vært «klar» for å vaksinere meg. Jeg har ikke vaksinert meg samtidig som de på jobben, fordi jeg har vært ekstremt skeptisk til vaksina. Er fortsatt skeptisk, men nå er det nå uansett gjort.

Jeg synes hele denne korona er så vanskelig, for jeg vil jo selvfølgelig ikke at barna mine skal bli syke. Jeg vet jo ikke hvor syke de kan bli. Det samme med vaksina. Hvis de innfører vaksine til så små som mine er, så føler jeg de blir forsøkskaniner. Det var det jeg ville unngå med meg selv.
Har faktisk tenkt akkurat det samme. 12 åringen her har fått tilbud, far har skrevet under, men jeg vegrer meg. Ga etter for presset selv nå for 2 uker siden, og venter på dose to..

Min eldste er bare 9, men jeg hadde ikke gitt vaksinen til mine barn. Blir spesielt skeptisk når kvinner får kluss med syklusen sin, og jeg har ønsker om å bli mormor en dag. :P Har ikke tatt den selv heller. Hadde ikke vært første gang legemidler ga konsekvenser for oss kvinner spesielt.

Min eldste er bare 9, men jeg hadde ikke gitt vaksinen til mine barn. Blir spesielt skeptisk når kvinner får kluss med syklusen sin, og jeg har ønsker om å bli mormor en dag. :p Har ikke tatt den selv heller. Hadde ikke vært første gang legemidler ga konsekvenser for oss kvinner spesielt.
Hvordan klarer du å stå i mot presset? Jeg har vært skeptisk hele tiden, men jeg valgte til slutt å gi etter og det har fått konsekvenser for meg. Jeg har vært syk siden da og legen har nå sagt at jeg ikke kan ta dose 2. angrer sånn på dose 1 :(
Mine barn skal ikke ta den, men det er et enormt press. Nå skal de vaksinere på skolen, så alle ser også at vi har tatt dette valget. Jeg synes det er kjempe vanskelig. Og jeg er helt enig med deg, det hadde ikke vært første gang at det ga konsekvenser for oss kvinner.

Nå er ikke barna mine store nok. Men kommer det til dem så skal de ta den. Jeg følger fhi og ikke alt annet som blir skrevet av privat personer. Ser det med syklus kommer opp her. De jeg har lest om( privat personer) så var det første syklus etter vaksinen og resten var normalt. Flere av dem har blitt gravide etterpå.

Hvordan klarer du å stå i mot presset? Jeg har vært skeptisk hele tiden, men jeg valgte til slutt å gi etter og det har fått konsekvenser for meg. Jeg har vært syk siden da og legen har nå sagt at jeg ikke kan ta dose 2. angrer sånn på dose 1 :(
Mine barn skal ikke ta den, men det er et enormt press. Nå skal de vaksinere på skolen, så alle ser også at vi har tatt dette valget. Jeg synes det er kjempe vanskelig. Og jeg er helt enig med deg, det hadde ikke vært første gang at det ga konsekvenser for oss kvinner.

Vel, jeg var gravid da jeg fikk tilbudet og sa til folk at jeg ikke ville ta den som gravid, særlig ikke siden det var tre uker før termin, så alle antok da at jeg vil ta den etterpå. Har blitt spurt nå som han er født om jeg har fått tatt første dose enda, men jeg svarer litt vagt slik at det virker som jeg skal ta den etter hvert :hilarious: Vil ikke si til folk at jeg ikke vil ha den for jeg gidder ikke høre andres meninger om det. Mannen vet jeg ikke vil da, og har sagt til han at for meg er det uaktuelt å gi til ungene om de får tilbud.
Det kommer vel fram en dag at jeg ikke vil vaksinere meg, men den tid den sorg. Håper bare folk slutter å mase om vaksinen snart. Er så godt som ingen smitte i vår kommune likevel.

Veldig leit at du har vært så mye syk siden vaksinen :( Er det lenge siden du fikk første dose? Mamma ble skikkelig dårlig i en to ukers tid etter dose to.

