Skjønner deg veldig godt!! Må ha vært kjempetøft.Dere snakker om svineinfluensavaksinen her. Om hva den gjorde med folk. Hva hadde ikke skjedd om ikke så mange hadde tatt den, jo mange flere hadde dødd av svineinfluensaen!!!
Jeg har en sønn som er hjerte og lungesyk. I 2009(når det var svineinfluensa), hadde vi en forferdelig tid. Om sønnen min fikk dette, så ville han ikke overleve... Vi måtte isolere oss helt, han var ikke ute av døra på et halvt år. Vi foreldre ble kjempestressa over en tur i matbutikken(pga smittefaren) og har slitt med dette i mange år. Vi kjenner flere som var i samme situasjon. Det gikk bra og få ble alvorlig syke, men dette var jo mye pga vaksinen og alle forholdsreglene folk tok...
Bare til ettertanke...
Vi vaksinerte oss ikke. Sønnen min var da 2 år og fikk influensa. Var som helt vanlig influensa. Tok kontakt med fastlegen som tok prøver. Nå kom jo svaret på testene lang tid etterpå. Fikk beskjed om at det sannsynligvis var svineinfluensaen siden det var den som gikk da. Spurte hva vi skulle gjøre ift det, men nei det var ingenting så lenge han ikke ble veldig dårlig, ingenting ift smittevern annet enn å ikke være i bhg. Da svarene kom det var svineinfluensaen. Min sønn var liten men allikevel frisk og sterk og det var da inget problem å få denne influensaen. Og legen bekreftet at det var som en "mild influensa". Det var 2 tilfeller til i bhg hans og det gikk også helt fint. Alternativet hadde vært å gi han en vaksine som kunne gitt han senskader. Jeg ser selvfølgelig ditt perspektiv med et sykt barn - men se også perspektivet til de med friske barn.
Nå mener jeg det er noe helt annet med denne vaksinen og de vaksinene som er gitt i årevis, de har han fått. Men nå var det svineinfluensavaksinen du skrev om her og at alle friske burde vaksinere seg med en vaksine som ikke er trygg for å beskytte andre. Tviler på at foreldrene til barna som har fått senskader er enig med deg om at det var verdt det for å beskytte andre... Bare til ettertanke
Jeg regner med noen foreldre føler det slik iforbindelse med alle vaksiner. Og jeg skjønner at de tar et annet valg enn meg da.
Sent from my iPhone using BV Forum