Vaksiner

Dere snakker om svineinfluensavaksinen her. Om hva den gjorde med folk. Hva hadde ikke skjedd om ikke så mange hadde tatt den, jo mange flere hadde dødd av svineinfluensaen!!!

Jeg har en sønn som er hjerte og lungesyk. I 2009(når det var svineinfluensa), hadde vi en forferdelig tid. Om sønnen min fikk dette, så ville han ikke overleve... Vi måtte isolere oss helt, han var ikke ute av døra på et halvt år. Vi foreldre ble kjempestressa over en tur i matbutikken(pga smittefaren) og har slitt med dette i mange år. Vi kjenner flere som var i samme situasjon. Det gikk bra og få ble alvorlig syke, men dette var jo mye pga vaksinen og alle forholdsreglene folk tok...

Bare til ettertanke...
Skjønner deg veldig godt!! Må ha vært kjempetøft.

Vi vaksinerte oss ikke. Sønnen min var da 2 år og fikk influensa. Var som helt vanlig influensa. Tok kontakt med fastlegen som tok prøver. Nå kom jo svaret på testene lang tid etterpå. Fikk beskjed om at det sannsynligvis var svineinfluensaen siden det var den som gikk da. Spurte hva vi skulle gjøre ift det, men nei det var ingenting så lenge han ikke ble veldig dårlig, ingenting ift smittevern annet enn å ikke være i bhg. Da svarene kom det var svineinfluensaen. Min sønn var liten men allikevel frisk og sterk og det var da inget problem å få denne influensaen. Og legen bekreftet at det var som en "mild influensa". Det var 2 tilfeller til i bhg hans og det gikk også helt fint. Alternativet hadde vært å gi han en vaksine som kunne gitt han senskader. Jeg ser selvfølgelig ditt perspektiv med et sykt barn - men se også perspektivet til de med friske barn.

Nå mener jeg det er noe helt annet med denne vaksinen og de vaksinene som er gitt i årevis, de har han fått. Men nå var det svineinfluensavaksinen du skrev om her og at alle friske burde vaksinere seg med en vaksine som ikke er trygg for å beskytte andre. Tviler på at foreldrene til barna som har fått senskader er enig med deg om at det var verdt det for å beskytte andre... Bare til ettertanke ;)

Jeg regner med noen foreldre føler det slik iforbindelse med alle vaksiner. Og jeg skjønner at de tar et annet valg enn meg da.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg mener det er egoistisk å ikke vaksinere da man tar valg som går ut over så mange flere enn seg selv og sin familie. Håper programmet igår var med på å opplyse enkelte. Selvom jeg tviler. Forferdelig synd om vi får tilbake sykdommer :(

Jeg måtte le av de to damene som var der. Virkelighetsskrudde

Ser mange skriver de har sett hva svineinfluensavaksinen har gjort med folk.. Jeg har sett hva svineinfluensa gjorde med folk..! Fra å være frisk til å bli fullstendig pleiepasient. Hørte 12 stk hadde fått påvist narkolepsi etter vaksinen, men hvor mange ville ikke blitt alvorlig syke av influensaen dersom alle de som vaksinerte seg blei smitta..?

Jeg vaksinerer mitt barn for å beskytte henne, på samme som jeg fester henne bakovervendt med seler i bil, ikke spiser fy-mat under graviditet osv. Man har selvfølgelig ingen garantier her i livet, men jeg vil helst ikke ta noen sjanser når det gjelder livet til barna mine.

Hu ene bor i samme by som oss.
Halleluja at noen tror på mennesker som det hehe. Det må jo være hun litt eldre som leder den gruppa mot vaksiner det da

Last edited by a moderator:
Halleluja at noen tror på mennesker som det hehe. Det må jo være hun litt eldre som leder den gruppa mot vaksiner det da
Ja hu lyshåra som snakker litt rart

Last edited by a moderator:
Vi følger vaksinasjonsprogrammet, da dette er velprøvde og godt uttestet vaksiner! Jeg tørr ærlig talt ikke å ta svineinfluensa vaksinen, verken på oss voksne eller barna. Og det må folk bare tåle!
Ja jeg forstår de med syke barn, at de lever i redsel når epidemier går, men jeg- og mange med meg ville og levd i redsel om vi ga våre friske barn vaksinen. Hvorfor skal ikke vi tenkes på? Hvorfor er vi egoister når vi tenker at det beste for våre barn er å la være da man ikke vet bivirkninger?

