Vaksiner

M+A=baby

Forumet er livet
Marsboerne
VIP
Sommerfuglene 2017
Vaksinerer du ikke barna mot smittsomme sykdommer? Da er du en egoist som setter andres helse i fare!
Bare se på NRK nå.

Her er det vaksiner. Men jeg kaller ikke andre egoister bare fordi de har ett annet syn på ting. Synes også det vaksinegreiene hauses waaaay ut av proporsjoner. Det er mer sannsynlig at du dreper noen i en trafikkulykke enn at du smitter noen om du ikke er vaksinert - men du kjører bil gjør du ikke? Vaksiner er såååååå viktig så det MÅ alle ta. Mens amming er ikke sååå viktig så det er en valgsak. Og sjekk her:
ImageUploadedByBV Forum1412536463.774184.jpg
Dette gjelder uland - der det er mangel på vaksiner og sykdommer florerer.

Det er nok flere grunner til at ikke alle vaksineres og det er også flere grunner til at det ikke er obligatorisk for alle som kan. La folk velge selv.

Sent from my iPhone using BV Forum

Når folk får velge selv så er det med på å spre sykdommer. Jeg mener ikke man skal tvinge folk, men jeg synes likevel at det er fullstendig idiotisk å ikke vaksinere.
Lykke til den dagen ungen din blir syk.

Når folk får velge selv så er det med på å spre sykdommer. Jeg mener ikke man skal tvinge folk, men jeg synes likevel at det er fullstendig idiotisk å ikke vaksinere.
Lykke til den dagen ungen din blir syk.
Som sagt så er ungene mine vaksinert. Hva andre gjør får være opp til dem. Selv er jeg ikke vaksinert og har aldri hatt noen sykdommer selv om jeg har vært utsatt for flere, både meslinger, røde hunder, vannkopper osv. Og om jeg ble syk så er ikke det dermed sagt dødsdom eller senskader da det er få prosenter av det. Lykke til den dagen ungen din blir påkjørt? :p ærlig talt...

Som sagt så er ungene mine vaksinert. Hva andre gjør får være opp til dem. Selv er jeg ikke vaksinert og har aldri hatt noen sykdommer selv om jeg har vært utsatt for flere, både meslinger, røde hunder, vannkopper osv. Og om jeg ble syk så er ikke det dermed sagt dødsdom eller senskader da det er få prosenter av det. Lykke til den dagen ungen din blir påkjørt? :p ærlig talt...

Det er faktisk ikke det samme.

Jeg synes det er egoistisk å ikke vaksinere om man kan det. Det for å beskytte andre som ikke kan ta vaksine. Å sammeligne det med bilkjøring blir bare dumt.
Du setter refleks på barnet ditt, du lærer barnet å se seg for, gå på siden, man bruker sikkerhetsbelte i bil osv.
Jeg vil ikke at mitt barn skal dø av ganske uskyldige sykdommer, ikke vil jeg at naboungene skal det heller.
Å vaksinere er ett samfunnsansvar, ferdig med det!

Jeg tror ikke man er egoistisk, men jeg tror at man kan være feilinformert.
For mange år siden var det et par som hadde en sønn som var autist. De betalte en forsker til å lage en falsk rapport om at vaksiner gir autisme. Det ble avslørt, men da var det for sent. Alt for mange hadde hørt at man kunne bli autist av vaksiner, og alt for få hørte om at det var bare tull.

Det er faktisk ikke det samme.
Nei det er det ikke, men risikoen er mye større, var det som var poenget. Derfor føler ikke dette er noe jeg gidder å bruke energi på å kalle folk egoister for, siden det er ubetydelig få. De har sikkert alle sine grunner - noen vil alltid være uvaksinert uansett fordi de ikke kan.

Syns absolutt det er egoistisk å ikke vaksinere om man kan

Jeg tror ikke man er egoistisk, men jeg tror at man kan være feilinformert.
For mange år siden var det et par som hadde en sønn som var autist. De betalte en forsker til å lage en falsk rapport om at vaksiner gir autisme. Det ble avslørt, men da var det for sent. Alt for mange hadde hørt at man kunne bli autist av vaksiner, og alt for få hørte om at det var bare tull.
Og så har det ikke hjulpet på at helsemyndighetene ikke burde ha anbefalt svineinfluensavaksinen. Der er det faktiske alvorlige bivirkninger. Så folk må jo få lov til å være skeptisk da vaksiner faktisk KAN være farlige. Og så har du de som ikke ønsker innholdet i vaksinen av religiøse grunner eller etiske grunner (feks at de kan være basert på døde menneskefostere). Og så har du jo de som mener at sykdom er bra for imunforsvaret. De som mener sykdom er med på å utvikle barns personlighet. Og de som mener at sykdom er naturens egen utplukking av de svake. De som mener menneskene er for mange og at vi trenger en ny svartedauen. Jah grunnene er mange........

Personlig tror jeg de aller fleste får god informasjon av hs og leger og de fleste vaksinerer.

Last edited:
Jo det er egoistisk, det finnes dessverre de som IKKE KAN ta vaksinen av helsemessige årsaker. Da er det vårt felles ansvar å beskytte disse ved å vaksinere oss. Vaksinasjonsprogrammet her til lands er vel utprøvd og spredningene ellers i Europa øker. Burde vel ikke være så vanskelig å legge sammen 2+2 for alles beste. (Øvrige vaksinasjoner skal jeg ikke uttale meg om, snakker her om barnevaksinasjonsprogrammet)

Jeg kommer til å følge vaksinasjonsprogram. Men er absolutt ikke sikkert at jeg lar barna mine vaksineres utenom det, da jeg selv har sett på nært hold hva svineinfluensavaksinen har gjort med folk.

Selvfølgelig vaksinerer vi:) vil jo gjerne beskytte både mine egne barn samt dem som faktisk ikke kan vaksineres! Noe annet blir helt feil for meg!

Dere snakker om svineinfluensavaksinen her. Om hva den gjorde med folk. Hva hadde ikke skjedd om ikke så mange hadde tatt den, jo mange flere hadde dødd av svineinfluensaen!!!

Jeg har en sønn som er hjerte og lungesyk. I 2009(når det var svineinfluensa), hadde vi en forferdelig tid. Om sønnen min fikk dette, så ville han ikke overleve... Vi måtte isolere oss helt, han var ikke ute av døra på et halvt år. Vi foreldre ble kjempestressa over en tur i matbutikken(pga smittefaren) og har slitt med dette i mange år. Vi kjenner flere som var i samme situasjon. Det gikk bra og få ble alvorlig syke, men dette var jo mye pga vaksinen og alle forholdsreglene folk tok...

Bare til ettertanke...

Følger selvfølgelig vaksinasjonsprogrammet.

Problemet med svineinfluensavaksina var at den var splitter ny ..og ikke testet over tid . Ingen vaksiner som ligger i det norske vaksineprogrammet er dårlig testet eller ikke testet over tid først , før de anbefales . De vaksinene vi har i dag som man får gjennom helseprogrammet er jo skikkelig kjent . Jeg valgte selv å ikke vaksinere mitt barn da svineinfluensavaksina kom, og jeg er for vaksiner . Men det er virkelig en forskjell her , og folk bør sette seg inn i dette istede for å tro alt de hører og leser sporadisk . Vaksiner har reddet livet til mange av ungene våre , det er fakta . Etter at vaksiner kom gikk barnedødligheten ned og det er nå mer vanlig at barna vokser opp enn at de dør av sykdommer , og dette var vanlig før .

Back
Topp