Vel, jeg var gravid da jeg fikk tilbudet og sa til folk at jeg ikke ville ta den som gravid, særlig ikke siden det var tre uker før termin, så alle antok da at jeg vil ta den etterpå. Har blitt spurt nå som han er født om jeg har fått tatt første dose enda, men jeg svarer litt vagt slik at det virker som jeg skal ta den etter hvert :hilarious: Vil ikke si til folk at jeg ikke vil ha den for jeg gidder ikke høre andres meninger om det. Mannen vet jeg ikke vil da, og har sagt til han at for meg er det uaktuelt å gi til ungene om de får tilbud.
Det kommer vel fram en dag at jeg ikke vil vaksinere meg, men den tid den sorg. Håper bare folk slutter å mase om vaksinen snart. Er så godt som ingen smitte i vår kommune likevel.

Veldig leit at du har vært så mye syk siden vaksinen :( Er det lenge siden du fikk første dose? Mamma ble skikkelig dårlig i en to ukers tid etter dose to.

Ja folk maser noe helt vilt om noe så privat, for ja vaksiner og valg ang helse er privat. Og alle har meninger om at alle skal ta den uansett forutsetninger.
Jeg hadde heller aldri tatt den så lenge jeg var gravid, håper de snart slutter å mase på deg.
Det er nå 5 uker siden første dose, og formen er ikke bra. Gått ned flere kilo, kaster opp mye.
Jeg håper det gir seg snart, bare våknet mammaen din opp en dag så var hun frisk? Jeg håper det snart skjer meg :) Jeg er lei/...

Nå er ikke barna mine store nok. Men kommer det til dem så skal de ta den. Jeg følger fhi og ikke alt annet som blir skrevet av privat personer. Ser det med syklus kommer opp her. De jeg har lest om( privat personer) så var det første syklus etter vaksinen og resten var normalt. Flere av dem har blitt gravide etterpå.
Dette er skrevet i bivirkningslisten. Altså ikke anekdotisk.

tenker det med vaksine går over, ikke vaksinert meg selv pga jeg var gravid og nå nyfødt. Vurderer det sterkt pga barn i skole og bgh så det tar meg vel snart med det regime med test i stedenfor karantene, tredje gang med smitte på skolen nå:/

Ja folk maser noe helt vilt om noe så privat, for ja vaksiner og valg ang helse er privat. Og alle har meninger om at alle skal ta den uansett forutsetninger.
Jeg hadde heller aldri tatt den så lenge jeg var gravid, håper de snart slutter å mase på deg.
Det er nå 5 uker siden første dose, og formen er ikke bra. Gått ned flere kilo, kaster opp mye.
Jeg håper det gir seg snart, bare våknet mammaen din opp en dag så var hun frisk? Jeg håper det snart skjer meg :) Jeg er lei/...

Er det pga vaksinen eller noe annet?

Jeg har latt barna mine velge selv. Uavhengig av det. Informasjonskrivene som følger med forklarer at de vaksinerer ikke mot covid 19 men for å unnga at er barn som blir smittet skal få MIS-C. Problemet for meg med dette er at mis-c kan muligens oppstå etter vaksine også så jeg ser ikke den potensielle risk-safety faktoren. Spesielt ikke når skrivet avsluttes med at de ikke kan utelukke langtidseffekter av vaksinen siden det ikke finnes noen slik studie enda. Og hjerteposebetennelse, norske hjerteleger sier risken er verdt å ta i forhold til problemene covid 19 kan gi - mens England sier det stikk motsatte.

Jeg skulle ønske en virusvaksine kunne komme på banen. Jeg liker ikke det jeg ser nå. Mrna virker ustabilt og risky.

Hva tenker dere? Mi eldste er født i 08 og er altså det yngste kullet de vil tilby vaksine.

Jeg er selv fullvaksinert, men er veldig usikker på om hun skal få :rolleyes:

09 har fått tilbud her. Og ja, han skal vaksineres. Femtenåringen er allerede vaksinert. Sekstenåring skal neste uke.

Legemiddelverket. Det ligger åpent for alle. Jeg vil anbefale deg å sjekke andre land også. Så du får et helhetlig bilde.
Leste hele dne lange greia. Men fant ingenting om det som de sier her. Kun at noen få har spontanaborter etter vaksinen. Står ikke noe om de var gravide men de tok vaksinen eller om de har spontan abortert før. Så det at man får vansker me då få barn etter vaksinen finner jeg ikke.

Samme her!!!! Vært syk siden og legen sa jeg ikke skulle ta dose 2 her også.

Fælt at man skal bli halshugget for dette.

Back
Topp