Hvorfor er vi mer egoister enn de med syke barn som "krever" at friske barn blir vaksinert så ikke deres barn blir rammet??

Og ja, jeg har virkelig sett hvor fælt ett menneske kan få det etter vaksinen, og ærlig talt, det er ikke alltid verdt å fortsette livet om det skjer som det skjedde med denne jenta. Hele livet er ødelagt, det samme er livet til familien som aldri vil kunne leve i trygghet!

Vi følger vaksinasjonsprogrammet, da dette er velprøvde og godt uttestet vaksiner! Jeg tørr ærlig talt ikke å ta svineinfluensa vaksinen, verken på oss voksne eller barna. Og det må folk bare tåle!
Ja jeg forstår de med syke barn, at de lever i redsel når epidemier går, men jeg- og mange med meg ville og levd i redsel om vi ga våre friske barn vaksinen. Hvorfor skal ikke vi tenkes på? Hvorfor er vi egoister når vi tenker at det beste for våre barn er å la være da man ikke vet bivirkninger?

Hvorfor er vi mer egoister enn de med syke barn som "krever" at friske barn blir vaksinert så ikke deres barn blir rammet??

Og ja, jeg har virkelig sett hvor fælt ett menneske kan få det etter vaksinen, og ærlig talt, det er ikke alltid verdt å fortsette livet om det skjer som det skjedde med denne jenta. Hele livet er ødelagt, det samme er livet til familien som aldri vil kunne leve i trygghet!

Jeg tør heller ikke ta svineinfluensavaksinen eller gi den til barnet mitt. Den kan ikke sammenlignes med andre vaksiner i det hele tatt. Skjønner godt de som er i en risikogruppe som tar den, da.

Mannen tok den siden legen mente han var litt sårbar pga astma, selv om jeg mislikte det sterkt. Dessuten har han ikke hatt 'synlig' astma siden han var liten. Jaja, tatt er tatt, og han kom heldigvis godt ut av det. Ingen bivirkninger.

Det er en selvfølge for meg å følge vaksinasjonsprogrammet. Statistikkene taler for seg selv, før døde mange av de sykdommene vi nå slipper. Med tanke på de som faktisk ikke kan vaksineres pga allergi o.l. har vi et stort ansvar for å holde smittepresset på et minimum.

Det er en selvfølge for meg å følge vaksinasjonsprogrammet. Statistikkene taler for seg selv, før døde mange av de sykdommene vi nå slipper. Med tanke på de som faktisk ikke kan vaksineres pga allergi o.l. har vi et stort ansvar for å holde smittepresset på et minimum.
Tar du de vaksiner som IKKE er i vaksinasjonsprogrammene da?

Tar du de vaksiner som IKKE er i vaksinasjonsprogrammene da?
Jeg tok ikke vaksine mot svineinfluensa, da den ikke var godt nok testet til at jeg følte meg trygg på bivirkningene.
Vanlige influensavaksiner tar jeg heller ikke, jeg er ikke innenfor noen av gruppene som er anbefalt å vaksinere seg.

Syns folk får bestemne hva dem vil men syns det er viktig at mine barn får det.

Jeg tok ikke vaksine mot svineinfluensa, da den ikke var godt nok testet til at jeg følte meg trygg på bivirkningene.
Vanlige influensavaksiner tar jeg heller ikke, jeg er ikke innenfor noen av gruppene som er anbefalt å vaksinere seg.
Men ikke alle som kunne ta den men som også var i risikogruppen... Er det ikke viktig å beskytte disse?
Jeg tok den ettersom jeg var gravid. Var viktig for meg og beskytte den lille i magen.

Back
Topp